INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

expoZa prvních sedm měsíců letošního roku vzrostl český vývoz do Německa v meziročním srovnání o 1,7 %. Agentura CzechTrade zaznamenala zvýšený zájem tuzemských firem o podporu při založení tamní pobočky nebo vyhledání partnera pro akvizici v Německu.

Podle průzkumu CzechTrade a Asociace malých a středních podniků a živnostníků (AMSP ČR), který se uskutečnil mezi českými exportéry do Německa, předpokládá letos 69 % z nich další nárůst vývozu k našemu západnímu sousedovi. „V následujících měsících očekáváme nadále vzestupný trend vývozu. Podle našeho průzkumu 42 % exportérů plánuje kvůli poptávce německých partnerů zvyšovat své výrobní kapacity,“ komentuje aktuální vývoj generální ředitel agentury CzechTrade Radomil Doležal.

V letošním roce mnohem více tuzemských firem žádá informace o možnostech založení prodejní pobočky v Německu. „Roste i kapitálová síla exportérů. Aktuálně pracujeme pro firmy v potravinářském, strojírenském nebo obalovém průmyslu, které chtějí koupit německou konkurenci. Chtějí tak dosáhnout synergií ve výrobních kapacitách, rozšířit sortiment a zejména se rychleji dostat k jejich zákazníkům v Německu a západní Evropě,“ konstatuje Adam Jareš, ředitel německé kanceláře CzechTrade v Düsseldorfu, která je dlouhodobě nejvytíženější zahraniční pobočkou agentury.

O agentuře CzechTrade

CzechTrade je agentura na podporu obchodu, řízená Ministerstvem průmyslu a obchodu České republiky. Funkcí agentury, která působí od roku 1997, je pomáhat českým firmám a podnikatelům proniknout na zahraniční trhy. Zájemci o spolupráci si mohou vybrat ze široké nabídky asistenčních služeb, případně sami nadefinovat jejich podobu dle svých individuálních potřeb. www.czechtrade.cz 

(tz)

Ilustrace Pixabay.com

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3