INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

2Platový portál Platy.cz realizoval zaměstnanecký průzkum o tom, jaké vlastnosti chybějí současným manažerům. V rámci průzkumu se odborníci ptali, jak lidé hodnotí svého přímého nadřízeného. Podívali se také na to, jaký mají vztahy se šéfem vliv na platové ohodnocení zaměstnance. Průzkum je součástí Paylab Compensation Monitoru, který sleduje trendy v oblasti odměňování. Do průzkumu se kromě České republiky zapojilo deset dalších evropských zemí, v nichž je mezinárodní portál Paylab.com zastoupený regionálními platovými portály.

Zaměstnanci, kteří mají přátelský vztah se svým šéfem, vydělávají víc

Až čtyři z desíti zaměstnanců charakterizují svůj vztah k nadřízenému spíš neutrálně nebo negativně. Rezervovaný vztah se svým šéfem, kdy je cítit vzájemný odstup, má v hodnocení za všechny zúčastněné země 35 % respondentů (v ČR 34 %). Další 4 % (V ČR 3 %) uvedla, že jejich vztah s nadřízeným je chladný až nepřátelský. 
„Přátelský vztah se šéfem deklarovalo v České republice 63 % respondentů. Zajímavým zjištěním je, že lidé, kteří mají přátelský vztah se šéfem, mají v ČR v průměru o 18 % vyšší plat než ti, kteří mají s nadřízeným rezervovaný nebo nepřátelský vztah,“ uvedl Michal Novák z pracovního portálu Profesia.cz, propojeného v ČR s Platy.cz. 
Platový rozdíl ve prospěch dobrých vztahů vyšel ve všech zemích, kde se průzkum realizoval. Limitní hodnoty přitom na obou koncích spektra zaujaly pobaltské země: největší rozdíl byl v Estonsku (21 %), nejmenší v Lotyšsku (7 %). Z průzkumu také vyplynulo, že lidé na manažerských pozicích, kvalifikovaní techničtí pracovníci, zaměstnanci v IT a mladší zaměstnanci do 35 let mají všeobecně lepší vztahy s přímými nadřízenými. Čím je zaměstnanec starší, tím má rezervovanější vztah k nadřízenému.

3A jaké vlastnosti současným manažerům chybějí nejvíce?

Nejčastěji lidé zapojení do průzkumu u svých nadřízených postrádají férovost, upřímnost, komunikativnost, ale také odvahu a rozhodnost. Lidé, kteří mají s nadřízeným přátelský vztah, si častěji stěžují, že šéf nemá kuráž a že je málo kreativní. Zaměstnancům, kteří mají rezervovaný až chladný vztah se šéfem, zase více vadí nedostatek úcty a respektu ze strany šéfa a nedůvěryhodnost. Také více pochybují o jeho kompetentnosti, odbornosti a zkušenostech. Zaměstnanci, kteří vydělávají podprůměrně, si stěžují, že šéfům chybí férovost, ochota, slušnost, pokora a větší otevřenost. Těm, jejichž platy jsou nadprůměrné, u šéfů kromě odborných zkušeností chybí také charizma, odvaha a rozhodnost, rozvaha a kreativita.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3