Jak získat a motivovat kvalitní zaměstnance je otázkou, nad kterou se zamýšlí čím dál více firem. Při rekordně nízké míře nezaměstnanosti je tato úvaha zcela namístě a zaměstnavatelé musí přemýšlet nad způsoby, jak si schopné lidi udržet a poskytnout jim výhody oproti konkurenci. Své o tom vědí především IT firmy. Konkurence je v tomto dynamickém oboru vysoká a kvalifikovaných a talentovaných lidí nedostatek.
Více než polovině českých zaměstnanců by se podle výsledků nejnovějšího průzkumu Randstad Workmonitor líbilo začít podnikat, bojí se ale krachu. Většina tak upřednostňuje pokračovat v kariéře zaměstnance, nejlépe ve firmě střední nebo menší velikosti. Mnoho lidí lákají i startupy. Rozjet vlastní business by se v tuzemsku zamlouvalo 56 % zaměstnancům.
Přesto, že se rok 2017 již překlopil do své druhé poloviny, informační povinnost za rok 2015 doposud nesplnilo 64 procent firem. Přitom základní termín pro vložení finančních výkazů do sbírky listin za rok 2015 vypršel koncem července 2016 a nejzazší uplynul na konci roku 2016. Za rok 2016 informační povinnost splnila každá desátá firma.
Obchod s ovocem vyrobeným v Evropě probíhá především na vnitřním trhu Unie, obrat s ním je téměř dvakrát větší než se zeleninou. Ovoce tvoří až 61,5 % celkové hodnoty obchodu. Jeho důležitou složkou jsou bobule, na které připadá 9,2 % z celkového objemu obchodu v rámci EU.1 Spolu s tím, jak roste prodej i spotřeba bobulového ovoce, zvyšuje se i povědomí ohledně jeho chuťových a zdravotních přínosů.
S růstem ekonomiky se již několik let výrazně zlepšuje situace na českém trhu práce. Nezaměstnanost klesá podle některých měřítek na historická minima, naproti tomu zaměstnanost je na maximech. Na druhé straně se stále hlasitěji ozývají zaměstnavatelé, kterým chybí zaměstnanci a podle dat Českého statistického úřadu se nedostatek pracovníků stává stále větší bariérou pro další růst zejména tuzemského průmyslu.
I když se může zdát, že služeb externích call center využívají společnosti jen ke krátkodobým projektům (akční prodej produktů, ověřování údajů, navolávání schůzek nebo průzkumům spokojenosti) pravda je jiná. Většina firem dnes běžně využívá služeb externích kontaktních center i jako plnohodnotnou substituci za call centrum vlastní. Kvalita komunikace a bezpečnost je v tomto případě samozřejmě zásadním předpokladem úspěchu.
Poslední dva roky pozoruji velmi zvláštní fenomén. Týká se přítomnosti v práci. Je to jasné, po covidu se na nás řítí dynamika dosud nevídaná. Nicméně tak nějak se změnil rytmus svátků, volna a dovolených. Vánoční prázdniny dětem sice končí na začátku ledna, ale v mnoha firmách klíčoví lidé do pracovního rytmu vplouvají až v polovině měsíce. Pak přichází 15 dní intenzivní práce. Po ní, od počátku jarních prázdnin, lidé rotují po horách a za stůl usedají přerušovaně až do konce března. Velikonoce odstartují další dovolenkový turnus. A květnové svátky mnozí využijí na odpočinkovou víc než týdenní šňůru. Od poloviny června se dostáváme na vlnu letních dovolených, která ustává až s půlkou září. Až potom se do půlky prosince rozjedou naplno kolečka pracovní aktivity, protože rok se pomalu s tím další schází. A pak je vánoční rádiový klid....
Uplynutím platnosti patentu průmyslověprávní ochrana léčiva nebo účinné látky na ochranu rostlin nemusí končit V důsledku období, které uplyne mezi podáním patentové přihlášky na nový léčivý přípravek a jeho registrací, není doba patentové ochrany vždy postačující k pokrytí investic vložených do výzkumu. Obdobná situace je i v rostlinolékařské oblasti.
Pokračování ...