S umělou inteligencí budeme muset počítat, ať chceme, nebo ne. Změní naše podnikání, tedy i marketing a vše, co k němu patří. V březnovém vydání Prosperity jsme přinesli první díl rozhovoru s autorkou knihy AI Marketing Playbook: Jak ChatGPT a umělá inteligence mění svět marketingu Ladislavou Knihovou, kterou vydal Nakladatelský dům Grada.
Robotizace, automatizace, ulehčení práce tam, kde to pro člověka není komfortní, to je cesta, kterou má ve vínku výrobní družstvo ELAP. Vyvíjí a navrhuje systémy, které činnost zefektivní, jimiž je možné nahradit stereotyp v nepříliš příjemném prostředí.
Kalkulátor.cz se stal známou online platformou, s níž zájemci mohou ušetřit ročně nemalé množství peněz. Ať jednotlivci, domácnosti, nebo malé firmy. Úspory se mohou týkat plateb za elektřinu, plyn, pojištění rodinného domu, povinného ručení, internetového připojení a jiných oblastí.
Není snad dne, aby se lidstvo neposunulo ve svém vývoji o kousek dál. Nové myšlenky a jejich proměna v praktické využití provázejí naše snažení neustále. Velmi výrazně si to uvědomujeme právě nyní, v éře nástupu umělé inteligence.
Ještě před pár lety byla hlavní devízou samotná data. V dnešním množství ale hraje důležitější roli jejich propojování, interpretace a chytrá prioritizace s ohledem na přidanou hodnotu pro klienta. Ve firmě BizMachine se této disciplíně věnují na maximum, a to už od roku 2016.
Základním předpokladem pro navrhování interiérů je estetické cítění a smysl pro detail. Pokud se ale chcete v tomto oboru prosadit jako freelancer, musíte podle interiérové designérky Zuzany Boškové umět mnohem víc.
Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...