INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 22. rokem

kon minSkupina Konica Minolta vykázala za rok 2019 tržby ve výši 2,144 miliardy korun a zisk před zdaněním (EBIT) podle mezinárodních účetních standardů 138 miliónů korun. Přestože došlo k poklesu tržeb o 8 % a zisku o 21 %, navázala Konica Minolta na na mimořádný rok 2018 a dosáhla druhých nejlepších výsledků v historii českého zastoupení. Pomohlo jí k tomu především upevnění pozice v segmentu dodavatelů IT služeb, vývoj vlastních softwarových řešení a rozvoj nových technologií. Z 16 zemí střední a východní Evropy, kde Konica Minolta působí, jsou tržby na českém trhu druhé nejvyšší.

„Výsledky našeho hospodaření jsou dobrou zprávou zvlášť v době, kdy všichni hovoří o nastupující celosvětové recesi a propouštění. V Čes­ké republice jsme primárně obchodní společnost a výkyvy v poptávce se nám logicky nevyhnou. Z dnešního úhlu pohledu hodnotím rok 2019 jako splněný domácí úkol, který nám pomůže zvládnout nadcházející období,“ uvedl Pavel Čurda, generální ředitel Konica Minolta Business Solutions Czech s tím, že rok 2018 byl rekordní mimo jiné díky konsolidaci výsledků se společností Webcom.

Konica Minolta je v ČR dlouhodobě lídrem mezi dodavateli kancelářských tiskových řešení i produkčních tiskáren. V posledních letech však již překonala maximální prodejní poten­ciál v těchto segmentech. „Vloni jsme proto výrazně investovali do nových technologií. Vyvíjíme vlastní softwarová řešení z oblasti digitalizace a správy dat, rozvíjíme služby pro takzvané Inteligentní kanceláře nebo technologie pro videoanalytiku,“ informoval P. Čurda. Například divize IT služeb se loni na výsledcích Konica Minolta podílela téměř z 30 %. Tržby v oblasti tzv. industriálního tisku se zvýšily čtyřnásobně a v segmentu kamerových systémů vzrostly na více než desetinásobek. Mezi nejvýznamnější zakázky roku 2019 patřila například řešení pro Českou spořitelnu, ČEZ, Raiffeisenbank, Letiště Praha nebo Unipetrol.

„Uzavření většiny kancelářských provozů v době nouzového stavu a navazující omezení se v budoucnu samozřejmě negativně projeví na našem hospodaření. Nicméně se ukazuje prozíravost transformace Konica Minolta z dodavatele tiskových řešení na poskytovatele IT služeb. Mateřský koncern změnil celofiremní strategii již před několika lety a investoval miliardy korun do akvizic a vývoje nových technologií. To je silný základ, z něhož budeme v příštích letech profitovat navzdory všem omezením,“ uzavřel Pavel Čurda.

V segmentu tiskových řešení drží Konica Minolta na českém trhu s výrazným odstupem první pozice. V loňském roce uvedla na trh celou novou řadu multifunkčních tiskových zařízení, což by ji mělo zajistit stabilní prodeje i v této tradiční oblasti. Model bizhub 250i se stal v roce 2019 podle společnosti Infosource vůbec nejúspěšnějším zařízením ve své kategorii.

Tržní podíly Konica Minolta v ČR dosáhly v případě černobílých produkčních strojů 66,7 % a v segmentu barevných digitálních produkčních strojů 61,8 %. Na trhu barevných kancelářských multifunkčních zařízení formátu A3 činil podíl společnosti 33 %. U černobílých multifunkčních přístrojů formátu A3 pak dosáhla Konica Minolta tržního podílu 41,4 %. Třiadvacetiprocentní podíl trhu pak Konica Minolta drží v segmentech kancelářských multifunkčních tiskáren formátu A4.

(tz)

Slovo ke dni

  • Kdo může pracovat z domova

    Home office není žádná novinka, ale v době koronakrize přišla možnost práce z domova jako na zavolanou. Pracovat mohou ti, kterým to dovoluje povaha jejich práce, a samozřejmě ochota změnit své zvyky. Podle odborníků se otvírá možnost pro jednoho ze tří zaměstnanců, v případě vysokoškolsky vzdělaných osob a vysoce kvalifikových profesí dokonce pro každého druhého. Brzdou se může stát i v dnešní technologicky vyspělé době dostupnost internetu. Venkov stále strádá. V naší obci jsme rádi, když si můžeme vůbec zavolat z mobilu – někdy spojení funguje, jindy ne. A mobilní internet s přijatelnou rychlostí nabízí jen jediný operátor. Ten dokazuje konkurenci, že to jde, když nechybí zájem. Avšak v mnoha případech lze stále pozorovat spíš nezájem a snahu šetřit.

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Říjen 2020

INZERCE

Partneři

Generální partner:

logo gc 2018

Vyšlo u nás

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

logo KOBtsoft   EON EG 2017 107 icom
         

Partneři:

logo-grada3  ca2 logo-dtoczupv logo 56

Duševní vlastnictví

pat ochr

Patentová ochrana je předpokladem úspěchu inovační strategie 12. srpen 2020

V loňském roce slavil Úřad průmyslového vlastnictví 100 let od svého založení. Již před sto lety bylo průmyslníkům a výzkumu jasné, že bez právní ochrany nových řešení a bez nejnovějších technických informací nemůže jejich business prosperovat a prosadit se ve světové konkurenci.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma 30 let Sacm Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300 cps vetsi 300AVLOGOM3 

INZERCE