INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 20. rokem

socrObjem, kvalita, včasnost dodávek i ceny poskytovaných produktů. To jsou rozhodující kritéria pro navázání spolupráce mezi lokálními dodavateli a obchodními řetězci. Právě na téma „Jak se stát úspěšným lokálním dodavatelem do obchodních řetězců“ uspořádal Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR seminář, který se uskutečnil v rámci letošního 45. ročníku veletrhu Země živitelka. Svaz tak reagoval na neustále se zvyšující zájem spotřebitelů o nákup lokálních potravin tuzemského původu.

„Cílem bylo seznámit drobné i větší tuzemské pěstitele, chovatele a další producenty potravinářských výrobků s možnostmi spolupráce, které jim nabízejí obchodní řetězce působící v České republice. Jednotliví obchodníci se snaží reflektovat preference svých zákazníků a k jednání s lokálními dodavateli jsou vstřícní. Rozhodujícími kritérii pro navázání takové spolupráce je především objem, kvalita, včasnost dodávky a cena poskytovaných produktů,“ uvedl Radek Sazama, ředitel Komory obchodních řetězců SOCR ČR, a dodal: „Na semináři jsme se také snažili uvést na pravou míru řadu nepřesných a zavádějících informací, které o vztahu obchodních řetězců k lokálním dodavatelům kolují. Ty se totiž negativně promítají do reputace řetězců a poškozují je v očích nejen potenciálních obchodních partnerů, ale také samotných zákazníků.“

O zkušenosti ze spolupráce s obchodními řetězci se na semináři podělili zástupci společností Antoni CZ, Zemcheba, Mlékárna Mláka nebo České houby. Na toto téma diskutovali i zástupci jednotlivých řetězců (MAKRO Cash & Carry, Tesco, Penny Market) a také Hana Šťastná, ředitelka Regionální agrární komory Jihočeského kraje.

Ze statistik SOCR ČR vyplývá, že obrat s českými dodavateli potravin dosahuje v rámci jednotlivých řetězců až 77 %. Export lokálních českých produktů přes jednotlivé řetězce činí přes 16 miliard korun ročně. Velcí obchodníci dávají v Česku práci bezmála 80 000 lidí, ročně na daních odvádějí do státního rozpočtu přes 20 miliard korun a do rozvoje obchodní sítě, včetně infrastruktury, investovali dalších více než 350 miliard korun.
Svaz na semináři rovněž připomněl, že v rámci zajištění kvality služeb se řetězce snaží motivovat a stabilizovat pracovní kolektiv, mimo jiné i formou průběžného navyšování mzdových prostředků. „V obchodě je zapotřebí usilovná a poctivá práce mnoha lidí. S tím jde ruku v ruce podpora jejich aktivit a rozvíjení jejich osobností. Obchodníci nabízejí příležitost všem, kteří mají chuť učit se novým věcem a rozvíjet své schopnosti i kariérní růst. S tím souvisí i nárůst mezd, který mezi lety 2015 až 2017 stoupl v průměru o 20 %. Objem vyplacených finančních prostředků jen v loňském roce dosáhl zhruba 20 miliard korun,“ připomněl Radek Sazama.

(tz)

Slovo ke dni

  • Slevy na dopravu zůstanou

    Vláda zjišťuje, že přicházejí horší časy a místo rozdávání je třeba šetřit. Nic proti tomu, odpovědný hospodář se vždy natáhne tak, jak mu, podle starého českého přísloví, stačí postel. A my teď můžeme sledovat, kdo si utáhne opasek víc a kdo míň, případně vůbec. Ministryně práce a sociálních věcí, sociální demokratka Jana Maláčová by ráda zvyšovala důchody, peníze na ně vidí v resortu dopravy. Tam loni studenti a důchodci dostali 75procentní slevy z jízdného, což přijde státní pokladnu ročně na šest miliard korun. Jenže jak by to vypadalo, kdyby o tuto výhodu cestující po necelém roce přišli? Asi by se jim to moc nelíbilo. Škodné by bylo hnutí ANO, jemuž patří doprava, finance a premiér, zatímco ČSSD by si u voličů – důchodců jistě napravilo dojem. Ministr dopravy Ťok se proto hned nechal slyšet, že o zrušení slev se neuvažuje. Zbývá se...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Únor 2019

INZERCE

Partneři

Generální partner:

logo gc 2018

Vyšlo u nás

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

logo KOBtsoft   EON EG 2017 107 icom
         

Partneři:

logo-grada3  ca2 logo-dtocz

Duševní vlastnictví

Pro lepší budoucnost České republiky: připravena je inovační strategie na období 2019–2030 19. únor 2019

Ekonomika České republiky a v rámci toho šance na jistoty života od vzdělanostní úrovně až po příležitost k důstojnému stáří by se měla rozvíjet strmějším tempem, pokud se máme dostat mezi několik nejvyspělejších zemí starého kontinentu. Hledají se cesty, jak umocnit potenciál lidského kapitálu, jak s ním hospodařit, aby se zúročily například možnosti podnikání, vědy, výzkumu, jak vnímat a podpořit inovační aktivity napříč obory, a tak, aby technologické ambice, které historie nazve další revolucí, pozvedly v konečném důsledku životní úroveň lidí zase o stupeň výše. Na vládní úrovni je připravena nová strategie.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma_web_iprosperita Sacm Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300

INZERCE