INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

zisk

Představitelé 14 českých firem odletěli pod hlavičkou Hospodářské komory České republiky do íránského Teheránu, aby během pěti dní v hlavním městě a jižně od něj 700 kilometrů vzdáleného Šírázu

Hospodářská komora do Íránu za posledních pět let zorganizovala už několik misí a uspořádala řadu obchodních setkání i v ČR, díky kterým firmy podepsaly kontrakty na stovky milionů korun.

Podnikatelská delegace je složená ze zástupců firem zabývajících se výrobou skla, plynových regulátorů, projektováním podvozků a tramvají, mezinárodní přepravou, ale i strojírenským zkušebnictvím, výrobou léčiv nebo výstavnictvím. Do Íránu ji vede viceprezident Hospodářské komory pro průmysl a zahraniční vztahy Bořivoj Minář, který se během Íránsko-českého podnikatelského fóra v hlavním městě setká mimo jiné s Pedramem Soltanim, íránským byznysmenem a prvním viceprezidentem Íránské komory obchodu, průmyslu, dolů a zemědělství (ICCIMA), která je se svými 250 000 členy největší íránskou obchodní organizací v zemi.

Hospodářská komora s ní spolupracuje už od roku 1989. Obě komory dnes úzce spolupracují na vloni otevřeném programu Brána do Persie, který zhruba dvěma stovkám českých podnikatelů mimo jiné usnadňuje získávání víz a osvědčení pro obchodní účely.

Obchodní fórum a dvoustranná jednání českých a íránských firem proběhnou také v ekonomickém centru na jihu země v Šírázu, kam z íránského hlavního města odletí podnikatelé ve středu. Navštíví zde průmyslové podniky v blízkosti města a setkají se se zástupci investičních agentur. Šíráz je atraktivní lokalitou pro české firmy zejména z oblasti těžby, cementárenství, textilu nebo elektroprůmyslu. V místě se nachází také tzv. zvláštní ekonomická zóna, jde o část íránského území, která je řízena podle zvláštních zákonů a obchod je zde osvobozen od cel.

Podle Hospodářské komory české firmy na rozdíl od podniků z dalších částí Evropy zatím nedostatečně využívají potenciál, který jim osmdesátimilionová země nabízí.Staví na tom, že obchodní výměna mezi Československem a Íránem úspěšně fungovala už za první republiky a kvalitní české výrobky mají v zemi stále velmi dobré renomé. Právě proto, ačkoliv se Írán dostal z ekonomické izolace v lednu 2016, Hospodářská komora začala vytvářet podmínky pro budoucí česko-íránské kontrakty už o dva roky dříve.

Od uvolnění protiíránských sankcí do země už zavítaly početné delegace z řady evropských zemí, například Francouzi s Íránem podepsali před dvěma lety kontrakty za 400 miliard korun, své pobočky dnes v Íránu mají desítky velkých německých firem.

(tz)

Ilustrační foto Pixabay.com

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3