INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

ho lkaNávštěva u lékaře nebo v bance, změna operátora, objednávka předplatného, ale i běžný nákup v e-shopu či reklamace – při všech těchto činnostech lidé běžně poskytují svá osobní data. Připomenul to mezinárodní den ochrany osobních údajů vyhlášený v roce 2007 Evropskou komisí, který každoročně připadá na 28. ledna. Osobní informace uváděné v registrech jsou přitom často volně přístupné. Příklady z praxe zároveň ukazují, že bez právní ochrany majetku to může vést i k jeho ztrátě či znehodnocení.

„Ochrana soukromí není zločin, vždyť právo na soukromí a ochranu vlastnictví je zakotveno v Listině základních práv a svobod pro každého bez výjimky. Není tedy důvod, proč by měla být osobní data a informace o soukromém majetku lidí – samozřejmě pokud nejsou veřejnými činiteli – k dispozici každému ve veřejných registrech. Je pak snadné získat o majetku a poměrech nějaké osoby celou řadu informací a stát k tomu často až příliš přispívá,“ řekl advokát Pavel Strnad z AK Polverini Strnad.

Například v katastru nemovitostí, lze za pár korun získat opravdu velké množství informací. Jaké následky to bez dodatečné právní ochrany majetku může mít, ukazuje konkrétní příklad pana Petra S., který díky dědictví vlastnil v Praze a v Brně dva činžovní domy a tři stavební pozemky. Nemovitosti byly v katastru evidovány pod jeho jménem, bez zástavních práv, věcných břemen nebo jakéhokoli zatížení.

Skupina podvodníků, která se zaměřovala na bohaté osoby, díky jednoduché službě vedené katastrem zjišťovala za pouhých 50 Kč za stranu seznam veškerých nemovitostí konkrétních osob v České republice. Z elektronického obchodního rejstříku a sbírky listin zase vyhledávala údaje o jejich podnikání. Díky tomu objevila i pana Petra S. Následně začala série výhrůžek a vydírání. Pan Petr S. byl pak z obavy o bezpečnost svou a své rodiny donucen převést část nemovitostí na podvodníky za méně než čtvrtinu jejich tržní hodnoty.

Pan Petr S. by o nemovitosti nepřišel, pokud by informace nebyly veřejné. Proto je třeba myslet nejen na bezpečnost osobních údajů, ale zabránit podobným situacím například diskrétní strukturou v rámci právní ochrany majetku.

Advokátní kancelář Polverini Strnad funguje na trhu téměř 20 let. Po celou dobu své existence usnadňuje svým klientům podnikání a nabízí komplexní business řešení, včetně nadstandardních služeb, jako jsou například záruky na smlouvy, upozornění na závazné termíny nebo přípravy jednoduchých obchodních shrnutí právních dokumentů. Kancelář má pobočky v Praze, Římě, Brně a Bratislavě. Jejími zakladateli jsou Pavel Strnad a Giampaolo Polverini.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3