Přibližně 85 % movitých lidí v Česku se pravidelně či příležitostně věnuje některé dobročinné aktivitě. Vyplývá to z průzkumu angažovanosti privátních klientů ČSOB v charitativní oblasti. Stejné procento respondentů považuje za nejdůvěryhodnější poskytnutí věcného daru. Pravidelnému přispívání na dobročinnost se věnuje zhruba třetina oslovených privátních klientů ČSOB. Díky nové platební kartě World Elite se toto číslo ještě zvýší. Část platby totiž půjde automaticky na charitu.
Do druhého kola grantového programu Stabilizace sociálních podniků, který podporuje již fungující sociální podniky, postoupilo 10 z celkem 23 přihlášených. Porota vybrala na základě prezentací čtyři z nich, které obdrží finanční pomoc a odborné poradenství. Vítězné podniky dostanou celkově 320 tisíc korun, které pomohou k udržení a zefektivnění jejich činnosti. Patří mezi ně 365, o.p.s. s projektem Tichá kavárna, Semitam s.r.o., Zelená dílna s.r.o. a obchodní společnost Náruč s projektem Modrý domeček.
V rámci dvanáctého ročníku ocenění domácích finančních institucí a jejich produktů – Fincentrum Banka roku 2013 - soupeřily bankovní ústavy již počtvrté i v kategorii Banka bez bariér. Hodnocení se ujali sami lidé s handicapem – vozíčkáři a lidé se sluchovým postižením. Vítězství v této speciální kategorii, jejímž garantem je Konto BARIÉRY, získala potřetí v řadě ČSOB.
ČSOB zapojuje do oblasti společenské odpovědnosti i své klienty. Darovací šeky v hodnotě 300 Kč klienti obdrží ke každému nově zřízenému účtu přímo na pobočce v Praze 7. Prostředky mohou pak věnovat jedné ze čtyř partnerských neziskových organizací. Klienti tak spolurozhodují o tom, na jaké dobročinné účely budou směřovat finanční prostředky banky. Cílem projektu je nejen výrazněji podpořit neziskové organizace, ale také vzbudit zájem široké veřejnosti o jejich činnost.
Návrh Evropské komise, který členským státům ukládá, aby omezily používání lehkých plastových nákupních tašek, ignoruje existující dobrovolné iniciativy a příklady dobrých praktik, které iniciují maloobchodní i velkoobchodní společnosti.
Dobročinný projekt „Sociální automobil“ slaví další úspěšné předání automobilu do potřebných rukou. Tentokrát jsou obdarovány děti a pečovatelé z občanského sdružení FOD – Klokánek v Chomutově, kterým poslouží jak k přepravě dětí, například k lékaři nebo do nemocnice, tak k drobnému zásobování. Předání vozu je možné díky finančním prostředkům firem z daného regionu, jež se zavázaly k platbám za reklamní sdělení umístěná na vozidle. Jednou z angažovaných firem je právě Eaton Industries s.r.o.
Hledáme zázračný recept na produktivitu a loajalitu mladých lidí. Snažíme se jít jejich zvyklostem naproti. Přetváříme pracovní prostředí, benefity i způsoby komunikace. Na základě studií a vědeckých šetření věříme, že se nám tyto investice vrátí. Odpověď je ale stejně nejistá jako perspektiva budoucnosti. Zapomněli jsme si položit základní otázku: proč se chování mladých lidí v pracovním prostředí tolik proměnilo? Mnozí se snaží najít odpověď ve výrazu work-life balance. A částečně to pravda je. Ale přeci jen to není všechno. Spíše jen zlomek toho, co na mladé lidi působí. Co to tedy z předchozích generací dělalo dříče, kteří byli schopní zatnout zuby? Vidina jistoty, vidina vlastního bydlení. Tyhle oblasti spolu souvisejí. Realitní trh je podstatným dílkem rovnice. Předchozí generace intenzivně usilovaly o to domov vybudovat se vším...
Získat patent na unikátní technologii zpracování listí stromů k výrobě ultra tenkých izolačních desek, díky nimž nebude třeba v objektech topit, nebo na využití kopřivy tak, že se znásobí její blahodárné účinky na poškozené kolenní klouby, to by jistě bylo terno. Ukázalo by se, že myšlenek, které dobře poslouží lidstvu, není nikdy dost, a že jsou, převedeny do praxe, stále vítané.
Pokračování ...