INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 22. rokem

kon minSkupina Konica Minolta vykázala za rok 2019 tržby ve výši 2,144 miliardy korun a zisk před zdaněním (EBIT) podle mezinárodních účetních standardů 138 miliónů korun. Přestože došlo k poklesu tržeb o 8 % a zisku o 21 %, navázala Konica Minolta na na mimořádný rok 2018 a dosáhla druhých nejlepších výsledků v historii českého zastoupení. Pomohlo jí k tomu především upevnění pozice v segmentu dodavatelů IT služeb, vývoj vlastních softwarových řešení a rozvoj nových technologií. Z 16 zemí střední a východní Evropy, kde Konica Minolta působí, jsou tržby na českém trhu druhé nejvyšší.

„Výsledky našeho hospodaření jsou dobrou zprávou zvlášť v době, kdy všichni hovoří o nastupující celosvětové recesi a propouštění. V Čes­ké republice jsme primárně obchodní společnost a výkyvy v poptávce se nám logicky nevyhnou. Z dnešního úhlu pohledu hodnotím rok 2019 jako splněný domácí úkol, který nám pomůže zvládnout nadcházející období,“ uvedl Pavel Čurda, generální ředitel Konica Minolta Business Solutions Czech s tím, že rok 2018 byl rekordní mimo jiné díky konsolidaci výsledků se společností Webcom.

Konica Minolta je v ČR dlouhodobě lídrem mezi dodavateli kancelářských tiskových řešení i produkčních tiskáren. V posledních letech však již překonala maximální prodejní poten­ciál v těchto segmentech. „Vloni jsme proto výrazně investovali do nových technologií. Vyvíjíme vlastní softwarová řešení z oblasti digitalizace a správy dat, rozvíjíme služby pro takzvané Inteligentní kanceláře nebo technologie pro videoanalytiku,“ informoval P. Čurda. Například divize IT služeb se loni na výsledcích Konica Minolta podílela téměř z 30 %. Tržby v oblasti tzv. industriálního tisku se zvýšily čtyřnásobně a v segmentu kamerových systémů vzrostly na více než desetinásobek. Mezi nejvýznamnější zakázky roku 2019 patřila například řešení pro Českou spořitelnu, ČEZ, Raiffeisenbank, Letiště Praha nebo Unipetrol.

„Uzavření většiny kancelářských provozů v době nouzového stavu a navazující omezení se v budoucnu samozřejmě negativně projeví na našem hospodaření. Nicméně se ukazuje prozíravost transformace Konica Minolta z dodavatele tiskových řešení na poskytovatele IT služeb. Mateřský koncern změnil celofiremní strategii již před několika lety a investoval miliardy korun do akvizic a vývoje nových technologií. To je silný základ, z něhož budeme v příštích letech profitovat navzdory všem omezením,“ uzavřel Pavel Čurda.

V segmentu tiskových řešení drží Konica Minolta na českém trhu s výrazným odstupem první pozice. V loňském roce uvedla na trh celou novou řadu multifunkčních tiskových zařízení, což by ji mělo zajistit stabilní prodeje i v této tradiční oblasti. Model bizhub 250i se stal v roce 2019 podle společnosti Infosource vůbec nejúspěšnějším zařízením ve své kategorii.

Tržní podíly Konica Minolta v ČR dosáhly v případě černobílých produkčních strojů 66,7 % a v segmentu barevných digitálních produkčních strojů 61,8 %. Na trhu barevných kancelářských multifunkčních zařízení formátu A3 činil podíl společnosti 33 %. U černobílých multifunkčních přístrojů formátu A3 pak dosáhla Konica Minolta tržního podílu 41,4 %. Třiadvacetiprocentní podíl trhu pak Konica Minolta drží v segmentech kancelářských multifunkčních tiskáren formátu A4.

(tz)

Slovo ke dni

  • Porážíme Japonsko

    Češi trpí komplexem malosti. A proto každá zpráva, že jsme v něčem před giganty, potěší. Teď jsem si s gustem přečetl informaci, že jsme se zařadili do první třicítky zemí v online podnikání. Za námi se octly takové státy jako Itálie nebo Japonsko. Hodnotil se počet uživatelů internetu a vyspělost logistických služeb. Sám vím, jak úspěšně si vede například Zásilkovna, která velmi rychle expanduje nejen v ČR, ale i okolních státech. Už delší dobu je známo, že patříme k nejlepším na světě v užívání bezkontaktních plateb. A našlo by se toho víc, co povzbudí naši národní hrdost. Jak známo, mezi Goliáši není malý David bez šance, jak se píše v Bibli a jak jsme se o tom v historii mnohkrát přesvědčili.

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2020

INZERCE

Partneři

Generální partner:

logo gc 2018

Vyšlo u nás

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

logo KOB tsoft   EON EG 2017 107  icom
         

Partneři:

logo-grada3   ca2 logo-dtocz upv logo 56 dk logo 2

Duševní vlastnictví

PSC 0175

Češi budou nové věci vymýšlet stále 5. říjen 2020

Josef KratochvílJe obdivuhodné, kolik českých firem, vysokých škol, výzkumných organizací a dalších subjektů v uplynulém půlroce nacházelo nová řešení pro to, aby mohly existovat dál, rozvíjet výrobu a služby. Nabízet trhu to, co nejvíce potřebuje. Vznikly nové produkty, zrodily se ojedinělé postupy práce, ke slovu se dostaly špičkové technologie i efektivnější organizace procesů. Znamená to, že potenciál tvořivosti nabral na obrátkách, aktivoval se.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma 30 let Sacm Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300 cps vetsi 300AVLOGOM3 

INZERCE