INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Ve čtvrtek 11. května byl zahájen již 20. ročník soutěže Exportní cena DHL UniCredit, jež podporuje a hlavně oceňuje úspěchy českých exportérů. Soutěž založená společností DHL Express i letos ocení nejlepší exportéry v kategoriích Malá společnost, Středně velká společnost, Globální exportér nebo Exportér teritoria. Posledně jmenovaná kategorie se v aktuálním ročníku zaměří na ocenění firem, jež se svými produkty či službami uspěly na trzích USA a Kanady. Soutěž opět probíhá pod záštitou vládní agentury CzechTrade, která vyhlásí vítěze dalších dvou kategorií.

 „Jako pořadatelé Exportní ceny DHL UniCredit jsme velmi hrdí, že můžeme zahájit její jubilejní 20. ročník. Za dobu své existence si tato soutěž získala nejen pozornost médií a široké odborné veřejnosti, ale především se rok od roku zvyšuje zájem těch, pro které je primárně určena, tedy českých malých a středních exportujících podniků. Díky tomu roste i prestiž celé soutěže a jsem velmi rád, že se nám daří udržet její vysokou kvalitu i atraktivitu a každoročně tak zvyšovat počty přihlášených,“ komentuje význam soutěže Luděk Drnec, obchodní ředitel DHL Express pro region střední Evropy.

Tradičně budou ceny udělovány v kategoriích Malá společnost, která je určena pro firmy s maximálním počtem 50 zaměstnanců a s obratem do 300 milionů korun, a Středně velká společnost, tedy firma s počtem zaměstnanců do 250 a obratem do 1,5 miliardy korun. Cena poroty v kategorii Globální exportér hodnotí zejména nárůst exportních destinací v posledních dvou hodnocených letech, tedy za roky 2015 a 2016. Vítěz kategorie Exportér teritoria, kterým jsou pro letošní rok Spojené státy americké a Kanada, je vybírán podle průměrné složené míry růstu Compoud Annual Growth Rate (CAGR) zjišťované za poslední tři roky.  Výsledná hodnota ukazatele vypovídá o tom, jakou má export do teritoria dynamiku růstu.

Zájem tuzemských firem o zahraniční trhy neustává. Potvrzují to i slova Jiřího Flégla, manažera strukturovaného exportního financování UniCredit Bank. „Čeští exportéři se zaměřují především na tradiční exportní destinace jako země EU, vzpamatovává se také ruský trh. Potenciál pro naše vývozce vidíme především v zemích jihovýchodní Asie. Ty jsou českými firmami často neobjevené, nabízí ale vysoký růst a hlad po dovozu. Letošní ukončení kurzového závazku ČNB bylo pro české exportéry zlomovou událostí. Musí se vrátit k zajišťování krátkodobých kursových rizik, což v uplynulých třech letech neměli zapotřebí,“ vysvětluje Jiří Flégl.

Celou soutěž zaštituje agentura CzechTrade, která v letošním roce slaví, stejně jako Exportní cena DHL UniCredit, jubilejní 20. výročí. "Těší mne, že se agentuře CzechTrade už 20 let daří úspěšně plnit její hlavní cíl – ulehčit vstup a expanzi českým exportérům na zahraniční trhy. Již od roku 1997 jsme tak především pro malé a střední firmy průvodcem po zahraničních trzích, který jim napomáhá k úspěchu, dodává jim sebevědomí a pomáhá jim prosadit se i v náročnějších podmínkách," říká Radomil Doležal, generální ředitel CzechTrade. Nejzajímavější exportní příběh a svého nejúspěšnějšího klienta za loňský rok ocení agentura ve dvou vlastních kategoriích.  

Odborným garantem soutěže je společnost CRIF – Czech Credit Bureau. „Naše role spočívá ve vytvoření prvotního seznamu firem splňujících pravidla soutěže.  Pro každou firmu následně zpracujeme Index Cribis hodnotící jejich úroveň hospodaření. Pro společnosti v užším výběru potom zpracováváme Flexi report obsahující informace z více než 43 informačních zdrojů zpracovaných v aplikaci Cribis. Věříme, že těmito postupy zajistíme výběr skutečně nejlepších českých exportérů,“ popisuje průběh výběru finalistů soutěže Pavel Finger, místopředseda představenstva CRIF - Czech Credit Bureau

Letos v dubnu došlo ke zrušení intervencí České národní banky, které měly za cíl oslabovat kurz koruny vůči ostatním měnám. Otázkou je, jaký vliv bude mít jejich konec na české exportéry. „Dle firem, se kterými jsme v kontaktu, převážná část firem zejména strojírenského charakteru je zajištěna proti pohybům české koruny, takže kurzové výkyvy na jejich export nebudou mít v letošním roce žádný vliv. Očekáváme kontinuální nárůst exportu“ konstatuje Petr Šíma, partner poradenské firmy NSG MORISON a zakladatel agentury Export Agency s.r.o.

