INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

PA199336Vláčné kokosky, voňavé vánoční cukroví, překrásné perníkové chaloupky, šunky nejvyšší jakosti, vejce špičkové kvality, Vlčnovské vdolečky nejlepší na světě, rybí klobása neskutečné chuti, svěží malinové želé v hořké čokoládě, originální Láznička perníkový knedlík, vynikající kečup přírodně slazený, tlačenka, která přijde vhod při jakékoli příležitosti, moravské víno s jiskrou a náramnou pověstí, chleby rozmanitých tvarů... Příklad skvělých českých potravin domácích výrobců, které uspěly v soutěži Česká chuťov-ka 2017. Generálním partnerem je již po několikáté společnost Ahold Czech Republic, a.s. Pavel Mikoška, její Quality Director, odpovídal na otázky, proč je toto partnerství pro mezinárodní řetězec zajímavé:

Ahold se stal tradičním generálním partnerem zajímavé soutěže pro české výrobce potravin Česká chuťovka. Proč jste si oblíbili zrovna tuto aktivitu?

Soutěž Česká chuťovka je nám skutečně velmi blízká, a to proto, že srozumitelným způsobem hodnotí a oceňuje výrobky, které se do soutěže přihlásily. Když říkám srozumitelným způsobem, tak mám na mysli to, co je opravdu velmi jednoduché – chutná a zaslouží si ocenění, nebo nechutná a ocenění si nezaslouží. Děje se to takto v panelu hodnotitelů, který je složen z odborníků, kteří potravinám velmi rozumí. Výsledkem je pak většinový názor pro udělení či neudělení ocenění každému konkrétnímu do soutěže přihlášenému výrobku. V rámci naší společnosti se výrobky samozřejmě zabýváme mnohem detailněji, nicméně konečné rozhodnutí zákazníka je založeno taktéž na jednoduchém úsudku chutná, či nechutná = koupím, nebo nekoupím, a to posuzováno také ještě ve spojení s cenou. Proto na naší interní úrovni tato větší komplexnost.

10V rámci prodejen Albert jste začali prosazovat české producenty potravin, a určitě nejen proto, že jsou to firmy se zajímavým výrobním programem. Proč jdete tímto směrem? Je to proto, že se domácí spotřebitel nabažil zahraničního zboží a nyní tak trochu módně inklinuje k místní produkci?

Nevím, jestli směřování k výrobkům domácího původu je možné označit za „módní inklinaci“. V naší společnosti se snažíme v prodejnách Albert nabízet více toho, co je vyrobeno v České republice, a mnohdy i s onou další přidanou hodnotou „Česká potravina“, jednoduše proto, že si myslíme, že je to tak správně. Chceme přece prodávat zboží s absolutně transparentním původem, čerstvé a s dobrou kvalitou. A toho se jednoznačně nejlépe dosahuje u produktů, které byly vyrobeny „za humny“ našich prodejen. Samozřejmě ale také platí, že se vůbec nezříkáme výrobků z dovozu, a to hlavně tehdy, pokud nám jde o obohacení sortimentní nabídky, zařazení speciálních výrobků nebo výrobků, které lze označit jako „cenové bojovníky“.

Kvalita je veličinou, která začala pronikat do povědomí našich zákazníků velmi silně. Česká chuťovka a ocenění z této soutěže tomu napomáhá. Kupujete si rád takové potraviny, které nesou logo České chuťovky? Co na nich oceňujete? A které vám hodně chutnají?

Ano kupuji. Ale v mém případě je to hodně také o tom, že si na mnohé výrobky ještě také vzpomínám z jejich hodnocení v soutěži, takže v mém případě jdu v podstatě vždycky „najisto“. Ale od toho konec konců je logo, které se vítězům České chuťovky uděluje – aby komunikace k zákazníkům, kteří toto logo znají, byla také tak srozumitelná: vyhledávám výrobek s logem, „jdu po stopě“, a kupuji tedy dobrý chuťově vyvážený výrobek, se kterým budu spokojený.

Ne každý drobnější výrobce zvládá bravurně marketing, ne každý o sobě dokáže dát efektivně vědět ostatním přesto, že lidé velmi silně informace o regionálních potravinách hledají. Stačí internet?

Obecně platí, že marketingové komunikace není nikdy dost a může to být i prostřednictvím internetu, ale ne pouze a jedině tímto způsobem. Omezené marketingové prostředky malých výrobců jsou mnohdy skutečně limitujícím faktorem. O to více prospěšná je pak účast v soutěži Česká chuťovka, která za poměrně „malý peníz“ marketingu vítězných výrobků výrazně napomáhá.

Vyrábět je o odvaze, investicích a vlastní řeholi. Ale také o nápadech, kterých není nikdy dost. Úspěch je pak veličinou, která se dá jen těžko definovat. Jak byste ho popsal vy?

Ano, obecná definice úspěchu patrně již spadá do oblasti filozofie a tím se asi nebudeme zabývat. Nicméně v komerční rovině je to mnohem jednodušší a závisí to hlavně na vlastní ambici každého jednotlivce a každého podnikatele. Pokud jsou jeho komerční, případně osobní ambice naplněny – pak jde o úspěch. A každý si k tomu musí dodat vlastní měřítko, kterým bude jak ambice, tak také stupeň jejich naplnění měřit.

za rozhovor poděkovala Eva Brixi

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3