INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 23. rokem

2021 12 23 09 31 ndowSpolečnost E.ON Energie pokračuje v rozšiřování své sítě dobíjecích stanic pro elektromobily E.ON Drive. Během října spustila osm nových dobíječek, a navíc i svou třetí ultrarychlou dobíjecí stanici, kterou řidiči najdou u Vyškova. Do konce roku by E.ON rád atakoval hranici 200 otevřených veřejných dobíječek. Stanice staví nejen kolem hlavních dopravních tahů, ale i v menších městech, u supermarketů nebo parkovišť.

„Často slýcháme, že dobíjecích stanic je v Česku nedostatek a že cestování elektromobilem je pouze pro dobrodruhy a je nutné si jej pečlivě plánovat. Nicméně za poslední dva roky se situace natolik změnila, že cestování elektromobilem je dnes po většině území naší republiky zcela bez problémů a s poměrem devět vozidel na jeden veřejný dobíjecí bod jsme na tom velmi dobře i v kontextu více rozvinutých trhů,“ vysvětluje Martin Klíma, vedoucí oddělení Mobility Services společnosti E.ON Energie.
Výrazně k tomu přispívá i společnost E.ON, která jen v říjnu tohoto roku spustila do provozu sedm veřejných rychlodobíjecích stanic, jednu AC dobíjecí stanici a jednu ultrarychlou dobíjecí stanici. Celkem už má ve své sítí 138 veřejných dobíjecích stanic, další ve výstavbě a ráda by na konci roku atakovala hranici 200 veřejných dobíječek, a do konce příštího roku dokonce 300 stanic.

Ultrarychlá stanice, kterou E.ON v tomto týdnu zprovoznil, stojí u Vyškova, a doplňuje tak už další dvě ultrarychlé dobíječky, které využívají řidiči už více než rok u Rozvadova a na Vystrkově u Humpolce. Tam E.ON spustil vůbec první ultrarychlou dobíječku v Česku před dvěma lety.

„Stejně jako předchozí dvě i tato stanice stojí u páteřního tahu, protože právě v těchto místech má smysl stavět stanice s velkým výkonem,“ upozorňuje Martin Klíma a jeho slova potvrzují i statistiky společnosti E.ON, protože využití ultrarychlých stanic neustále roste.

Za minulý rok společnost evidovala u ultrarychlé stanice ve Vystrkově 559 dobití. Jen do konce října tohoto roku se počet téměř zdvojnásobil a takřka dvojnásobné bylo i množství odebrané energie. Podobný vývoj mají i statistiky ze stanice v Rozvadově, kde se letos nabíjelo už 542krát. Zajímavý je i poměr odebrané energie. Zatímco na Vystrkově řidiči využili letos na jedno dobití v průměru 30 kWh, na Rozvadově dobíjeli v průměru o 10 kWh více.
Stejně jako u předchozích dvou stanic i u této dodala technologii společnost ABB. Stanice má výkon 175 kW a řidiči u ní dobíjejí své vozidlo na další cestu do deseti minut. I tato stanice je modulární a její výkon se dá navýšit podle potřeb na 350 kW, pokud to trh bude vyžadovat.

„Trendy, které můžeme vidět v západních zemích, jsou instalace více stanic na jednom místě, proto je i tento ultrafast doplněný druhou rychlodobíjecí stanicí tak, aby naráz mohly dobíjet až tři vozy. Navíc jsou dobíječky poblíž čerpací stanice, kde se řidiči mohou občerstvit,“ doplňuje Martin Klíma.

Společnost E.ON se nesoustředí při výběru lokalit jen na hlavní dopravní tahy, ale dobíječky rozšiřuje i v dalších lokalitách po celém Česku. V říjnu spustila například novou AC stanici na brněnském letišti. Rychlodobíjecí stanice pak nově využívají také řidiči v Pelhřimově, Soběslavi a Staré Pace. V rámci spolupráce se sítí prodejen Penny fungují tři nové dobíječky u těchto marketů v Pardubicích, Dobřanech a Hořovicích.

„Všechny stanice najdou řidiči v naší aplikaci E.ON Drive nebo na webové mapě dobíjecích stanic. Stejně tak tam uvidí i aktuální obsazenost,“ přidává Helena Švejdová z oddělení Mobility Services.

(tz)

Slovo ke dni

  • Vláda chce znovu znárodňovat

    Mimořádná situace žádá mimořádné činy. Bezprecedentní zdražování základních životních potřeb a růst výrobních nákladů nemůže zůstat bez pozornosti a zásahu vládního kabinetu. Proslýchá se, že se chystá základní energetický tarif, jenž by snížil cenu elektřiny pro odběratele s nízkou spotřebou. K tomu by však stát potřeboval mít na dodavatele elektrického proudu potřebnou páku. Jenže největší z nich, polostátní ČEZ, má soukromé vlastníky, a tak si politici s ním nemohou dělat, co chtějí. Nabízí se tedy řešení na znárodnění společnosti, respektive na její rozdělení – na část v majetku státu a část privátní. Ano, je to řešení, i když přichází se zpožděním a jistě vyjde draho. Bude zřejmě třeba akcionáře vyplatit, a to v době, kdy jsou na burze akcie hodně vysoko. Nabízí se i otázka, zda bylo správné dát ze státních rukou také plynárenskou...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Květen 2022

Partneři

Hlavní partner:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

oslavy 2022 razitko modre 2 copy eon eg logo short  
         

Partneři:

logo-grada3   ca2 logo-dtocz upv logo 56 dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

judr karabec ip mediace

Proč IP mediátor naslouchá stranám 10. květen 2022

V minulém příspěvku jsme se seznámili s první fází mediace, ve které se IP mediátor stranám představí, vysvětlí jim proces IP mediace a roli, kterou v rámci mediace zastává. Současně se také domluví se stranami na základních pravidlech, která budou při mediaci dodržovat.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300AVLOGOM3