Po roce se uskutečnila ve všech restauracích McDonald's v České republice charitativní akce McHappy Day. Při této příležitosti věnuje McDonald´s ČR každoročně finanční prostředky na činnost obecně prospěšné společnosti Ronald McDonald Charity. V tento den jde polovina tržeb z prodeje všech porcí hranolků a veškerý výtěžek z prodeje samolepek Pomocná ruka na financování ubytovacích kapacit pro dlouhodobě nemocné děti a jejich rodiny v areálu FN Motol v Praze.
AMCON bude v průmyslovém parku v Chrášťanech u Prahy kompletovat díly pro zařízení na zpracování odpadové vody ve výrobě a čistírnách odpadních vod. Společnost v České republice uzavřela kontrakty s dvacítkou českých dodavatelů v hodnotě přesahující 50 miliónů korun. S investičním projektem významně pomohla agentura CzechInvest, vyhledala pro AMCON všechny požadované dodavatele ve svých databázích.
Podle průzkumu, který v říjnu provedla agentura STEM/MARK, pouze 16 % zaměstnanců rádo navštěvuje večírky a další akce organizované jejich zaměstnavatelem. Téměř třetina zaměstnanců uvedla, že na firemní „mecheche" chodí jen, když na to mají náladu. Firemní večírek je přitom důležitý nástroj, díky kterému se posiluje kolektiv. Zároveň je to možnost se neformálně setkat s vedením společnosti či kolegy z jiných oddělení. K motivování zaměstnanců večírek navštívit dnes už obvykle nestačí jen chlebíčky a rozlévané víno zdarma. Firmy proto přichází s netradičními místy i programem.
Absolutními vítězi hodnocení českých firem podle ukazatele EVA za rok 2010 se jednoznačně stali mobilní operátoři Telefónica O2 Czech Republic a T-Mobile Czech Republic. Třetí příčku, s výrazným odstupem, obsadila energetická společnost Dalkia Česká republika. Titul „Skokan roku" vybojovala ŠKODA AUTO, prudký propad naopak zaznamenal dlouholetý leader žebříčku EVA TOP 100, společnost ČEZ.
Strach z nadcházející ekonomické recese nutí nejen ministra financí připravit krizový scénář naší ekonomiky, ale také nabádá mnohé manažery hledat nová řešení stávajících, zejména odbytových problémů. Stále bude platit, že nové trhy = nový odbyt = více práce doma = nižší nezaměstnanost i když o tom z pohodlnosti mnozí zodpovědní lidé ze státní správy a z některých firem vůbec nechtěli slyšet.
V Brně se představil nový projekt nezávislého bydlení: Freedomek 2Plus o půdorysu 43 m². Navazuje tak na tradici Brna jako centra funkcionalismu a inovací. Freedomek je výjimečný použitou technologií, unikátním designem a především novým přístupem architektury k myšlence moderního a svobodného bydlení. Pořízení Freedomku je levnější než koupě běžného bytu, má minimální provozní náklady a poskytuje obyvatelům veškerý komfort. Díky dřevěné konstrukci je jeho ekologická stopa minimální. Může být také zcela nezávislý na inženýrských sítích.
Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...