INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

containeAgentura na podporu exportu CzechTrade pracuje v posledních letech výrazně efektivněji. Podle výsledků Světové banky reprezentují její náklady jednu setinu procenta z celkového českého exportu. Vývozci navíc směřují své podnikání na stále více trhů současně.

Vzrostla také poptávka po informačních službách agentury a Klientského centra pro export, které je společným nástrojem agentury CzechTrade, MZV a MPO. Jeho konzultanti přijali v roce 2017 celkem 691 dotazů, tedy o 29 % více než v roce 2016. Agentura se i nadále věnovala podpoře české účasti na 147 mezinárodních veletrzích. Nejvíce úspěšných exportních klientů zaznamenala stejně jako loni zahraniční kancelář v Düsseldorfu a také ve Skandinávii.

„Náš export dosáhl vloni rekordní hodnoty 4,2 bilionu korun. Nikdy předtím jsme na zahraničních trzích neuplatnili tolik českého zboží, know-how a technologií jako v roce 2017. Za to patří velké poděkování tuzemským firmám. Je to také důkaz toho, že systém podpory vývozu je nastaven správně, přináší výsledky a stát je pro podniky stabilním partnerem. A to i díky spolupráci se Svazem průmyslu a dopravy ČR, Hospodářskou komorou ČR, Asociací malých a středních podniků a živnostníků ČR, s odbory i zaměstnavatelskými svazy,“ řekl ministr průmyslu a obchodu Tomáš Hüner.

Podle Tomáše Hünera je rekordní export vizitkou práce také proexportní agentury CzechTrade. Svědčí o tom fakt, že v posledních letech přibývá klientů i zakázek této organizace. Specialisté CzechTradu jsou v některých obtížnějších regionech klíčovými partnery především pro menší a střední podniky. Na nedávném Řídícím výboru exportní strategie proto byly představeny kroky na podporu daného sektoru, včetně horizontální spolupráce a implementace Průmyslu 4.0.

„Efektivita naší práce neustále roste. Těší nás, že náklady agentury reprezentují jen jednu setinu procenta z celkového exportu České republiky. U podobných agentur v zemích OECD se čísla v porovnání s námi pohybují o řád výše čili na 0,1 %,“ vysvětlil generální ředitel agentury CzechTrade Radomil Doležal.

Podle průzkumu Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR stále více vývozců míří na větší množství zahraničních trhů. Rostoucí exportní apetit českých firem potvrzují rekordní výsledky českého vývozu. Do více než 5 destinací exportuje celkem 69 % všech vývozců, což je o 6 % více než v předchozím roce. „A 84 % veškerého exportu putuje do zemí Evropské unie, tradičně nejvíce pak do Německa. CzechTrade diverzifikaci podporuje, proto máme jen v Evropské unii 16 zahraničních kanceláří,“ uvedl Radomil Doležal. Agentura má v současnosti zastoupení v 51 zahraničních kancelářích ve 44 zemích.

V roce 2017 CzechTrade pomohl téměř 2500 expandujícím klientům z řad malých a středních podniků. „Mezi nejefektivnější aktivity v rámci jednání B2B patří již tradičně sourcing days, během nichž agentura představuje zahraničním partnerům české firmy. V roce 2017 jsme jich realizovali celkem dvacet, mimo jiné pro klienty OBI, Jaguar Land Rover, General Electrics, Innogy, AeroMobil, Ogmu a mnohé další,“ konstatoval Radomil Doležal.

Loňský rok byl z pohledu zájmu vývozců o služby agentury velmi úspěšný. S podporou a individuální pomocí zahraničních kanceláří agentury CzechTrade došlo k realizaci stovek úspěšných kontraktů v zahraničí. K nejúspěšnějším patřilo již tradičně zastoupení v Düsseldorfu a také ve Skandinávii. „Nejvíce úspěšných případů zaznamenáváme ve strojírenství, potravinářském průmyslu a ve stavebnictví. V roce 2017 bylo s naší podporou a službami spokojeno 97,5 % klientů,“ řekl Radomil Doležal s tím, že klienti nejvíce oceňují především úsporu času a nákladů při navazování nových obchodních kontaktů.

Struktura služeb požadovaných klienty je již několik let stabilní. Zákazníci mají zájem především o bezplatné konzultace. Mezi nejpoptávanější služby patřila v roce 2017 příprava na obchodní jednání, žádost o informace týkající se konkrétního trhu, identifikace obchodních příležitostí a také detailní průzkum trhu. Z hlediska teritorií se nejvíce dotazů týkalo Německa, Ruska, USA, Číny, Indie, Ukrajiny, Francie, Polska, Íránu a Nizozemska.

V roce 2017 agentura CzechTrade pokračovala také ve vzdělávání českých firem, pro které uspořádala 53 vzdělávacích seminářů a exportních konferencí (o 12 % více než v roce předchozím) pro více než 1200 účastníků. Novinkou byly oborové semináře zaměřené například na export hudebních nástrojů nebo vývoz hraček

Ve spolupráci ministerstev zahraničních věcí a průmyslu a obchodu s agenturou CzechTrade pokračovala také úspěšná činnost Klientského centra pro export. Jeho prostřednictvím agentura odpověděla na 691 dotazů, což je o 29 % více než loni. „Těší nás, že i nadále rostl zájem o informace na portálu Businessinfo.cz, který je hlavním informačním kanálem státní správy v oblasti praktických rad a informací se zaměřením na zahraniční obchod. Jeho průměrná měsíční návštěvnost vzrostla o 7 % na současných 220 000 návštěvníků,“ informoval Radomil Doležal.

CzechTrade plánuje pokračovat v podpoře drobných vývozců nejen v zahraničí, ale také v regionech. „Jsme rádi, že se nám společně s regionálními kancelářemi agentury Czech­Invest a API podařilo v roce 2017 vytvořit informační síť ve všech krajích České republiky. Díky tomuto spojení mohou podnikatelé konzultovat exportní aktivity přímo v místě svého podnikání. Za první rok jsme obsloužili celkem 407 firem,“ dodal Radomil Doležal.

Kromě komplexní podpory exportérů se agentura mimo jiné chystá i nadále rozvíjet exportní vzdělávání vývozců a organizovat společnou účast českých firem na zahraničních veletrzích.

(tz)

Ilustrační foto Pixabay.com

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3