INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 23. rokem

0 biDne 9. září 2001 začal vznikat oficiální portál pro podnikání a export BusinessInfo.cz. Portál BusinessInfo.cz nabídl jako první v Česku na jednom místě skutečně komplexní informace pro podnikatelskou veřejnost od orgánů české státní správy, a později pak i od institucí Evropské unie.

„Od toho momentu je jedním z mála IT projektů českého státu, který se může pyšnit dvacetiletou ničím nenarušenou kontinuitou bez problémů a negativních kauz – 20 let pomáhá uspět českým podnikatelům,“ říká šéfredaktor portálu Pavel Hubáček.

Ideový záměr projektu se zrodil na Ministerstvu průmyslu a obchodu, které vznik portálu ini­ciovalo. Od počátku projekt realizuje agentura na podporu obchodu CzechTrade. Svým dílem do informační mozaiky portálu přispívají i další partneři projektu. Tedy další ministerstva, státní agentury a také podnikatelské asociace a svazy.

BusinessInfo.cz nabízí čtenářům odborné články o daních, financování podnikání, jeho rozvoji či zahraničním obchodě, příběhy úspěšných podnikatelů, včetně těch, kteří svými výrobky dobývají svět a otevírají kolegům pomyslné dveře na zahraniční trhy a také přehled o státních programech, které jsou firmám k dispozici. „Redakce portálu rozsáhlý tok informací utřiďuje, udržuje aktuální, doplňuje do kontextu a v potřebné míře převádí do čtenářsky srozumitelné formy. Navíc přichází s vlastním unikátním obsahem, kterým podnikatelské informace od státu doplňuje a zpřehledňuje. Patří sem i právní minimum pro podnikatele s přibližně 100 texty pokrývajícími všechny důležité aspekty podnikatelské činnosti,“ popisuje Hubáček.

Už pět let po vzniku se portál stal nejpreferovanějším českým internetovým portálem pro podnikatele. Jako první volbu ho tehdy v průzkumu uvedlo 11 % českých respondentů. Místopředseda Evropské komise Günter Verheugen dal v roce 2008 BusinessInfo.cz za příklad kvalitní informační podpory státu vůči podnikatelům. Podle Verheugena se jím mohou inspirovat obdobné weby ve zbylých zemích Unie. V internetové soutěži WebTop100.cz pro rok 2010 se BusinessInfo.cz umístilo na 3. místě v kategorii Služby.

V roce 2012 přišlo Businessinfo.cz s mobilní verzí portálu, čímž se zařadilo mezi premianty využívající toto řešení. BusinessInfo.cz se může pyšnit i tím, že jako první mezi weby státní správy začalo komunikovat se čtenáři na sociálních sítích (2011) a vytvářet informační obsah ve videích (2014). V dalších letech přibyly i tematické podcasty na platformách Sound­Cloudu a Spotify. Od konce roku 2019 je BusinessInfo.cz plně responzivní a stalo se zároveň prvním portálem státní správy v ČR, který běží kompletně v cloudu.

Portál získal na ještě větší důležitosti během pandemie. Potvrdil své postavení mezi podnikateli a živnostníky jako spolehlivého zdroje informací. „V roce 2020 po vypuknutí pandemie covid-19 skokově vzrostla návštěvnost portálu a překročila 300 000 uživatelů měsíčně. Portál tento náhlý zájem ustál díky modernímu cloudovému řešení,“ doplňuje Hubáček.

(tz)

Slovo ke dni

  • Auta zastavil čip

    Začnu svoji glosu otázkou: Jestlipak víte, která je nejdůležitější součást moderního automobilu? Ne, není to motor, převodovka ani volant. Je jím čip. Který, to mi poněkud uniká, nicméně kvůli němu stojí výroba vozidel po celém světě. Ztráty se počítají v tisících miliard korun, a to ještě nelze dohlédnout světla na konci tunelu. Naše „malá“ škodovka zastaví výrobu na týden, ostatní automobilky jsou na tom podobně, ne-li hůře. A proč chybí čipy, tedy nepostradatelná součást elektronických systémů vozu? Prý za to zas může covid a další překážky. Člověka napadá, že tohle v kapitalizmu není samo sebou a že za tím musí být nějaký záměr. Nedivte se, aut přibývá tolik, že už se ani nevejdou na silnice a víc stojí v kolonách a zácpách než jedou. A ta uhlíková stopa, škoda slov! Někdo upíná své naděje k elektromobilům. Možná, že opravdu...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Říjen 2021

INZERCE

Partneři

Hlavní partner:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

eon eg logo short  
         

Partneři:

logo-grada3   ca2 logo-dtocz upv logo 56 dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

karabec 1 kopie

Malým a středním podnikům chybí strategie v oblasti ochrany duševního vlastnictví Pomůže dotační program COSME FUND? 13. září 2021

O ochraně duševního vlastnictví musí každý malý či střední podnik uvažovat především jako o investici. Měl by proto zahrnout do svých úvah celý proces existence MSP počínaje jeho založením přes rozvoj, včetně případné zahraniční expanze, až po jeho předání následovníkům nebo prodej třetím osobám. To platí i pro rodinné podniky.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300AVLOGOM3 

INZERCE