INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 19. rokem

Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR (SOCR ČR) vyzývá vládu, aby intenzivněji informovala české podnikatele o nutnosti zavést opatření související s Obecným nařízením o ochraně osobních údajů (GDPR). Reaguje tak na množství dotazů a žádostí o informace, které přicházejí zejména od malých a středně velkých firem. GDPR začne platit v rámci celé Evropské unie jednotně od 25. května 2018.

„Nové nařízení o ochraně osobních údajů je zapotřebí, na druhou stranu ale půjde o další finanční a administrativní zátěž, která dopadne na podnikatele. Vzhledem k množství změn považujeme již dnes za téměř nereálné, aby se všechny firmy stihly na nová pravidla fungování připravit,“ uvedla Marta Nováková, prezidentka SOCR ČR, a dodala: „Pro své členy jsme uspořádali už řadu konferencí a workshopů týkajících se této zásadní problematiky a v této činnosti chceme pokračovat i nadále. Při této příležitosti jsme rovněž navázali spolupráci s Ministerstvem vnitra ČR a s Úřadem pro ochranu osobních údajů a snažíme se pomáhat našim členům s přípravou na zavedení GDPR.“

Evropská unie zavedením GDPR reaguje na rozvoj nových technologií, jako jsou internetové nabídky či služby, elektronické obchodování nebo komerční využití sociálních sítí. To vše s sebou nese rozsáhlý sběr a zpracování osobních údajů, profilování a monitoring fyzických osob i chování zaměstnanců či klientů. Proto jsou nutná technická a organizační opatření, která budou osobní údaje chránit.

„Předpokládáme, že uvedení GDPR do praxe způsobí mnoha podnikatelům v České republice nejrůznější komplikace. Celá problematika je poměrně složitá a vyžaduje odborný přístup podpořený znalostí právního prostředí. Kromě seminářů a workshopů pracujeme na přípravě sektorových kodexů GDPR,“ konstatovala M. Nováková.

Obecné nařízení o ochraně osobních údajů nahradí v Česku zastaralou směrnici z roku 1995. Nová pravidla se budou vztahovat na všechny společnosti bez ohledu na jejich velikost či obchodní zaměření a také na většinu orgánů veřejné správy. Přizpůsobit se budou muset všechny subjekty, které jakkoli shromažďují či manipulují s údaji o zákaznících, zaměstnancích, ale například také o pacientech, návštěvnících a podobně. Při nedodržení nařízení hrozí sankce ve výši až 20 milionů eur nebo 4 % ročního obratu, vždy podle toho, která částka je vyšší.

(tz)

Slovo ke dni

  • Nejfalšovanější rostlina

    Kopíruje, pozměňuje a degraduje se za účelem zisku téměř všechno. Před očima se mění i tradiční potraviny. K nejvíce falšovaným v našich končinách patří český česnek. Lidé ho chtějí, rádi si za kvalitu připlatí, proto ho nabízí kdekdo. A tak se stalo, že se u nás prodá trojnásobek domácího česneku, než kolik se ho vypěstuje. Hojně se totiž zaměňuje za dovoz z Maďarska, Rumunska, nebo Španělska. Zákazník se nechá snadno napálit mazaným obchodníkem, respektive překupníkem. Pomoci může evropské značení. Potravinářská komora ČR usiluje o to, aby se čeští producenti česneku spojili a v Bruselu žádali o chráněné označení původu na své výpěstky. Pokud se to podaří – a Nošovické zelí nebo Všestarská cibule ukazují, že to jde – ,pak bude falšování této zeleniny mnohem obtížnější.

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2018

INZERCE

Partneři

Generální partner:

gascontrol

Vyšlo u nás

Hlavní partneři:

logo KOBTOSlogo 172

 

Partneři plus:

tsoft   EON EG 2017 107
         

Partneři:

logo-grada3  ca2 logo-dtocz

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma_web_iprosperita Sacm Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200

INZERCE