INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

I letos se v pražských Dejvicích představí monoposty studentů ČVUT. Akce Den s formulemi proběhne 5. října od 9 hodin před monoblokem Fakulty elektrotechnické a Fakulty strojní Českého vysokého učení technického v Praze.

Během ní studenti představí jak formuli s elektrickým pohonem týmu eForce FEE Prague Formula, tak i monopost se spalovacím motorem skupiny CTU CarTech.

Prostor před fakultami se ve čtvrtek 5. října promění v „závodní okruh“, na kterém se představí studentské týmy CTU CarTech z Fakulty strojní a eForce FEE Prague Formula z Fakulty elektrotechnické. Formula Student je mezinárodní soutěž pro studenty, kteří si musejí navrhnout a sestrojit závodní formuli, postarat se o ekonomickou stránku projektu a připravit Business Plan.

Tým CTU CarTech se skládá ze třiceti studentů bakalářského a magisterského studia, kteří studují na Fakultě strojní ČVUT v Praze. Pro letošní závody museli studenti vyvinout nový monokok formule, dále předělali blok motoru a instalovali vlastní čerpadla se suchou mazací skříní. Změnami prošla i palivová nádrž, která je jako loni celouhlíková, ale je mnohem nižší, neboť se konstruktérům podařilo optimalizovat systém proti odlévání paliva. Studenti také změnili systém elektropneumatického řazení, kde již nepoužívají jako medium oxid uhličitý, ale směs kyslíku s dusíkem. Díky tomu mohli zvýšit tlak na 200 barů. Pro větší komfort pilota vozu lze na volantu nastavovat tuhost přední i zadní nápravy. K největším letošním úspěchům patří 7. místo z prestižních závodů ve Španělsku.

Elektrická formule týmu eForce FEE Prague Formula je taktéž vyvíjena studenty ze všech ročníků jak bakalářského, tak magisterského studia. V týmu je zastoupeno hned několik fakult ČVUT s největším podílem studentů z Fakulty elektrotechnické.

Letošní vývoj monopostu FSE.06 se nesl v duchu optimalizace předchozí generace. Důraz byl kladen především na simulace jízdních vlastností. Tyto byly realizované díky naměřeným datům předchozí generace FSE.05, ze které FSE.06 návrhově vychází. Optimalizací prošel aeropaket, menšími změnami prošla i struktura monokoku. Přepracován byl i systém chlazení, jehož největší změnou bylo přesunutí chladičů do vnitřku bočních křídel. Mnoho dalších změn a optimalizací dopomohlo týmu eForce FEE Prague Formula k celkovému 3. místu na letošních závodech na polygonu v Mostě.

Informace o týmu eForce FEE Prague Formula jsou dispozici na stránce: https://eforce.cvut.cz/ 

Internetovou prezentaci CTU CarTech si můžete prohlédnout zde: http://cartech.cvut.cz 

 

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Březen 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3