INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 23. rokem

1 pPo covidovém odkladu z loňského prosince konečně známe vítěze 21. ročníku odborné ankety Pojišťovna roku, založené a organizované Asociací českých pojišťovacích makléřů ve spolupráci s Českou asociací pojišťoven a specializovaným serverem oPojištění.cz. 

Dá se říci, že anketu ovládla skupina VIG: Kooperativa získala dvě zlaté (v kategorii Pojištění průmyslu a podnikatelů a v kategorii Životní pojištění) a dvě stří­brné (Pojištění občanů a Autopojištění), zatímco v případě ČPP z téže skupiny je v čele kategorie Pojištění občanů a Autopojištění, a na druhé pozici v kategorii Pojištění průmyslu a podnikatelů a v Životním pojištění. Pomyslný bronz ve všech čtyřech kategoriích patřil Generali Česká pojišťovna. V samostatné kategorii Specializované pojištění se na první místo vrátil rekordman ankety, pojišťovna ERV (z vítězství se může těšit již potřinácté).

Pojišťovna roku, nejstarší B2B anketa na pojist­ném trhu, přináší odbornou alternativu ke spotřebitelským soutěžím v oboru. Makléři jako profesionálové v pojištění a expertní poradci svých klientů v ní porovnávají nejen parametry nabízených produktů, ale hlavně skutečnou úroveň servisu jednotlivých pojistitelů tak, jak se s ní měli možnost každodenně setkávat v průběhu uplynulého roku.
Do hlasování o výkonech pojišťoven se mohli zapojit všichni samostatní zprostředkovatelé a jejich zaměstnanci, kteří působí jako pojišťovací makléři, případně agenti (ti v kategoriích Životní pojištění a Pojištění občanů). Hodnotí se online na stránkách www.pojistovnaroku.cz, kde jsou také k dispozici jak informace o historii ankety a výsledcích předešlých ročníků, tak bohatá fotogalerie.
Předseda AČPM Ivan Špirakus, jenž stál u zrodu celé ankety v roce 2000, komentoval její 21. ročník takto: „Ve výsledcích se neprojevily žádné dramatické změny – to svědčí o stabilitě trhu i o kvalitě pracovních vztahů makléřů s pojišťovnami. Rozhodně se ale domnívám, že v hodnocení se odrazily zkušenosti makléřů z krizových situací, spojených jak s covidovou pandemií, tak například s následky tornáda na Moravě.
Rád bych ale podtrhl, že v kategorii Pojištění průmyslu a podnikatelů se do Top 5 probojovala pojišťovna Colonnade Insurance, navazující na dlouhodobě silnou pozici AIG pojišťovny a fungující prakticky výhradně prostřednictvím pojišťovacích makléřů. Její posun vzhůru je bezpochyby výsledkem pečlivé koncepční spolupráce s makléři v celém týmu pojišťovny a jistě souvisí i s osobním nasazením country managera Dominika Štrose. Totéž platí o ČSOB Pojišťovně
(4. místo v téže kategorii), jež se v Top 5 objevila naposledy v ročníku 2005. Podle mého názoru dlouhodobá a systematická práce úseků makléřských služeb v jednotlivých pojišťovnách, včetně zavádění moderní online podpory a poskytování odborných školení, přináší ve výsledcích ankety zasloužené ovoce.“
V souladu s tradicí organizátoři rovněž udělili titul Osobnost pojistného trhu za vynikající a mimořádný přínos rozvoji českého pojišťovnictví. K laureátům z předešlých ročníků se letos připojil Martin Diviš, dlouholetý generální ředitel Kooperativa pojišťovny a prezident České asociace pojišťoven.
Již desátým rokem také v rámci ankety pokračuje hodnocení makléřů sdružených v AČPM členskými pojišťovnami ČAP pod názvem Pojišťovací makléř roku. Mezi hlavní kritéria posuzování makléřských výkonů patří např. kvalita podkladů dodávaných pojišťovně, úroveň komunikace makléř – pojišťovna a makléř – klient či správa pojištění. Pojišťovacím makléřem roku 2021 se stala společnost
Respect, jeden ze zakládajících členů AČPM. K tomuto ocenění poznamenal výkonný ředitel ČAP Jan Matoušek: „Spolupráce pojišťoven s makléři má svou nezastupitelnou roli v rámci servisu, který společně poskytujeme klientům. Díky anketě Pojišťovna roku tak můžeme ukázat naše společné úsilí a přispět ke všeobecné kultivaci českého pojišťovnictví a dále také k posílení vnímání pojišťovnictví jako jednoho z klíčových pilířů ekonomiky.“
Pojišťovnictví prochází náročným obdobím. „Začalo dvěma lety lockdownů a dalších bezprecedentních opatření reagujících na koronavirus, kdy pojišťovny velmi složitě hledaly adekvátní odpověď na nová rizika a požadavky klientů. Teď obor čelí dalším ještě větším výzvám v podobě přímých důsledků rusko-ukrajinské války i jejích širších dopadů na českou i světovou ekonomiku. S těmito problémy se bude celý sektor potýkat nejspíš řadu následujících let. Náročná období čekají nejen pojišťovny, ale také jejich klienty a obchodní partnery, mezi kterými patří pojišťovací zprostředkovatelé k těm nejvýznamnějším,“ uvedl Lukáš Bajgar, partner auditorské a poradenské společnosti KPMG, která anketu podporuje již od roku 2008.
Výsledky ankety Pojišťovna roku organizátoři oznámili na slavnostním galavečeru v Praze. Osobní záštitu 21. ročníku ankety poskytl
viceguvernér České národní banky Tomáš Nidetzký.
Galavečeru předcházelo již tradiční Makléřské odpoledne jako neformální pracovně-společenské setkání členů AČPM se zástupci partnerů ankety a pracovníky úseků makléřských služeb partnerských pojišťoven.

