Změna komerční strategie velkoobchodu makro ČR se u zákazníků setkala s úspěchem. Program Stabilně výhodná cena, který podnikatelům v segmentu gastronomie a maloobchodu zajišťuje dlouhodobě nízké ceny klíčového zboží pro jejich podnikání, se proto po půl roce od svého spuštění nyní rozšiřuje. Nově je v něm zařazeno již 11 000 položek, o třetinu víc než dosud. O tom, že už není potřeba spoléhat se na nepředvídatelné a krátkodobé slevové akce, teď navíc makro zákazníky informuje v čerstvě spuštěné celorepublikové marketingové kampani.
3D tisk z betonu našel poprvé v ČR využití na běžné stavbě bytového domu. Během dvou hodin vytvořila robotická tiskárna přímo na staveništi kompletní místnost pro zázemí terasy bytového domu projektu Modřanský Cukrovar.
V pondělí 3. července otevřelo nejnavštěvovanější outletové centrum Fashion Arena Prague Outlet nový obchod se sportovním a streetwear oblečením a doplňky Heavy Tools. Jedná se o první outletovou prodejnu této značky udržitelné módy, která má již pobočky například v Brně a Bratislavě.
V pořadí již 22. ročník odborné B2B ankety Pojišťovna roku, v níž pojišťovací makléři posuzují výkony pojistitelů, zná své vítěze: stejně jako loni hodnocení univerzálních pojišťoven ovládla skupina Vienna Insurance Group (VIG) prostřednictvím svých dcer – ve čtyřech vyhlašovaných kategoriích Kooperativa získala hned tři zlaté, další pak ČPP. Specializované pojišťovny jsou hodnoceny zvlášť: zde své loňské prvenství obhájila ERV. Pojišťovacím makléřem roku 2022 se stala společnost PETRISK a Osobností pojistného trhu byl jmenován in memoriam Jaroslav Besperát.
Praha v loňském roce přivítala podle agregovaných dat Českého statistického úřadu a Prague Convention Bureau téměř 4000 akcí s 616 000 delegáty. Ačkoliv oproti pandemickým rokům šlo o přírůstek v hodnotě několika stovek procent, kongresová Praha se zatím zdaleka nepřiblížila rekordním rokům 2018 a 2019. V mezinárodním srovnání si však polepšila. V žebříčku nejžádanějších kongresových destinací světa Mezinárodní kongresové asociace ICCA se česká metropole za rok 2022 umístila na pátém místě. Za sebou nechala Madrid, Berlín, Atény, Brusel i Londýn.
Podle čeho si kupujete potraviny? Podle toho, jestli vám chutnají, z čeho jsou vyrobeny, zda jsou zdravé, nebo mají další benefity? Většinou je to souhra několika prvků, ale chuť, ta je nejdůležitější. A to je také hlavní klasifikační bod prestižní soutěže pro české výrobce, která se zrodila před 15 lety.
Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...