INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Právě prodej aut lze považovat za klíčovou proměnnou pro vývoj maloobchodních tržeb v dalších měsících. Propad poptávky po automobilech není již dominantou pouze v jihoevropských zemích. Prodej automobilů v poslední době výrazně poklesl například v Německu a s velkou pravděpodobností lze očekávat, že se podobný scénář nevyhne ani České republice.

Čerstvé výsledky statistiky maloobchodních tržeb potvrzují pokračující negativní trend v domácí ekonomice. Spotřebitelé šetří a maloobchodním prodejcům tržby klesají, v lepším případě stagnují. V srpnu tržby v maloobchodě meziměsíčně stagnovaly, respektive byl zaznamenán marginální růst o 0,1 %. Ve srovnání s loňským srpnem se tržby snížily o 0,8 %, když pokles byl koncentrován především do motoristického segmentu.

Právě prodej aut lze považovat za klíčovou proměnnou pro vývoj maloobchodních tržeb v dalších měsících. Propad poptávky po automobilech není již dominantou pouze v jihoevropských zemích. Prodej automobilů v poslední době výrazně poklesl například v Německu a s velkou pravděpodobností lze očekávat, že se podobný scénář nevyhne ani České republice. Situace je o to závažnější, že automobilový průmysl je pro nás klíčovým odvětvím.

Klasický obrázek na druhé straně nabízí prodej přes internet a prostřednictvím zásilkové služby, kde tržby meziročně o 8 % vzrostly. Vzhledem k rostoucí konkurenci v tomto odvětví se však prodejci potýkají s výrazným poklesem ziskové marže. Tržby rostou i u prodejů oděvů a obuvi, k čemuž výrazně dopomáhá i pokles cen těchto statků.

Celková situace v maloobchodě zůstává neměnná. Vzhledem k utlumené domácí poptávce, poklesu reálných mezd a napjaté situaci na pracovním trhu se domácnosti do větších nákupů nehrnou a podobný obrázek lze očekávat jak po zbytek letošního roku, tak i v roce příštím.

Miroslav Novák, analytik společnosti AKCENTA

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Březen 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3