INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 22. rokem

 České ŠvýcarskoAsociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR) představuje Digitální inovační hub a vyzývá české turisty: „Staňte se globálním influencerem a podpořte podnikatele v cestovním ruchu ve svém okolí“. Startujeme soutěž Objev můj region, která je součástí kampaně pro celou Evropu s cílem zviditelnit Českou republiku.

Hlavním cílem soutěže – OBJEV MŮJ REGION – je vyzvat veřejnost, aby pomohla českým regionům a firmám poskytujícím služby v oblasti turismu a cestovního ruchu v rámci aktivit „Spojujeme Česko“.

Soutěž je forma hackathonu, kde se může zapojit každý turista, cestovatel.

Turisté mohou představit vlastní cestovatelské příběhy ze svého okolí, z míst v ČR, kam se turisté rádi vracejí nebo ke kterým je vážou vzpomínky z dětství a mládí. Tyto příběhy (texty, fotografie, videa) budou zpracované plně v digitální podobě v jednotné a pro turisty otevřené největší evropské turistické digitální platformě.

A právě takové digitální obsahy jejich příběhů, resp. pozvánek k návštěvě, budou zveřejněny na této evropské platformě s dosahem na miliony aktivních cestovatelů. Každý účastník soutěže vytvoří a sdílí turistický obsah a může tak působit jako influencer a zvát cestovatele z ČR, okolních zemí a celého světa do míst, která dobře zná, která má rád.

Malé a střední podniky působící v cestovním ruchu patří mezi ty nejpostiženější pandemií COVID-19. Oživení se nedá očekávat ani v nejbližších měsících. Profil turistů se výrazně mění. Počet zahraničních turistů se minimalizoval, turisté se vyhýbají větším městům a místům s větší koncentrací osob.

Existence služeb a zachování pracovních míst v turismu dnes velmi závisí na obnově důvěry turistů v bezpečné cestování. Všechny světové destinace v současnosti sází na domácí cestovatele, zároveň se ale snaží inspirovat k cestám i turisty z bezpečných zemí. Pro národní průmysl cestovního ruchu, který v minulosti tvořil důležitou část HDP ČR a zaměstnává přes 270 tisíc pracovníků je obnovení cestovatelských aktivit velmi důležité V segmentu cestovního ruchu působí v naprosté většině právě MSP a živnostníci, členové AMSP ČR.

Digitální Inovační Hub Tourism 4.0

Digitální Inovační Hub Tourism 4.0 z.ú. (DIH T4.0) založili Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR, Fórum cestovního ruchu a výzkumná organizace BizGarden s.r.o. „Myšlenka založit DIH vznikla ještě před vypuknutím pandemie COVID-19 a právě dnes se potvrzuje důležitost digitalizace a nutnost změny chování subjektů v turismu“, říká Pavel Vokáč, místopředseda představenstva AMSP ČR. Posláním DIH T4.0 je advokacie neboli cílená podpora digitalizace, pomoc a podpora podnikům a institucím v průmyslu cestovního ruchu na cestě k jejich komplexní digitální transformaci a budoucímu úspěšnému podnikání.

„V době pandemie jsme zaznamenali jednoznačný stoupající trend ve využití digitálních technologií ze strany cestovatelů a turistů kteří, ač omezeni v možnosti cestování, hledali na webu inspiraci pro příští cesty,“ říká Jan Orava, ředitel DIH Tourism 4.0, z.ú. DIH přichází s novým konceptem hackathonu/soutěže zaměřeného na tvorbu marketingového turistického obsahu, tedy popisu příběhu či návštěvy konkrétního místa, výletu apod. „Inspirovali jsme se u crowdsourcingu, kdy se každý nadšenec může zapojit a přispět k propagaci vybrané oblasti,“ dodává Jan Orava. Crowdsourcing je označení způsobu dělby práce, při které se úkol obvykle vykonávaný zaměstnanci nebo kontraktory v rámci outsourcingu zadá blíže nespecifikované skupině lidí jako všeobecná výzva.

Soutěž bude zahájena v druhé půlce srpna a bude probíhat on-line po dobu jednoho měsíce. Vyhlášení vítězů proběhne u příležitosti Světového dne cestovního ruchu 27. 9. 2020. Během soutěže se uskuteční i několik webinářů o tom, jak tvořit turistický obsah. Do soutěže se tak může zapojit opravdu každý. Veškeré informace budou publikovány na www.objevmujregion.cz.

Karel Dobeš, předseda představenstva AMSP ČR, k tomu dodává: „Naše asociace se dlouhodobě zabývá digitalizací a podporuje ve svých aktivitách digitální transformaci českých malých a středních firem a široké skupiny živnostníků. Realizovali jsme v této oblasti řadu významných průzkumů a analýz v rámci našich hlavních ročních projektů – Roku digitálního podnikání 2019 či navazujícího Roku malého podnikání 2020. Problematika podpory digitální transformace celého oboru – průmyslu cestovního ruchu je pro nás logickým pokračováním těchto aktivit.“

Soutěž je součástí kampaně #ExploreMyRegion pro celou Evropu

Pod hashtagem #ExploreMyRegion realizuje společnost Outdooractive kampaň k cestování po evropských regionech. Ke kampani se přihlásily desítky předních i méně známých regionů a turistických destinací po celé Evropě. Naší soutěží se k této aktivitě přidáváme s cílem zviditelnit Českou republiku na turistické mapě Evropy a nabídnout světově známé lokality i méně známá místa.
Partnery soutěže jsou: společnosti Alpdest CEE s.r.o. (Brno, CZ), Outdooractive GmbH (Immenstadt in der Algäu, DE), Klub českých turistů, CzechTourism, CzechInvest.

(tz)

Slovo ke dni

  • Kdo může pracovat z domova

    Home office není žádná novinka, ale v době koronakrize přišla možnost práce z domova jako na zavolanou. Pracovat mohou ti, kterým to dovoluje povaha jejich práce, a samozřejmě ochota změnit své zvyky. Podle odborníků se otvírá možnost pro jednoho ze tří zaměstnanců, v případě vysokoškolsky vzdělaných osob a vysoce kvalifikových profesí dokonce pro každého druhého. Brzdou se může stát i v dnešní technologicky vyspělé době dostupnost internetu. Venkov stále strádá. V naší obci jsme rádi, když si můžeme vůbec zavolat z mobilu – někdy spojení funguje, jindy ne. A mobilní internet s přijatelnou rychlostí nabízí jen jediný operátor. Ten dokazuje konkurenci, že to jde, když nechybí zájem. Avšak v mnoha případech lze stále pozorovat spíš nezájem a snahu šetřit.

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Říjen 2020

INZERCE

Partneři

Generální partner:

logo gc 2018

Vyšlo u nás

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

logo KOBtsoft   EON EG 2017 107 icom
         

Partneři:

logo-grada3  ca2 logo-dtoczupv logo 56

Duševní vlastnictví

pat ochr

Patentová ochrana je předpokladem úspěchu inovační strategie 12. srpen 2020

V loňském roce slavil Úřad průmyslového vlastnictví 100 let od svého založení. Již před sto lety bylo průmyslníkům a výzkumu jasné, že bez právní ochrany nových řešení a bez nejnovějších technických informací nemůže jejich business prosperovat a prosadit se ve světové konkurenci.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma 30 let Sacm Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300 cps vetsi 300AVLOGOM3 

INZERCE