INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

web2250528 060 copy copyPeugeot je automobilkou, která si už dávno zvolila to, jak bude její budoucnost vypadat. Své závazky na poli elektromobility plní svědomitě. O tom, jak to vnímají zákazníci z řad firem a co Peugeot u nás v letošním roce čeká, jsme hovořili s Miloslavem Doupalem, produktovým manažerem značky.

Opravdu má Peugeot kompletně elektrifikovanou modelovou řadu?

Ano, ať už elektrifikací myslíme čistě elektrické vozy, nebo ty plug-in hybridní. Elektrické vozy jsou čím dál rozšířenější. Jsme značkou, která jasně deklaruje, že budoucnost je zasvěcená čisté mobilitě, tedy té elektrické, a v posledních letech jsme pro naplnění našich závazků udělali maximum. Takže dnes si můžete vybrat čistě elektrickou E-208, stejně jako vlajkovou E-5008 nebo užitkového E-Boxera.

7dnifotoZměnilo se díky této proměně značky složení zákazníků?

Elektrifikace jako taková je dlouhodobý proces, který čeká všechny. Někdo se k tomu staví pozitivně, někdo se k tomu staví negativně, někdo v tom spatřuje výzvy, ať už příjemné, nebo naopak problematické. Zákazník jako takový si však auto vždy vybírá podle toho, k čemu jej bude užívat.

Významným aspektem je při výběru design, v němž je Peugeot na špici. Designové ztvárnění je provokativní a přitažlivé. Druhým zásadním aspektem, v němž jsou naše vozy silné, jsou technologie. A třetím je dílenské zpracování a jistota, kterou si zákazník Peugeotu kupuje. Odpovídá to plně našim třem hodnotovým pilířům – Allure, Emotion, Excellence. Volba pohonu je tedy otázkou preferencí zákazníka – máme tu mild-hybridy, plug-in hybridy, plně elektrické vozy, auta se spalovacími motory. Nemyslím si, že by se klienti v rámci našeho portfolia výrazně měnili, spíše bych ­řekl, že využívají širší nabídku toho, co mají k dispozici.

Dalo by se vypozorovat, kteří klienti Peugeotu více tíhnou k elektromobilitě?

V rámci portfolia značek koncernu Stellantis se Peugeot umisťuje na vrcholu mezi main­streamovými brandy, hned pod prémiovým segmentem. Snažíme se do mainstreamového segmentu přinést řadu technologií a užitečných řešení, s nimiž se zákazníci setkávají u vozů s mnohem vyšší cenovkou. Pravdou však je, že tyto technologie bývají mnohdy dražší, a tudíž se můžeme mírně více přesouvat do segmentu firemní klientely, ať už jde o podnikatele, nebo vozové parky větších společností. Do nových technologií jsou ochotnější investovat z několika důvodů. Tato orientace souvisí s jejich deklarovanými hodnotami, strategickým směřováním nebo nastavením car policy.

PEUGEOT E 3008 EXT4Zaznamenáváme, že právě zákazníci z řad firem a podnikatelů ve zvýšené míře vyhledávají částečně či plně elektrifikované vozy Peu­geot. Od spalovacích motorů postupně začínají ustupovat a předpokládáme, že tento trend bude dále na vzestupu. Ale řekl bych, že zmíněný fenomén pozoruje patrně také konkurence, souvisí to s celkovým nastavením firemní politiky.

Nebývalo to tak, že u firemních zákazníků hrála vždy prim spíše cena?

Doba se mění i s tím, jak se mění hodnoty a možnosti. Peugeot je u firemních zákazníků poměrně úspěšný. Troufám si tvrdit, že právě design společně s technologiemi se na tom výrazně podílejí. Není to však jediný aspekt, na který je potřeba se dívat. Firemní zákazníci se rozhodují taky podle praktičnosti. A k tomu rozhodně patří i servis. Peugeot je zavedená značka, která poskytuje stabilitu, a to i v oblasti elektromobility. Máme rozsáhlou servisní síť, služby, které od nás řidiči potřebují, jsou dobře dostupné na celém území republiky.

Peugeot si v ČR vede poměrně dobře také ve výběrových řízeních, je to tak?

Vždy záleží na nastavení výběrového řízení, poptávce. Pokud víme, že se některým z našich modelů dokážeme potkat s potřebami zadavatele, rádi do takových projektů jdeme. Jedním z velmi úspěšných modelů je v tomto směru Rifter a E-Rifter. S oblibou jej volí zákazníci, kteří se věnují poskytování servisních, rozvážkových, pečovatelských či sociálních služeb.

Který model je nyní nejoblíbenější v rámci České republiky? A který je nejvíc atraktivní pro firmy?

Peugeot má značné know-how v oblasti SUV, a tak není překvapením, že nejoblíbenějším v tuzemsku, ale i celoevropsky se stalo městské SUV Peugeot 2008. Nabídne příznivou cenu, atraktivní vzhled, užitečné technologie. Je oblíbený mezi fyzickými osobami i firmami. Ale v podstatě není vůz z modelového portfolia Peugeot, jenž by firmy využít nemohly.

Pro firemní účely, jako součást firemních flotil, se osvědčuje model 308 SW. Splňuje většinu požadavků, které tito klienti mají – velký prostor, výborné jízdní vlastnosti, atraktivní vzhled. Bývá častou volbou pro nižší nebo střední management.