„Jsem velmi ráda, že letos můžeme již po dvacáté ocenit výjimečné úspěchy českých firem na zahraničních trzích. Jsme si vědomi toho, že vývoz z České republiky má na fungování a růst celé její ekonomiky významný vliv. Proto je naším cílem, a cílem celého projektu Exportní cena DHL UniCredit, vytvořit pro účastníky soutěže výjimečné a atraktivní podmínky, které jim pomohou při rozvoji jejich podnikání. Díky sdružování českých exportérů se nám daří budovat platformu, na jejímž základě se mohou představitelé vývozců setkávat, vyměňovat si zkušenosti, informace a pomáhat si tak k dosažení ještě větších úspěchů. A to vše formou spolupráce. Jen tak dokážeme i nadále budovat hrdé Česko,“ říká Helena Kohoutová, pořadatelka Exportní ceny DHL UniCredit.

Kritéria soutěže

Do Exportní ceny DHL UniCredit pod záštitou CzechTrade se mohou přihlásit vývozci, kteří splňují podmínky vlastnictví a hranici minimálního vývozu. Základní hodnocení vývozců vychází z indexu vypočítaného jako násobek meziročního růstu exportu (rok 2015 a rok 2016) a podílu exportu na obratu firmy. Na základě získaných výsledků jsou společnosti rozděleny do kategorií a je určeno jejich konečné pořadí v soutěži. Soutěže se mohou zúčastnit společnosti se sídlem v České republice, které vznikly před 1. lednem 2015. Obrat firmy je zařazujícím kritériem pro stanovení, ve které kategorii firma bude soutěžit (malá či středně velká firma).

Soutěžní kategorie

         Malá společnost – kategorie je určena pro malé firmy s maximálním počtem 50 zaměstnanců a s obratem do 300 milionů korun. Podíl zahraničního vlastníka ve firmě nesmí přesáhnout 49 %.

 

  • Středně velká společnost – kategorie je určena pro středně velké firmy s maximálním počtem 250 zaměstnanců a obratem do 1,5 miliardy korun. Ani zde nesmí podíl zahraničního vlastníka společnosti přesáhnout 49 %.

 

  • Cena poroty – Globální exportér – v této kategorii je oceněn nejúspěšnější exportér mezi malými a středními společnostmi, u kterého podíl zahraničního vlastníka nepřesáhl 49 %. Hodnotí zejména nárůst exportních destinací v posledních dvou hodnocených letech (rok 2015 a 2016).

 

  • Exportér teritoria – Kategorie je zamýšlena pro exportéry s vývozem do zemí USA a Kanady. Nejúspěšnější exportér je vybírán podle průměrné složené míry růstu CAGR (Compoud Annual Growth Rate) zjišťované za poslední 3 roky.  Výsledná hodnota ukazatele vypovídá o tom, jakou má export do teritoria dynamiku růstu.

 

  • Nejúspěšnější klient CzechTrade – kategorie je určena pro klienty agentury CzechTrade, kteří za poslední rok deklarovali více než jeden úspěšný exportní případ podpořeného vývozu. Hodnotí se celkový objem realizovaného obchodu.

 

  • Exportní příběh roku – kategorie je určena pro klienty agentury CzechTrade. Její konzultanti vybírají klienta s nejzajímavějším příběhem uskutečněného exportu, který může inspirovat další firmy ke vstupu na zahraniční trhy.

 

Více informací o soutěži naleznete na www.exportnicena.cz.

Dalšími partnery letošního jubilejního 20. ročníku Exportní ceny DHL UniCredit jsou:

NSG MORISON

Kompass

Presentigo

Mediarex

BH Securities

Blue Holiday

Zátiší Group

Vinařství Maláník – Osička

QuickGame

TOYOTA MATERIAL HANDLING

Spolupráce na projektu s AMSP ČR, ICC Czech Republic a CGBC

DHL – Logistická společnost pro celý svět

DHL je přední světová značka v logistice. Rodina divizí DHL nabízí bezkonkurenční portfolio logistických služeb od vnitrostátní a mezinárodní balíkové přepravy, online zajišťované přepravy a řešení pro internetové obchody, přes pozemní, leteckou a námořní přepravu, až po řízení průmyslových dodavatelských řetězců. Díky více než 350 000 zaměstnanců ve více než 220 zemích a územích po celém světě spojuje lidi
a podniky bezpečným a spolehlivým způsobem a napomáhá volnému běhu globálního obchodu. Díky specializovaným řešením pro růstové trhy a odvětví, včetně technologií, biologických věd a zdravotní péče, energetického, automobilového průmyslu či maloobchodu, prokázané angažovanosti ve společenské odpovědnosti a nepřekonané přítomnosti na rozvíjejících se trzích lze DHL bezesporu prohlásit za „Logistickou společnost pro celý svět“.

