INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 20. rokem

podnikateléV souvislosti demisí vlády, kterou přijme prezident ČR Miloš Zeman, Hospodářská komora oceňuje, že se podařilo naplnit řadu programových priorit. Podnikatelé jí ale vytýkají, že naslouchala odborům a že hospodářský růst nevyužila k nezbytným reformám.

Hospodářská komora relativně pozitivně hodnotí výsledný přebytek hospodaření v loňském roce i to, že se vládě v roce 2015 skutečně podařilo vyčerpat prostředky z fondů EU neobyčejně rychle. Také otevřela debatu o vysokorychlostní železnici a sehrála důležitou roli v ekonomické diplomacii.

Podnikatelé ale zároveň končící vládě vytýkají, že během svého mandátu na úkor soukromého sektoru příliš naslouchala odborářům, kteří tak poslední čtyři roky působili jako čtvrtá nikým nevolená koaliční strana. Zavedly se nové sociální dávky, které zatížily zaměstnavatele i daňové poplatníky a státní rozpočet, každoročně se skokově zvyšovala minimální a potažmo pak i zaručená mzda bez ohledu na škodlivé dopady na zaměstnavatele i na jejich zaměstnance pobírající nejnižší výdělky.

Vláda mimořádně příznivý hospodářský růst nevyužila k tomu, aby nereformovala zdravotnictví a sociální systém. Zároveň zrušila druhý pilíř důchodového systému, aniž by občanům nabídla jakoukoli alternativu. Rovněž podnikatelům nesnížila administrativní zátěž a ani nezahájila reformu vzdělávacího systému, která by pomohla vyřešit nesoulad mezi kvalifikací lidí a jejich reálném uplatnění na trhu práce.

Hospodářská komora očekává, že nová vláda bude naslouchat i podnikatelům, sníží byrokratické a administrativní překážky podnikání a urychlí výstavbu dopravní infrastruktury. Své požadavky na vládu formulovala do prohlášení Deset kroků na cestě k prosperitě.

(tz)

Slovo ke dni

  • Výrobce nezůstane utajen

    Kdo nakupuje potraviny v nadnárodních obchodních řetezcích, dobře ví, že musí dobře vybírat, aby získal kvalitu za rozumnou cenu. Zatímco cenovka u nabízeného zboží bývá zpravidla na první pohled jasná, hodnota výrobku je skrytá. Hypermarkety sice tvrdí, že nic, co prodávají, není špatné, ale můžete se na jejich sliby opravdu spolehnout. Zákazník často věří určité značce, zemi původu, prověřenému dodavateli, ale na všech obalech takové označení nenajde. U tzv. privátních značek bývá uvedeno jen jméno obchodu, jenž si nechal zboží pro sebe vyrobit. Ministerstvo zemědělství chce tuto praxi změnit a připravuje zákon, podle něhož musí nést každá potravina i označení, kdo ji vyprodukoval. Proč ne, taková informace rozhodně má svou cenu pro toho, kdo chce např. nakoupit hezky česky. Dosud je totiž běžnou praxí, že stejnou privátní značku...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Říjen 2018

INZERCE

Partneři

Generální partner:

logo gc 2018

Vyšlo u nás

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

logo KOBtsoft   EON EG 2017 107 icom
         

Partneři:

logo-grada3  ca2 logo-dtocz

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma_web_iprosperita Sacm Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300

INZERCE