INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 20. rokem

socrObjem, kvalita, včasnost dodávek i ceny poskytovaných produktů. To jsou rozhodující kritéria pro navázání spolupráce mezi lokálními dodavateli a obchodními řetězci. Právě na téma „Jak se stát úspěšným lokálním dodavatelem do obchodních řetězců“ uspořádal Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR seminář, který se uskutečnil v rámci letošního 45. ročníku veletrhu Země živitelka. Svaz tak reagoval na neustále se zvyšující zájem spotřebitelů o nákup lokálních potravin tuzemského původu.

„Cílem bylo seznámit drobné i větší tuzemské pěstitele, chovatele a další producenty potravinářských výrobků s možnostmi spolupráce, které jim nabízejí obchodní řetězce působící v České republice. Jednotliví obchodníci se snaží reflektovat preference svých zákazníků a k jednání s lokálními dodavateli jsou vstřícní. Rozhodujícími kritérii pro navázání takové spolupráce je především objem, kvalita, včasnost dodávky a cena poskytovaných produktů,“ uvedl Radek Sazama, ředitel Komory obchodních řetězců SOCR ČR, a dodal: „Na semináři jsme se také snažili uvést na pravou míru řadu nepřesných a zavádějících informací, které o vztahu obchodních řetězců k lokálním dodavatelům kolují. Ty se totiž negativně promítají do reputace řetězců a poškozují je v očích nejen potenciálních obchodních partnerů, ale také samotných zákazníků.“

O zkušenosti ze spolupráce s obchodními řetězci se na semináři podělili zástupci společností Antoni CZ, Zemcheba, Mlékárna Mláka nebo České houby. Na toto téma diskutovali i zástupci jednotlivých řetězců (MAKRO Cash & Carry, Tesco, Penny Market) a také Hana Šťastná, ředitelka Regionální agrární komory Jihočeského kraje.

Ze statistik SOCR ČR vyplývá, že obrat s českými dodavateli potravin dosahuje v rámci jednotlivých řetězců až 77 %. Export lokálních českých produktů přes jednotlivé řetězce činí přes 16 miliard korun ročně. Velcí obchodníci dávají v Česku práci bezmála 80 000 lidí, ročně na daních odvádějí do státního rozpočtu přes 20 miliard korun a do rozvoje obchodní sítě, včetně infrastruktury, investovali dalších více než 350 miliard korun.
Svaz na semináři rovněž připomněl, že v rámci zajištění kvality služeb se řetězce snaží motivovat a stabilizovat pracovní kolektiv, mimo jiné i formou průběžného navyšování mzdových prostředků. „V obchodě je zapotřebí usilovná a poctivá práce mnoha lidí. S tím jde ruku v ruce podpora jejich aktivit a rozvíjení jejich osobností. Obchodníci nabízejí příležitost všem, kteří mají chuť učit se novým věcem a rozvíjet své schopnosti i kariérní růst. S tím souvisí i nárůst mezd, který mezi lety 2015 až 2017 stoupl v průměru o 20 %. Objem vyplacených finančních prostředků jen v loňském roce dosáhl zhruba 20 miliard korun,“ připomněl Radek Sazama.

(tz)

Slovo ke dni

  • O pořádku a dalších povinnostech

    Pořádek musí být, jinak by vojáci lezli na Karláku po stromech jako opice. To platilo a platí dodnes. A nad dodržováním disciplíny bdí úřady. Finanční správa si své povinnosti vzala natolik s srdci, že se rozhodla lustrovat i svatební hostiny. Kdo na nich byl, kolik toho snědl, a především, byly-li splněny veškeré povinnosti vůči státní pokladně. Zpovídat se měli novomanželé. Jenže věc se provalila, ukázala se jako přílišné zasahování do soukromí, a díky médiím máme na světě pěkný skandál. Jen se divím, že se nad praktiky byrokratů v dnešní době ještě někdo pozastavuje. Vždyť je jich už tolik a všude kolem nás, že se v tom nevyznají vykonatelé práva ani zákonodárci. Při vyhlašování soutěže Absurdita roku vždy člověk žasne, co všechno lze vymyslet na svobodného občana a co všechno v naší zemi úředníkům projde. Ale že není nic nového pod...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Září 2018

INZERCE

Partneři

Generální partner:

logo gc 2018

Vyšlo u nás

Hlavní partneři:

logo KOBTOSlogo 172

 

Partneři plus:

tsoft   EON EG 2017 107
         

Partneři:

logo-grada3  ca2 logo-dtocz

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma_web_iprosperita Sacm Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300

INZERCE