(tz) 

 

Slovo ke dni

  • Ochlazení z Bruselu

    Svět se dostal do bezprecedentní situace. Kdo by před rokem řekl, že Evropská unie bude firmám a lidem nakazovat, jak si mají zatopit. Kolik stupňů Celsia bude v pořádku, kolik ne a kdy si budou teplomilní hříšníci koledovat o trest. Vracíme se tak do časů direktivní ekonomiky, do dob, kdy strana a vláda nařizovala, co kdo smí a nesmí. V kapitalizmu přece měla místo nařízení a zákazů usměrňovat chování společnosti neviditelná ruka trhu. Jenže ani ta, jak se ukazuje, nezískala plnou důvěru vedení. Ano, zemního plynu, elektřiny i dalších energií se nebude dostávat, ale s jeho kritickým nedostatkem roste jejich cena. Kdo tedy bude moci příští zimu topit „pánu Bohu do oken“? Myslím si, že skoro nikdo. Omezovat se ve spotřebě a snižovat náklady se stane nutností, pokud mají firmy a domácnosti přežít krizové období. Tento ekonomický zákon...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Srpen 2022

Partneři

Hlavní partner:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

oslavy 2022 razitko modre 2 copy eon eg logo short  
         

Partneři:

logo-grada3   ca2 logo-dtocz upv logo 56 dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

judr karabec ip mediace

Formulace zásad mediační dohody 10. srpen 2022

V předchozích příspěvcích jsme se seznámili s těmi fázemi mediace, ve kterých IP mediátor navozuje pocit vzájemné důvěry a pozitivního ovzduší pro mediační jednání, nastavuje základní pracovní a společenská pravidla, a také aktivně naslouchá stranám a pojmenovává předměty jednání. Strany konfliktu však nebyly zatím připraveny spolu efektivně komunikovat a vzájemně si na­slouchat.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300AVLOGOM3