INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

V letech 2012 – 2016 se vyšplhal zájem o ojeté vozy s hybridním pohonem na dvanáctinásobek. Tři čtvrtiny vozů prodaných v roce 2016 nejsou starší než 3 roky, polovinu ojetin tvořily auta s karoserií hatchback. Nejoblíbenější značkou se vloni stala jednoznačně Toyota, nejvyhledávanějším modelem pak Yaris. Vyplynulo to z analýzy společnosti AAA AUTO International.

Hybridním pohonem je chápán takový pohon, který využívá několika různých zdrojů energie, pro pohon jednoho dopravního prostředku. „Hlavním důvodem pro zavádění hybridních pohonů do automobilů je především nízká účinnost spalovacích motorů. Účinnost dnešních spalovacích motorů se pohybuje přibližně mezi 30 až 40 %,“ uvedl provozní ředitel AAA AUTO Petr Vaněček a doplnil: „Zájem o hybridní vozy v našich autocentrech každoročně rapidně stoupá a během pěti let narostl dvanáctinásobně. Letos jsme již vyrovnali prodeje hybridů v roce 2015 a ve srovnání s loňskem jsme prodali o 73% více než loni za stejnou dobu.“

Čtyři z pěti prodaných vozů (77,7 %) nejsou starší než 3 roky. Jedná se především o auta, která společnost nabízí pod značkou Mototechna, v rámci které mohou klienti v nabídce najít zánovní vozy s maximálním stářím do 5 let a 50 tisíc najetých kilometrů. Zatímco vloni byla polovina prodaných vozů s hybridním pohonem za rok 2016 v karoserií hatchback, 19,4% kombi a 13,9 % SUV, letos se zájem zákazníků značně liší. Nejvyhledávanější variantou jsou SUV (47 %), dále hatchback (26,3 %) a kombi (15,8 %). Zajímavostí je, že v roce 2012 si zákazníci vybírali u největšího prodejce ojetých automobilů pouze variantu coupé. Ve všech případech prodaných vozů SUV se vždy jednalo o náhon 4x4. Asi nejzajímavějším hybridem, který společnost AAA AUTO v letošním roce prodala, byl Fiskar Karma za 1 200 000 Kč.

 

Nejprodávanější modely vozů s hybridním pohonem v roce 2016

1.

Toyota Yaris

6.

Kia Optima

2.

Toyota Auris

7.

Nexus NX

3.

Lexus RX

8.

Lexus CT

4.

Honda CR-Z

9.

Toyota Prius

5.

Lexus LS

10.

Lexus GS

Nejprodávanější modely vozů s hybridním pohonem v roce 2016

Nejoblíbenější značkou u hybridů je jednoznačně Toyota. Ta v roce 2016 tvořila 66,7 % prodaných vozů. Prvenství potvrzuje japonský výrobce svým umístněním na dvou prvních příčkách nejprodávanějších modelů, které představují modely Yaris a Auris. S velkým odstupem obsadil co do značky druhou příčku Lexus (16,7 %). Třetí pozici hájí Honda (8,3 %). Čtvrté a páté místo patří značkám Volvo a Kia. Nejoblíbenější barvou hybridů je jednoznačně bílá. Za ní následuje modrá a červená. Za zmínku stojí fakt, že hybridní vozy vyhledávají s velkou převahou muži (86,4%).

(tz)

 

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Březen 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3