INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

2021 12 28 09 49 36 Češi jsou velcí milovníci domácích mazlíčků, psa mají dvě z pěti domácností. A stále více za ně utrácejí, kupují kvalitnější krmivo, hračky, doplňky, ale i veterinární a kosmetické prostředky. Podle dat společnosti Nielsen utrácejí obyvatelé ČR za rok jenom za krmivo 5,6 miliardy korun. Průměrná rodina vydá za psa 16 000 korun ročně.

Nejvíce si psy v poslední době pořizují mladí lidé do 30 let, ale stoupající trend lze sledovat napříč věkovými skupinami. A trh s potřebami pro domácí mazlíčky prakticky kontinuálně roste.
Do segmentu vstupují také noví hráči. „Začínali jsme jako specialista na dílnu a zahradu. Pak jsme začali přidávat nové produkty typu elektrokola či e-skútry, a letos jsme vstoupili do úplně nového odvětví. Zjistili jsme, že mezi zákazníky by byl o krmiva zájem a rádi by si je v našich prodejnách pořídili. Vytvořili jsme vlastní produktovou řadu prémiových krmiv Prominent pro psy a kočky, která prodáváme od letošního jara a mezi zákazníky je o ně velký zájem,“ řekl Jan Kovačka, majitel sítě prodejen HECHT – specialista na zahradu.

Stoupající trend lze sledovat i v segmentu veterinárních přípravků a kosmetiky. Tomu pomáhá nejen větší počet psů a koček v českých domácnostech, ale také ochota lidí za tyto produkty více utrácet.
„V posledních dvou letech tuto kategorii ovlivnily nové trendy a životní styl lidí, které často přicházejí ze zahraničí. Stále více chtějí to nejkvalitnější, nejšetrnější pro své zvířecí parťáky, tak jako to chtějí i pro sebe – a nebojí se vynaložit nemalé finanční prostředky. Tedy i v oblasti veterinárních produktů je zajímají ty s označením bio, vegan, eco-friendly, bez parabenů apod. A zcela určitě začíná zákazníky zajímat i původ a výroba daného výrobku,“ prozradil Jiří Zubatý, ředitel společnosti Aveflor, která vyrábí například produkty pro péči o srst Arpalit.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Březen 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3