DHL je součástí skupiny Deutsche Post DHL Group. V roce 2016 skupina vygenerovala tržby přes 57 miliard EUR.

UniCredit Bank

UniCredit Bank Czech Republic a.s. zahájila svoji činnost na českém trhu 5. listopadu 2007. Vznikla integrací dvou dosud samostatně působících úspěšných bankovních domů HVB Bank a Živnostenské banky.

UniCredit Bank Czech Republic a.s. je silnou a rychle se rozvíjející bankou, která nabízí širokou škálu kvalitních produktů pro firemní zákazníky i privátní klientelu. Je jednou z nejsilnějších bank na trhu v oblasti projektového, strukturovaného a syndikovaného financování Corporate Finance a exportního financování. Mimořádně silnou pozici si banka rovněž vybudovala v oblasti akvizičního financování a také se řadí na první příčku ve financování komerčních nemovitostí. Zákazníci UniCredit Bank mají, mimo jiné, možnost využívat nabídku služeb pro financování projektů ze strukturálních fondů EU nabízených prostřednictvím Evropského kompetenčního centra UniCredit Bank. UniCredit Bank je součástí skupiny UniCredit, která působí ve 22 zemích Evropy.

CzechTrade

Agentura CzechTrade byla založena 1. května 1997 z rozhodnutí ministra průmyslu a obchodu jako příspěvková organizace na podporu obchodu. Je národní proexportní organizací s cílem rozvíjet mezinárodní obchod a vzájemnou spolupráci mezi českými a zahraničními subjekty. Od svého založení se agentura profiluje jako stabilní partner českých exportérů, který dnes podnikatelům nabízí 20 let zkušeností na zahraničních trzích. CzechTrade poskytuje exportérům informační a asistenční služby, které zajišťují konzultanti v České republice i profesionálové v zahraničí prostřednictvím sítě 46 zahraničních kanceláří na 5 kontinentech. Výsledkem je komplexní exportní podpora, která se snaží být maximálně rychlou a především snadno dostupnou českým firmám.

Společnost CRIF – Czech Credit Bureau, a. s. je součástí celosvětové skupiny CRIF

Poskytuje svým klientům aplikaci Cribis, která obsahuje informace o více než 10 milionech podnikatelských subjektů a fyzických osobách z České a Slovenské republiky čerpající z více než 43 informačních zdrojů. Aplikace Cribis každému uživateli pomáhá řídit jeho rizika v obchodních vztazích. Volitelným modulem aplikace Cribis je mezinárodní služba SkyMinder umožňující exportérům a dalším společnostem prověřování finančního zdraví, varovných informací
a majetkových vazeb u více než 200 milionů společností z 230 zemí a území světa. Společnost CRIF – Czech Credit Bureau vyvinula pro bankovní sektor hodnoticí 7- a 14stupňové ratingové modely. Obdobnou metodiku společnost používá jak pro hodnocení komerčních subjektů, jako jsou obchodní společnosti, fyzické osoby podnikatelé, tak i pro neziskovou sféru, zdravotní sektor, municipality či bytová družstva. Tato metodika je vhodná i pro hodnocení start-upů či fyzických osob. Celou škálu těchto ratingových modelů, jež přinášejí nový pohled na obchodní partnery, nabízí společnost pod značkou iRating. Společnost CRIF je zároveň organizátorem největších českých úvěrových registrů, Bankovního registru klientských informací a Nebankovního registru klientských informací.

NSG MORISON

Je česká poradenská společnost, která poskytuje podnikům všech velikostí poradenství v oblasti auditu, daní, účetního a mzdového poradenství, oceňování firem, práva, finančního řízení a exportní pomoci. Též propojuje investory s startupovými firmami. Velkou poptávkou je pomoc exportním firmám. Díky členství v mezinárodní poradenské asociaci Morison KSi, dovede NSG MORISON pomáhat svým klientům i v mezinárodním rozsahu.

(tz)
 

 

 

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3