INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

hyune 03Hyundai Motor je o krok blíž k dosažení kompletní uhlíkové neutrality do roku 2045. Značka dosáhla za rok 2021 v Evropě hodnoty flotilových emisí 108,0 g, což je výrazně méně, než požadují emisní cíle Evropské unie.

Za tímto úspěchem částečně stojí pokračující růst podílu vozidel s nulovými emisemi v prodejích společnosti. V prvních dvou měsících roku 2022 tvořily bezemisní vozy 20 procent prodaných automobilů Hyundai v Evropě, což je nárůst o 102 procent v porovnání s únorem 2021. V roce 2021 se přitom vozidla s nulovými emisemi podílela na prodejích značky Hyundai v Evropě 14,1 procenta. Současný vývoj naznačuje, že společnost Hyundai jejich podíl v roce 2022 znovu výrazně zvýší.

Lídrem tohoto trendu je v Evropě IONIQ 5, elektricky poháněné CUV a první model produktové značky IONIQ. V prvních dvou měsících roku 2022 se prodalo 8137 vozů IONIQ 5.

„Mobilita s nulovými emisemi už není jen trendem, ale stala se nezbytností. S naším silným a rostoucím portfoliem zvyšujeme atraktivitu tohoto řešení mobility pro ještě více zákazníků,“ říká Michael Cole, prezident a generální ředitel společnosti Hyundai Motor Europe. „IONIQ 5, desetinásobný vítěz anket ‚Car of the Year‘ napříč Evropou, je toho jasným důkazem. Tím, že nabízíme chytrá a atraktivní řešení pro mobilitu s nulovými nebo nízkými emisemi výfukových plynů, nejenže překonáváme naše emisní cíle, ale také pomáháme chránit životní prostředí.“

Zrcadlí celkový trend prodeje

Úspěšný trend prodeje vozů Hyundai ze závěru roku 2021 pokračuje i v roce 2022. V lednu a únoru 2022 bylo v Evropské unii, zemích Evropského sdružení volného obchodu (ESVO) a Velké Británii registrováno 74 661 vozů Hyundai, jak vyplývá z nejnovějších údajů zveřejněných Evropskou asociací výrobců automobilů ACEA. V porovnání se stejným obdobím roku 2021 to představuje zvýšení o 28,8 procenta. Jen v únoru 2022 bylo v Evropě registrováno 37 032 vozů Hyundai, o 25,5 procenta více než v únoru 2021.

Nejenže Hyundai překonal své vlastní prodejní výsledky ze stejného období předchozího roku, ale společnost si také vedla lépe, než jaký byl vývoj celého automobilového trhu. V zemích EU i ESVO a ve Velké Británii bylo v lednu a únoru letošního roku registrováno 1 626 350 vozidel, což je meziročně o 3,9 procenta méně.

V prvních dvou měsících roku 2022 byly v Evropě nejoblíbenější následující modely značky Hyundai: TUCSON, jehož podíl na prodeji byl 29,3 procenta; KONA s podílem 21,4 procenta; a i20 s podílem 11,1 procenta. V uvedených výsledcích jsou zahrnuty varianty se spalovacími motory i elektrifikovanými pohony. TUCSON je k dispozici v hybridních a plug-in hybridních verzích; KONA se dodává se spalovacími motory, hybridním pohonem i jako elektromobil.

Nyní připadá pozoruhodná část prodejního mixu značky Hyundai také na model IONIQ 5, který byl uveden na trh před pouhým jedním rokem. Vlajková loď značky Hyundai v segmentu bateriových elektromobilů se v současnosti podílí na prodeji 10,3 procenty.

Rekordní podíly na klíčových evropských trzích

Hyundai vytrvale pokračuje ve zvyšování svého tržního podílu v Evropě díky lepšímu vývoji prodeje, než jaký zaznamenává celkový trh. V únoru 2022 tvořila vozidla Hyundai 4,6 procenta evropského trhu – to je o 1,1 procentního bodu více než v únoru 2021 a o 0,2 procentního bodu více než za celý rok 2021.

V roce 2021 byl tržní podíl společnosti o jeden procentní bod vyšší než v předchozím roce. Tyto výsledky tedy svědčí o pokračujícím trendu posilování pozice značky Hyundai v Evropě.
Z jednotlivých trhů k uvedeným výsledkům nejvíce přispěly Španělsko a Velká Británie. Hyundai v těchto zemích dosáhl v prvních dvou měsících roku 2022 rekordního tržního podílu 6,0 procenta, resp. 5,0 procenta. To představuje meziroční nárůst o 37,5 procenta ve Španělsku a o 100,6 procenta ve Velké Británii.
V Německu zvýšila značka Hyundai svůj podíl na trhu o 0,3 procentního bodu na 3,7 procenta v porovnání s únorem 2021.
V České republice značka mezi ostatními výrobci stabilně drží druhou příčku s 2710 registrovanými osobními vozy a tržním podílem 8,89%. Podíl bateriových elektromobilů činí 1,44%.

Cesta k elektrifikaci

Úspěšné splnění cílů v oblasti emisí CO2 a zvýšení podílu bezemisních vozidel na prodeji v Evropě není dílem náhody, ale výsledkem cílené realizace strategie společnosti Hyundai, která směřuje k elektrifikaci a transformaci na poskytovatele chytrých řešení pro mobilitu. Hyundai bude i nadále lídrem elektrifikace automobilového průmyslu a v porovnání s ostatními výrobci nabízí nejširší řadu pohonů – od spalovacích motorů přes částečně hybridní, hybridní a externě nabíjitelné hybridní systémy až po elektromobily napájené z akumulátorů nebo dokonce palivových článků na vodík.
Hyundai plánuje, že do roku 2030 bude na celém světě prodávat 1,87 milionu bateriových vozidel a dosáhne sedmiprocentního podílu na trhu.

• Hyundai Motor dosáhl v roce 2021 flotilových emisí CO2 108,0 g, což je výrazně méně, než požadují emisní cíle Evropské unie
• Pozitivní vývoj prodeje vozů Hyundai pokračuje i v roce 2022 dalším růstem tržního podílu a vyšším podílem akumulátorových elektromobilů v prodejním mixu
• Na základě oficiálních údajů ACEA po prvních dvou měsících letošního roku představuje 74 661 registrací nových vozů a meziroční nárůst prodejů o 28,8 procenta skvělý začátek roku 2022
• V návaznosti na trend z roku 2021 se tržní podíl značky Hyundai v Evropě zvýšil v prvních dvou měsících roku 2022 na 4,6 procenta
• V České republice řidiči registrovali za první dva měsíce roku 2022 celkem 2 710 vozů Hyundai a z toho 39 bezemisních vozů (1,44 %). Celkově bylo na tuzemském trhu registrováno v tomto období 491 bezemisních vozů (1,61 %). Zdroj: SDA

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Březen 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3