INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 20. rokem

tabul rasaPočet českých společností, které mají vlastníka se sídlem v daňovém ráji, se nepřetržitě snižuje již od roku 2015. Ke konci června jejich počet dosáhl 12 970 a od začátku letošního roku klesl o 61 firem. Majitelé z destinací považovaných za daňový ráj kontrolují 2,7 % českých firem, a do jejich základního kapitálu celkem investovali 354 miliard korun. Statistiky za první pololetí zveřejnila poradenská společnost Bisnode, jednička ve sledování vazeb a propojení mezi subjekty.

„Podnikatelé mateřské společnosti svých firem stahují hlavně z Nizozemí. To je jednoznačný trend, který bez jakýchkoliv výkyvů sledujeme od roku 2010,“ komentovala výsledky analytička Bisnode Petra Štěpánová s tím, že celkový pokles počtu firem, které jsou kontrolovány z daňového ráje, jde na vrub právě Nizozemí. „Atraktivita většiny z tradičních daňových rájů pozvolna klesá ruku v ruce s prolomením bankovního tajemství, na druhou stranu stále roste zájem o nové destinace jako je Hongkong nebo Spojené arabské emiráty,“ dodala Petra Štěpánová.

Přímého majitele v daňovém ráji má aktuálně 12 970 českých firem, o 61 méně než na konci roku 2017 a nejméně od roku 2013.
Nejvíc nových firem v prvním pololetí 2018 přitáhly USA (17 nových), Kypr (15), Spojené arabské emiráty (13), Panama a Hongkong (shodně po 11). Odliv firem z daňových rájů dlouhodobě táhne Nizozemí (-70) a přidaly se také Seychely (-24) a Britské Panenské ostrovy (-17).
Objem kapitálu z daňových rájů investovaný do základního jmění českých firem v posledních letech kolísá kolem 400 miliard korun. Mezi lety 2015 a 2016 jeho objem klesl z 417 na 377 miliard korun, zatímco ke konci loňského roku dosáhl 409 miliard korun, aby v průběhu prvního pololetí 2018 klesl na 354 miliard korun.
Firmy s vlastníkem z daňového ráje nejčastěji podnikají v oblasti nemovitostí (25 %), obchodu (23 %) nebo služeb (13 %).

(tz)

Slovo ke dni

  • Výrobce nezůstane utajen

    Kdo nakupuje potraviny v nadnárodních obchodních řetezcích, dobře ví, že musí dobře vybírat, aby získal kvalitu za rozumnou cenu. Zatímco cenovka u nabízeného zboží bývá zpravidla na první pohled jasná, hodnota výrobku je skrytá. Hypermarkety sice tvrdí, že nic, co prodávají, není špatné, ale můžete se na jejich sliby opravdu spolehnout. Zákazník často věří určité značce, zemi původu, prověřenému dodavateli, ale na všech obalech takové označení nenajde. U tzv. privátních značek bývá uvedeno jen jméno obchodu, jenž si nechal zboží pro sebe vyrobit. Ministerstvo zemědělství chce tuto praxi změnit a připravuje zákon, podle něhož musí nést každá potravina i označení, kdo ji vyprodukoval. Proč ne, taková informace rozhodně má svou cenu pro toho, kdo chce např. nakoupit hezky česky. Dosud je totiž běžnou praxí, že stejnou privátní značku...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Říjen 2018

INZERCE

Partneři

Generální partner:

logo gc 2018

Vyšlo u nás

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

logo KOBtsoft   EON EG 2017 107 icom
         

Partneři:

logo-grada3  ca2 logo-dtocz

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma_web_iprosperita Sacm Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300

INZERCE