Po bezmála třiceti letech působení ve společnosti UNIQA, z toho 14 let v pozici generálního ředitele UNIQA v České republice a 9 letech ve Slovenské republice, odstoupí Martin Žáček na základě vzájemné dohody ze své stávající pozice generálního ředitele k 30. dubnu 2023 a přesune se do role poradce v rámci UNIQA Insurance Group.
S účinností od 1. května 2023 dojde ve skupině ČSOB ke sloučení agendy strategie a lidských zdrojů. Výkonným ředitelem útvaru Strategie & Lidské zdroje se stane Tomáš Jaroš, současný generální ředitel Patria Finance.
Společnost Lidl v České republice čeká změna ve vrcholném vedení. Novým generálním ředitelem se od dubna stane Adam Miszczyszyn, Pavel Stratil společnost Lidl po 21 letech opouští k 31. 3. 2023 na vlastní žádost.
Jako šéfka externí komunikace ve společnosti Sazka nastupuje od února Pavla Hobíková. Přináší několikaleté zkušenosti s vedením PR a externí komunikace z e‑commerce skupiny Mall Group, operátora T-Mobile či maloobchodního řetězce Globus. Ve své nové roli bude mít na starosti kompletní externí komunikaci včetně přípravy PR kampaní a eventů a bude také vystupovat jako mluvčí firmy.
Na mimořádné valné hromadě Asociace komunikačních agentur (AKA) byly zvoleny do vedení této profesní asociace dvě ženy. Prezidentkou byla zvolena Petra Jankovičová a výkonnou ředitelkou Kateřina Hrubešová. Tímto krokem završuje AKA personální změny ve vedení a je připravena na společenské a technické změny, které celý kreativní průmysl čekají v dalších letech.
Novým generálním ředitelem jednoho z největších evropských závodů na výrobu automobilových skel, společnosti AGC Automotive Czech se od ledna stal Zbyněk Slivoň. Na pozici nahradil Angela Semerara, který bude nově řídit výrobu všech evropských závodů v rámci evropské divize AGC Automotive OEM.
Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...