INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

 České ŠvýcarskoAsociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR) představuje Digitální inovační hub a vyzývá české turisty: „Staňte se globálním influencerem a podpořte podnikatele v cestovním ruchu ve svém okolí“. Startujeme soutěž Objev můj region, která je součástí kampaně pro celou Evropu s cílem zviditelnit Českou republiku.

Hlavním cílem soutěže – OBJEV MŮJ REGION – je vyzvat veřejnost, aby pomohla českým regionům a firmám poskytujícím služby v oblasti turismu a cestovního ruchu v rámci aktivit „Spojujeme Česko“.

Soutěž je forma hackathonu, kde se může zapojit každý turista, cestovatel.

Turisté mohou představit vlastní cestovatelské příběhy ze svého okolí, z míst v ČR, kam se turisté rádi vracejí nebo ke kterým je vážou vzpomínky z dětství a mládí. Tyto příběhy (texty, fotografie, videa) budou zpracované plně v digitální podobě v jednotné a pro turisty otevřené největší evropské turistické digitální platformě.

A právě takové digitální obsahy jejich příběhů, resp. pozvánek k návštěvě, budou zveřejněny na této evropské platformě s dosahem na miliony aktivních cestovatelů. Každý účastník soutěže vytvoří a sdílí turistický obsah a může tak působit jako influencer a zvát cestovatele z ČR, okolních zemí a celého světa do míst, která dobře zná, která má rád.

Malé a střední podniky působící v cestovním ruchu patří mezi ty nejpostiženější pandemií COVID-19. Oživení se nedá očekávat ani v nejbližších měsících. Profil turistů se výrazně mění. Počet zahraničních turistů se minimalizoval, turisté se vyhýbají větším městům a místům s větší koncentrací osob.

Existence služeb a zachování pracovních míst v turismu dnes velmi závisí na obnově důvěry turistů v bezpečné cestování. Všechny světové destinace v současnosti sází na domácí cestovatele, zároveň se ale snaží inspirovat k cestám i turisty z bezpečných zemí. Pro národní průmysl cestovního ruchu, který v minulosti tvořil důležitou část HDP ČR a zaměstnává přes 270 tisíc pracovníků je obnovení cestovatelských aktivit velmi důležité V segmentu cestovního ruchu působí v naprosté většině právě MSP a živnostníci, členové AMSP ČR.

Digitální Inovační Hub Tourism 4.0

Digitální Inovační Hub Tourism 4.0 z.ú. (DIH T4.0) založili Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR, Fórum cestovního ruchu a výzkumná organizace BizGarden s.r.o. „Myšlenka založit DIH vznikla ještě před vypuknutím pandemie COVID-19 a právě dnes se potvrzuje důležitost digitalizace a nutnost změny chování subjektů v turismu“, říká Pavel Vokáč, místopředseda představenstva AMSP ČR. Posláním DIH T4.0 je advokacie neboli cílená podpora digitalizace, pomoc a podpora podnikům a institucím v průmyslu cestovního ruchu na cestě k jejich komplexní digitální transformaci a budoucímu úspěšnému podnikání.

„V době pandemie jsme zaznamenali jednoznačný stoupající trend ve využití digitálních technologií ze strany cestovatelů a turistů kteří, ač omezeni v možnosti cestování, hledali na webu inspiraci pro příští cesty,“ říká Jan Orava, ředitel DIH Tourism 4.0, z.ú. DIH přichází s novým konceptem hackathonu/soutěže zaměřeného na tvorbu marketingového turistického obsahu, tedy popisu příběhu či návštěvy konkrétního místa, výletu apod. „Inspirovali jsme se u crowdsourcingu, kdy se každý nadšenec může zapojit a přispět k propagaci vybrané oblasti,“ dodává Jan Orava. Crowdsourcing je označení způsobu dělby práce, při které se úkol obvykle vykonávaný zaměstnanci nebo kontraktory v rámci outsourcingu zadá blíže nespecifikované skupině lidí jako všeobecná výzva.

Soutěž bude zahájena v druhé půlce srpna a bude probíhat on-line po dobu jednoho měsíce. Vyhlášení vítězů proběhne u příležitosti Světového dne cestovního ruchu 27. 9. 2020. Během soutěže se uskuteční i několik webinářů o tom, jak tvořit turistický obsah. Do soutěže se tak může zapojit opravdu každý. Veškeré informace budou publikovány na www.objevmujregion.cz.

Karel Dobeš, předseda představenstva AMSP ČR, k tomu dodává: „Naše asociace se dlouhodobě zabývá digitalizací a podporuje ve svých aktivitách digitální transformaci českých malých a středních firem a široké skupiny živnostníků. Realizovali jsme v této oblasti řadu významných průzkumů a analýz v rámci našich hlavních ročních projektů – Roku digitálního podnikání 2019 či navazujícího Roku malého podnikání 2020. Problematika podpory digitální transformace celého oboru – průmyslu cestovního ruchu je pro nás logickým pokračováním těchto aktivit.“

Soutěž je součástí kampaně #ExploreMyRegion pro celou Evropu

Pod hashtagem #ExploreMyRegion realizuje společnost Outdooractive kampaň k cestování po evropských regionech. Ke kampani se přihlásily desítky předních i méně známých regionů a turistických destinací po celé Evropě. Naší soutěží se k této aktivitě přidáváme s cílem zviditelnit Českou republiku na turistické mapě Evropy a nabídnout světově známé lokality i méně známá místa.
Partnery soutěže jsou: společnosti Alpdest CEE s.r.o. (Brno, CZ), Outdooractive GmbH (Immenstadt in der Algäu, DE), Klub českých turistů, CzechTourism, CzechInvest.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3