Přední podnikatelský časopis
Vychází již 19. rokem

Michelin Tlak_pod_kontrolouPodle výsledné zprávy z průzkumu společnosti Kantar TNS, uskutečněného na žádost společnosti Michelin, až 90 % českých řidičů stále užívá dvě sezónní sady pneumatik. O něco více než jedna čtvrtina dotázaných osob zvažuje nákup pneumatik, které umožní bezpečnou jízdu po celý rok. To se může změnit po nedávném sněžení, které zasáhlo Čechy na konci dubna.

Většina českých řidičů používá dvě sady pneumatik – letní a zimní. Jak vyplývá z průzkumu společnosti Kantar TNS[1], uskutečněného na zadání společnosti Michelin, jedná se o 90 % všech majitelů vozidel. Dalších 5 % řidičů pneumatiky nepřezouvá vůbec a po celý rok jezdí buď pouze na letních, nebo na zimních pneumatikách. A jen 5 % dotázaných osob používá celoroční pneumatiky. Je možné, že tato poslední skupina řidičů se bude zvětšovat po nedávných překvapivých výkyvech počasí a silném sněžení na konci dubna.

Část řidičů, která byla zaskočena jízdními podmínkami, možná začala vážně uvažovat o koupi celoročních pneumatik, které by byly odpovědí na takové výkyvy počasí. V tomto okamžiku o něco málo více než jedna čtvrtina řidičů (28 %) zvažovala nákup tohoto typu pneumatik, které zaručují bezpečnou jízdu po celý rok. Téměř polovina českých řidičů (47 %) nemá zájem o koupi celoročních pneumatik a 25 % řidičů o tom vůbec nepřemýšlelo.

Zimy jsou stále mírnější s menším množstvím sněhu a jarní anomálie počasí vedly k tomu, že se na trhu objevily pneumatiky, které jsou na tyto změny připravené. Příkladem je pneumatika MICHELIN CrossClimate+, celosvětově první letní pneumatika se zimní homologací 3PMSF (3 vrcholky hor se sněhovou vločkou). Pneumatika zajišťuje vynikající výkony na silnicích pokrytých sněhem a při nízkých teplotách a je možné ji používat i v zemích, kde je povinné užití zimních pneumatik.

Nepříliš vysoký zájem českých řidičů o celoroční pneumatiky je překvapivý, protože velké množství z nich vidí různé výhody používání takového typu obutí: 56 % dotázaných poukázalo na finanční úspory a nižší náklady a 40 % na úsporu času i větší pohodlí.

Odborníci však zdůrazňují, že při používání celoročních pneumatik je třeba nezapomínat na pravidelné kontroly stavu pneumatik. To zahrnuje mimo jiné správnou hloubku běhounu a tlak huštění. Proto Michelin ve své vzdělávací kampani „Tlak pod kontrolou“ (www.tlakpodkontrolou.michelin.cz) poskytuje řidičům informace o tom, že správný tlak huštění má pozitivní vliv na:

- jízdní bezpečnost, protože zajišťuje větší přilnavost, zkracuje brzdnou dráhu a snižuje riziko prasknutí pneumatiky;

- odolnost pneumatiky, čímž prodlužuje její životnost o jednu sezónu;

- ekonomičnost a ekologičnost jízdy, protože snižuje spotřebu paliva o přibližně 0,3 l na 100 km.

Více doporučení a pravidel ohledně správného tlaku vzduchu v pneumatikách je možné nalézt na stránkách www.tlakpodkontrolou.michelin.cz. Na stránkách akce se nachází rovněž materiály připravené známým automobilovým závodníkem Tomášem Engem, který se do této vzdělávací akce zapojil. „Tlak pod kontrolou“ je kampaň, kterou Michelin organizuje po celé Evropě.

Michelin je celosvětovým technologickým lídrem na trhu s pneumatikami. Skupina Michelin vyrábí, prodává a propaguje produkty a služby související s mobilitou – pneumatiky pro osobní i nákladní vozidla, letadla, jízdní kola, zemědělské a stavební stroje, motocykly, stejně jako průvodce, mapy, atlasy a internetové služby (ViaMichelin.com). Sídlo Skupiny je ve francouzském městě Clermont-Ferrand. Společnost zaměstnává více než 111 tisíc osob ve 170 zemích. Michelin má 68 výrobních závodů v 17 zemích.

www.michelin.cz

(tz)

Slovo ke dni

  • Roboti zasahují

    Dlouhé čekání na inflaci stále nepřináší očekávané výsledky. Evropská centrální banka dělá vše pro to, aby se rozběhla na doporučované dvě procenta (zejména tzv. kvantitativním uvolňováním, čili extrémním tiskem nových peněz), výsledek se nedostavuje. Analytici přicházejí se zajímavým vysvětlením. Přestože nezaměstnanost se snížila, vyjednávací pozice pracujících není dobrá, protože konkurenci vytváří globálně levná pracovní síla v Asii, a rovněž nástup robotů. Tam, kde jsou lidé ve výrobě, a dokonce i ve službách, příliš drazí, nastupuje stále dokonalejší a také levnější technologie. Ta snižuje náklady, zvyšuje produktivitu a kvalitu. Rotačky na eura a dolary se mohou otáčet ještě rychleji, přesto spící inflaci neprobudí. Nevím, jestli z toho mám být smutný... Pavel Kačer

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červenec 2017

Partneři

Generální partner:

TOSlogo 172

Vyšlo u nás

Hlavní partneři:

gascontrol 175

Vyšlo u nás 

 

Partneři plus:

tsoft VSPAP 160 EON EG 2017 107
         

Partneři:

logo-grada3 logo_zts_87_2 ca2 logo-dtocz

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

Hlavní odborný partner: logo-npk Odborní partneři: csj105 sok67 cia 60 svaz obchodu103 logo-kzps acto cma_web_iprosperita Sacm Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105