Koncem března se uskutečnilo v Praze slavnostní vyhlášení soutěže Mastercard Obchodník roku, jejíž součástí je také kategorie Zodpovědný obchodník roku. Letošním tématem pro nominace bylo Inovativní energetické řešení. Se dvěma nejlepšími návrhy přišla společnost Kaufland, a stala se tak Zodpovědným obchodníkem roku 2022.
Různé studie ukazují, že mladí lidé, konkrétně mileniálové (narození v 80. a 90. letech) a příslušníci generace Z (narození od 2. poloviny 90. let) kladou velký důraz na udržitelný přístup a zodpovědnost vůči životnímu prostředí. To je dobrá zpráva pro planetu i budoucnost lidstva. V tomto směru mladá generace také mění přístup k mobilitě.
Skupina ČSOB ve spolupráci s Hospodářskými novinami a společností REMA Systém vyhlašují soutěž Zelená obec roku. Soutěž je otevřena všem obcím, které se angažují v environmentální oblasti, udržitelném fungování a mají odpovědný postoj k životnímu prostředí.
Ve Voděrádkách u Prahy se nachází velice svérázný ale originální objekt, který má šarmu na rozdávání. Areál Home of AV je místem, kde se v létě pořádají divadelní představení, v zimě pak hostí akce typu tisková konference. Historie tohoto místa je kuriózní. Jeho noví majitelé totiž s překvapením zjistili, že se na jeho pozemku nachází černá skládka.
Ochrana životního prostředí je už po mnoho let v centru zájmu mnoha firem, zejména automobilek. Tyto snahy v posledních letech zesilují a rozšiřují se na různé oblasti. Změny v technice samotných vozidel už nestačí.
Jednou z priorit podnikání dvou největších obchodních řetězců v České republice, Lidlu a Kauflandu, je ekologický přístup a trvalá udržitelnost. V rámci mezinárodní strategie REset Plastic obchodní skupiny Schwarz, jíž jsou oba řetězce součástí, dlouhodobě usilují o snížení množství plastů používaných ve výrobě i v obchodech, kdy odpad nesmí být vnímán jako odpad, ale jako znovu využitelný materiál.
Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...