Novým senior brand managerem Velkopopovického Kozla se stal Jiří Švancara (40 let). Je zodpovědný za marketing značky na českém i slovenském trhu. Za sebou má zkušenosti z tuzemských pivovarů včetně dřívějšího působení v Plzeňském Prazdroji i vlastní podnikatelskou kariéru.
Novým generálním ředitelem cementárny Lafarge v České republice je od léta letošního roku Miroslav Kratochvíl. Jeho jmenování je součástí významných změn ve skupině LafargeHolcim, největšího světového producenta cementu.
Jeden ze zakladatelů a dosavadní předseda představenstva inženýrské společnosti DEL ze Žďáru nad Sázavou Jiří Kabelka získává její stoprocentní obchodní podíl. Po dohodě s ostatními akcionáři se bude nadále věnovat své vizi dlouhodobého rozvoje společnosti. Její vedení zůstává ve svých pozicích, kde se bude dále podílet na výkonném řízení podniku. Účastníci se rozhodli nezveřejňovat výši transakce.
Na pozici jednatele (CFO) společnosti PENNY Market s.r.o. nastoupil Radek Hovorka. Zodpovídat bude za oblast financí, controllingu, lidských zdrojů, logistiky a IT. V pozici vystřídal Martina Peffka, který po 11 letech v PENNY přechází na pozici CFO pro BILLA CEE a PENNY International na centrálu společnosti REWE International AG (RIAG) ve Vídni.
Novým finanční ředitelem (CFO, Chief Financial Officer) personální agentury Grafton Recruitment se stal Jan Urbánek (44). Má více než 15letou zkušenost na seniorních finančních pozicích v různých oblastech trhu.
Společnost Mars, jeden z předních světových výrobců cukrovinek, potravin a potravy pro domácí mazlíčky, jmenuje od 1. září Jana Záhumenského novým finančním ředitelem pro střední Evropu. Do Prahy přechází z pozice finančního ředitele z rakouské pobočky Mars Multisales Austria, kde získal cenné zkušenosti z oblasti finančního řízení. Současná finanční ředitelka pro střední Evropu, Yesim Ozer, dostala po třech úspěšných letech na této pozici šanci se posunout v rámci své kariéry v Mars do nové oblasti a byla jmenovaná ředitelkou pro Baltské státy.
Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...