Artesa, spořitelní družstvo pokračuje v podpoře soutěže Česká chuťovka, která oceňuje kvalitní české potraviny a pomáhá propagovat poctivé tuzemské výrobce.„Soutěž Česká chuťovka je zaměřena na podnikatele a firmy, které pro svůj další rozvoj potřebují kvalitní finanční služby. Proto jsme velice potěšeni, že můžeme být jejím hrdým partnerem,“ uvedl Ing. Pavel Ráliš, obchodní ředitel spořitelního družstva Artesa.
Kdo z nás si nechce především pochutnat, když sedá k jídlu? Co jiného než chuť přece korunuje každou potravinu – i tu českou! Ale jak v té šílené a neustále proměnlivé nabídce na trhu rozpoznat, co skutečně chutná, ještě dřív než výrobek koupíme? Jedno řešení tu je, i když ve dvou provedeních – značky Česká chuťovka a Dětská chuťovka. Nebo snad znáte nějakou jinou, jež by vám garantovala skvělou chuť, kterou za vás už otestovali gurmeti a znalci?
V podvečer 22. května 2014 se v příjemném klasickém prostředí Divadelního sálu Klubu Lávka s historickým rámcem Karlova mostu a působivým výhledem na Hradčany odehrálo finále soutěže Marketér roku.
Velký modrý delfín je tradiční cena pro nejlepšího marketéra za uplynulý rok, kterou již podeváté udělí letos v květnu Česká marketingová společnost. Skleněná podoba symbolu moudrosti, kterou vytvořil umělecký sklář Vladimír Zubričan (na fotce s čerstvě narozeným letošním kouskem), možná čeká i na jednoho z vás, protože do soutěže Marketér roku 2013 se můžete přihlásit do 15.4.2014 na stránkách České marketingové společnosti www.cms-cma.cz.
Svaz průmyslu a dopravy ČR, Konfederace zaměstnavatelských a podnikatelských svazů ČR a Česká manažerská asociace ČR jako vyhlašovatelé soutěže MANAŽER ROKU se rozhodli při příležitosti jejího 21. ročníku vypsat soutěž o nejlepší studentskou esej. Cílem soutěže bylo získat názory mladé generace na roli manažera ve společnosti. Náplní eseje mělo být zamyšlení nad morálními závazky a povinnostmi manažera v dnešní době a nad jejich dodržováním v České republice ve srovnání se zahraniční praxí nebo s „ideálním představou“.
Českou republiku nejvíce poškodily v minulém roce korupce a klientelismus na nejvyšší politické úrovni. Vyplynulo to z šetření Svazu průmyslu a dopravy ČR, Konfederace zaměstnavatelských a podnikatelských svazů ČR a České manažerské asociace mezi vrcholnými řidícími orgány těchto organizací a mezi manažery – finalisty soutěže MANAŽER ROKU. Šetření zjišťovalo, co podle dotázaných nejvíce poškodilo konkurenceschopnost ČR a českých firem v posledním roce. Podle 75 % ze sto třiceti oslovených respondentů šlo právě o korupci a klientelismus, které proto obdržely tzv. ANTICENU.
Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...