INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

1 adeJiří ZajíčekJediný český výrobce pro tepelné a zvukové izolace ze skleněných vláken, které slouží jak pro občanské, tak průmyslové a zemědělské stavby u nás a blízkých zahraničních sousedů. Firma Union Lesní brána, a.s., má nejen toto výsadní postavení na našem trhu, ale také dlouhou historii. V příštím roce to bude 150 let, kdy v Dubí u Teplic začala výroba, byť poněkud odlišného sortimentu v podobě tabulového a obalového skla. Dnes jde o nabídku vláknitých desek známou pod označením Rotaflex. Ve stavebnictví je to pojem, o němž nikdo nepochybuje. Mimo jiné i díky kvalitě, na niž si zde hodně dávají záležet. Jak potvrdil ředitel společnosti Ing. Jiří Zajíček, právě tuto orientaci nedávno posvětila i značka Czech Made:

Jste nejstarším a jediným českým výrobcem minerálních izolačních materiálů s patřičnou historií. Co zásadního jste přidali k letitým úspěchům a výsadnímu postavení na trhu v poslední době?

V roce 2022 oslaví naše továrna 150 let od svého vzniku, jsme tedy opravdu starým výrobcem. Abychom byli konkurenceschopní se zahraničními výrobky na našem trhu, jsme nuceni snižovat náklady, a tohoto efektu se snažíme dosáhnout modernizací výrobní linky. Příkladem může být loňský rok, kdy jsme zmodernizovali proces tavení a sušení a vytvrzování výrobků.

Pečlivě dbáte nejen na vztahy s odběrateli, ale také, a především na kvalitu. Jaké procesy řízení vám ji pomáhají dodržovat, kontrolovat, zvyšovat?

Máme certifikovaný systém managementu dle ISO 9001, který se týká kvality. V rámci toho máme zaveden proces kontroly kvality. Protože se snažíme vyloučit lidský faktor z kontroly kvality, v rámci modernizace výrobní linky směřujeme vývoj k automatickému sběru dat a jejich vyhodnocení.

Co pro vás osobně znamená pojem kvalita? Spokojený a vracející se zákazník, pochvalný dopis stavebníka nebo rostoucí obrat a zisk?

Spokojenost zákazníků sledujeme a pravidelně vyhodnocujeme. Jsme rádi za každou informaci, která by mohla zlepšit spolupráci mezí námi a zákazníkem. Vše se netočí jen okolo peněz, ale je důležité pro budoucnost společnosti plnit stanovené cíle, tak abychom se mohli posouvat dále jak z hlediska kvality, tak v environmentálních záležitostech. I v době koronavirové krize nám tržby prozatím neklesají a naši největší odběratelé objednávají naše výrobky i nadále.

Obdrželi jste značku Czech Made. Proč jste usilovali právě o ni?

Na našem trhu je možno získat celou řadu konkurenčních zahraničních izolačních vláknitých výrobků. Abychom utvrdili své zákazníky v tom, že naše výrobky jsou výrobky ryze českými, rozhodli jsem se pro získání značky Czech Made.

Měl proces přípravy na její získání pro vaši firmu zásadní význam, přinesl určitou zpětnou vazbu?

Naše firma má certifikovaný systém managementu podle mezinárodních norem ISO 9001, 14001 a 45001, což má zásadní vliv na kvalitu výrobku, takže získání značky Czech Made bylo jakýmsi bonusem.

Co vám souznění se značkou napovědělo, v čem je Czech Made užitečná?

Pro nás je značka Czech Made symbolem českého kvalitního výrobku s ověřenými vlastnostmi.

Budete se snažit posléze obhájit, být nositelem i dál?

Ano, máme to určitě v úmyslu.

ptala se Eva Brixi

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3