Do oblasti středního managementu můžeme mířit i s vozem 408. Vlajkovou lodí je pak 5008. Jde o špičkově vybavený vůz, výborně poslouží i vrcholovým manažerům nebo majitelům firem. Je reprezentativní, prostorný, ideální nejen na pracovní využití, ale také jako rodinné. Jeho velkou devízou je modularita zavazadlového prostoru a jeho objem. E-5008 je model, který i mně osobně přirostl k srdci, má intuitivní ovládání, je velmi komfortní a předurčený pro rodinné cestování.

A pak je tu samozřejmě Rifter a užitkové vozy jako Partner, Expert a největší Boxer, které jsou významnou součástí firemních flotil, ať už jde například o servisní, stavební, nebo přepravní společnosti. Zájemcům jsou k dispozici i v plně elektrické variantě.

foto1Co je tím hlavním, čím se v koncepci elektromobility Peugeot odlišuje?

Je to unikátní platforma STLA Medium, která byla poprvé využita u nových modelů 3008 a 5008. Byla vyvinuta speciálně pro to, aby nesla elektrické vozy. Další automobily, které Peugeot představí, budou postavené právě na této platformě. A pak je tu také otázka emocí a vnímání. Elektromobilita mnohé znepokojuje proto, že si ji spojují s určitou unifikací, regulacemi, omezením. Mají obavu, že přijdou o radost z jízdy. To my v Peugeot ale nemůžeme dopustit. Stojíme si za tím, že díky využití nových technologií může každý řidič i pasažér najít své štěstí. Když si lidé vybírají naše automobily, vybírají si požitek, potěšení a kvalitu.

Mohl byste přiblížit vizi budoucnosti vozů Peugeot? Kam značka směřuje?

Bude dynamická a mnohem rychlejší. Značné investice se uskutečňují na poli vývoje baterií, technologií dobíjení, softwaru. Vozy toho budou muset umět více a svižněji.

Chystají se pro letošní rok určité novinky?

V roce 2025 nás čeká odhalení faceliftu, ale jaký to bude model, neprozradím, abych vás nepřipravil o překvapení. Vozy E-3008 a E-5008 se dočkají verze Dual Motor, což je vrchol elektrické nabídky Peugeot, který uspokojí i náročné řidiče. Jde o kombinaci dvou elektromotorů – 213 koní na přední nápravě
a 112 koní na zadní – což zajišťuje pohon všech kol a celkový výkon 325 koní. Nutno také podotknout, že oba modely v tomto provedení dostanou vůbec nejluxusnější výbavu, kterou Peugeot bude moci nabídnout.

Dosud se u nás 5008 a E-5008 prodávala v sedmimístné verzi, letos přijede i v té pětimístné a hned s největším objemem zavazadelníku ve své třídě – v základu 994 litrů, při sklopení zadních sedadel dokonce 2310 litrů.

Malé elektromobily Peugeot E-208 a E-2008 dostanou nové funkce – omezovač nabíjení na 80 % pro prodloužení životnosti baterie či oboustrannou palubní nabíječku umožňující čerpání energie z baterie vozu (V2L). Můžete tak z auta nabít elektrokolo, zajistit napájení elektrického grilu... E-208 o výkonu 156 koní pak dostává dojezd 432 km, čímž zvyšuje ten původní o 23 km.

ptala se Kateřina Šimková

Slovo ke dni

  • Prázdninový čas po celý rok

    Poslední dva roky pozoruji velmi zvláštní fenomén. Týká se přítomnosti v práci. Je to jasné, po covidu se na nás řítí dynamika dosud nevídaná. Nicméně tak nějak se změnil rytmus svátků, volna a dovolených. Vánoční prázdniny dětem sice končí na začátku ledna, ale v mnoha firmách klíčoví lidé do pracovního rytmu vplouvají až v polovině měsíce. Pak přichází 15 dní intenzivní práce. Po ní, od počátku jarních prázdnin, lidé rotují po horách a za stůl usedají přerušovaně až do konce března. Velikonoce odstartují další dovolenkový turnus. A květnové svátky mnozí využijí na odpočinkovou víc než týdenní šňůru. Od poloviny června se dostáváme na vlnu letních dovolených, která ustává až s půlkou září. Až potom se do půlky prosince rozjedou naplno kolečka pracovní aktivity, protože rok se pomalu s tím další schází. A pak je vánoční rádiový klid....

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červenec 2025

INZERCE

Partneři

 

Partneři plus:

 

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

predseda 2024

Úřad průmyslového vlastnictví je jedním z nejvíce digitalizovaných orgánů české státní správy 25. duben 2025

Získat patent na unikátní technologii zpracování listí stromů k výrobě ultra tenkých izolačních desek, díky nimž nebude třeba v objektech topit, nebo na využití kopřivy tak, že se znásobí její blahodárné účinky na poškozené kolenní klouby, to by jistě bylo terno. Ukázalo by se, že myšlenek, které dobře poslouží lidstvu, není nikdy dost, a že jsou, převedeny do praxe, stále vítané.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Speciální příloha

titulka web

Otevřít PDF

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto  cmsm105caim200 AVLOGOM3