INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 21. rokem

phoneJiž 90 % z nás vlastní chytrý telefon. Trend, který začal teprve koncem minulého desetiletí, pohltil Česko s nebývalou silou. K čemu ale Češi v současné době své chytré telefony využívají? Je to stále volání či smskování, nebo je nahradilo něco jiného? A co Češi a práce s mobilním telefonem? Umí si díky novým technologiím představit větší pracovní flexibilitu? Tyto a další otázky byly zodpovězeny v průzkumu, který na konci července realizovala společnost Samsung ve spolupráci s agenturou Ipsos na reprezentativním vzorku 1050 obyvatel ČR ve věku 18 až 65 let.

Jedna z hlavních otázek, kterou si Samsung položil, zněla: čemu vlastně mobily Čechům slouží? Devět z deseti uvedlo, že na mobilním telefonu využívají nejvíce telefonování, zde se žádné překvapení nekoná. Avšak na druhém místě už ano. O necelé procento posílání smsek předstihlo fotografování (85 % uživatelů využívá telefon k smskování, 86 % k focení), což je trend a fakt, který výrobce telefonů neustále nutí k výrobě dokonalejších zabudovaných fotoaparátů. „Uvědomujeme si, že naši zákazníci chtějí mít co nejlepší a nejspolehlivější technologie pro zachycení těch skutečně důležitých okamžiků, a proto věnujeme inovacím fotoaparátů u našich chytrých telefonů výjimečnou pozornost a péči,“ vysvětlil Michal Forejt, Head of Product Marketing ze společnosti Samsung. 

Češi své přístroje stále více využívají k surfování po internetu (75 %) či k online komunikaci (Messenger či Whatsapp). Ta je vlastní již takřka dvěma třetinám uživatelů (66 %). Více než polovina Čechů, konkrétně 57 %, potřebuje svůj mobilní telefon k poslechu oblíbené hudby. Necelá polovina pak má smartphony k vyřizování e-mailů či vytváření a editaci nejrůznějších dokumentů. Díky neustále se zvětšujícím a kvalitním displejům pak čtyři z deseti Čechů využívají své telefony i ke sledování filmů či seriálů.

Toto číslo možná leckoho zaskočí. Více než dvě třetiny obyvatel České republiky totiž pracují mimo své obvyklé pracoviště, konkrétně 69 %. Nejčastěji pak pracují ze svého domova (49 %) či kaváren (12 %). Ostatní pak uvedli, že se práci věnují v parku (7 %) či v coworkingových centrech (1 %), které v poslední době nabírají na oblíbenosti i v České republice. Více než polovina (58 %) dotázaných vlastníků chytrého telefonu pak sdělila, že k práci svůj smartphone běžně využívají, což nabourává zažité představy o stolním počítači a nutnosti sedět celý den na židli a nehnout se od monitoru.

Více než třetina respondentů pak vypověděla, že si umí představit, že s odpovídající technikou by mohla pracovat odkudkoli. A odtud je už jen malý krok k tomu dodat si odvahu a vyzkoušet si život digitálního nomáda. Skoro čtvrtina (23 %) by byla rozhodně pro. Digitální nomádi běžně pracují odkudkoliv na světě a ve chvíli, kdy je potřeba, či kdy si sami stanoví svou pracovní dobu. Neodkladný úkol tak lze snadno a rychle vyřešit i z druhého konce světa z pláže, zatímco normálně bychom na něm museli pracovat ze své kanceláře. Vše, co je k této pracovní svobodě nutné, jsou spolehlivé a výkonné technologie. Průzkum věnoval rovněž pozornost stylusům. Toto praktické elektronické pero, které supluje opravdové pero či prst, si Češi spojují především právě s ovládáním telefonu místo prstu. Tvrdí to více než třetina dotázaných, konkrétně 35 %. Dále Češi spoléhají na stylus jako na vhodného pomocníka k psaní (27 %), kreslení (20 %) a editaci dokumentů (18 %).

Samostatnou kapitolou jsou i chytré hodinky. Sedm z deseti vlastníků své chytré hodinky využívá především k měření životně důležitých funkcí, jako jsou tlak či srdeční tep. I když většina Čechů zatím chytré hodinky nevlastní, více než třetinu (34 %) láká na těchto zařízeních funkce měření tělesných funkcí. Další z funkcí, která je zajímá, je, že pomocí hodinek by mohli telefonovat (17 %). Naopak skoro 30 % současných majitelů chytrých hodinek tuto možnost již využívá. Třetina majitelů na svých hodinkách surfuje po internetu, sleduje počasí či zprávy. Lidé nevlastnící chytré hodinky nad touto možností stále váhají, k surfování po internetu by je využívalo pouze 15 % z nich. Na 13 % respondentů by pak hodinky mělo k vyřizování korespondence, což je činnost, kterou si v současnosti oblíbila více než čtvrtina (26 %) majitelů chytrých hodinek.

(tz)

Slovo ke dni

  • Bez okurek

    Zeptejte se podnikatele, jestli a kdy má „okurkovou sezonu“. Podívá se na vás s podezřením, že si z něho chcete utahovat. V podnikání a práci ve firmě totiž nenastanou časy, kdy si člověk může lehnout a usnout na vavřínech. Člověk zaznamená jen období prosperity a útlumu, ale snažit se o business musí tak jako tak. Letos to ani v novinách nevypadá na tu pravou „okurkovou sezonu“, kdy žhavá politická, ekonomická a společenská témata dojdou a redaktor, jak se říká, musí vařit z vody. Událostí přichází na redakční stůl stále dost a dost, a rozhodně nejsou marginální. A pokud jde o pěstitele okurek, to se teprve uvidí, kdy jim sezona začne naplno a jak se vydaří.

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červenec 2019

INZERCE

Partneři

Generální partner:

logo gc 2018

Vyšlo u nás

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

logo KOBtsoft   EON EG 2017 107 icom
         

Partneři:

logo-grada3  ca2 logo-dtocz

Duševní vlastnictví

upv logo

Patentová ochrana v zahraničí prostřednictvím Smlouvy o patentové spolupráci 19. červenec 2019

České podniky si stále častěji (nebo spíše – stále ještě nedostatečně) uvědomují, že ochrana průmyslového vlastnictví představuje jeden z nástrojů, jak úspěšně rozvíjet a inovovat výrobu a stát se úspěšným na globalizovaném trhu. Jednou z možností, jak ochránit nové technické řešení – vynález, je patentová ochrana. Pokud se pro ni přihlašovatel rozhodne, zpravidla nejprve žádá o národní patentovou ochranu. Ta však sama o sobě nestačí, neboť český patent platí jen v České republice a jinde v zahraničí toto patentované řešení může kdokoliv využívat a prodávat. Proto je vhodné získat patentovou ochranu i v zemích, kde je předpoklad, že chráněné řešení má tržní potenciál.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma_web_iprosperita Sacm Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300 cps vetsi 300AVLOGOM3

INZERCE