INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Českou mobilní aplikaci pro správu osobních financí Wallet si za pět let její existence stáhlo již více než 1,5 milionu uživatelů. Nejvíce si aplikaci českého startupu BudgetBakers oblíbili obyvatelé USA – odtamtud je přes 17 % uživatelů. Na druhém místě se umístili Češi (5,8 %), následovaní obyvateli Velké Británie a Indie.

Příběh firmy BudgetBakers je jedním z příkladů úspěchu na poli českých startupů. V roce 2014 prošla firma akceleračním programem Startup­Yardu a od té doby se jí daří. Nabízí aplikaci na správu rozpočtu a osobních financí, která přímo konkuruje aplikaci Mint a dalším předním finančním aplikacím pro koncové uživatele. Firma BudgetBakers také v loňském roce získala investici přes sedm milionů korun a do jejího vedení nastoupil jako ředitel Michal Kratochvíl, mentor a investor StartupYardu, který dříve působil jako výkonný ředitel firmy Accenture ve střední Evropě. Michal Kratochvíl uvedl k nedávným úspěchům StartupYardu: „Před dvaceti lety v rámci své práce v Accentures jsem stál u zrodu internetového bankovnictví ČS, ČSOB i Komerční banky. Tenkrát se nám nepodařilo prosadit u těchto bankovních domů investice do mobilních aplikací. Když jsem se potkal s Honzou ve StartupYardu, věděl jsem, že sdílíme podobné vize. Když mne Honza oslovil s nabídkou stát se CEO, šel jsem do toho hned.“ Jan Muller, zakladatel BudgetBakers, uvedl: „Když jsem v roce 2011 začal programovat Wallet, vlastně jsem jen potřeboval vyřešit svoji potřebu zobrazovat si v telefonu vývoj zůstatku na účtě a taky jsem se chtěl naučit vytvářet aplikace pro tehdy nový a rychle rostoucí systém pro mobilní zařízení – Android. Dnes se ukazuje, že to bylo velice šťastné rozhodnutí a toto štěstí mne celou dobu existence aplikace provází.“

            Aplikaci si dosud stáhlo přes 1,5 milionů uživatelů a aktivně ji využívá více než 160 000 majitelů mobilních telefonů. Wallet má dlouhodobě vysoké hodnocení – 4,4 z pěti možných hvězd v Google Play. Tržby rostou o 20 % měsíčně.

            Pro koho je tedy nyní aplikace nejvíce zajímavá? Globálně jsou to lidé, kteří žijí „single“, ve větších městech, mají vysokoškolské vzdělání a pracují v manažerských pozicích. O své finance se nejvíce starají lidé od 18 do 35 let. Zhruba 50 % uživatelů jsou muži.

            Situace v ČR je odlišná, a to tím, že lidé se o své finance začínají starat později, největší skupina uživatelů je starší 25 let, pracující ve výrobní sféře, žijící „ve vztahu“ a v hlavním nebo krajském městě. Výjimkou jsou dvě okresní města - Kladno a Mladá Boleslav, jejichž obyvatelé sahají po aplikaci častěji než obyvatelé Čes­kých Budějovic, Zlína nebo Ústí nad Labem. Plány BudgetBakers jsou dále zlepšovat aplikaci a expandovat na zahraniční trhy, především Čínu, Indii a USA. V tom pomáhá především důraz na kvalitu a podpora inovativního myšlení v rámci týmu. Díky tomu vznikají velice rychle zcela nové funkce a vylepšení. Sledování toho, jak uživatelé s aplikací pracují, jaké funkce nejčastěji využívají a jaké funkce požadují, umožňuje rychle reagovat a naplňovat jejich potřeby.

            BudgetBakers je FinTech startup, který již pět let vyvíjí aplikaci na sledování a plánování osobních financí pro Android a iOS s názvem Wallet. Tato aplikace umožňuje svým uživatelům získat a udržet si kontrolu nad svými příjmy a výdaji prostřednictvím pečlivé evidence všech hotovostních a bezhotovostních transakcí. Se současnou základnou 150 000 aktivních uživatelů jde o jednu z nejúspěšnějších aplikací ve své kategorii.

            Společnost BudgetBakers byla založena Janem Mullerem v roce 2014. Tento rok se stal přelomovým pro jeho dosavadní práci na vývoji Walletu. Po třech předchozích letech samostatné činnosti na celé aplikaci získal pozornost investorů a s jejich důvěrou, supervizí a penězi mohla začít společnost a expandovat. Na Walletu nyní pracuje tým vývojářů, marketérů a má vlastní zákaznické oddělení.        (tz)

www.budgetbakers.com

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3