INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 20. rokem

IMG 6551Ing. Petr KotenV době od října do prosince ve většině firem a organizací vrcholí aktivity, projekty, probíhá řada významných jednání, špičkových konferencí, předávají se ceny jednotlivcům i týmům. Ne jinak tomu je v případě České společnosti pro jakost. Co vše příznivce kvality do konce roku čeká, o tom Ing. Petr Koten, výkonný ředitel:

Letošní podzim v pojetí České společnosti pro jakost je bohatý na aktivity rozmanitého charakteru. Nač byste upozornil příznivce kvality především?

Pro nás je podzim, podobně jako pro většinu jiných organizací, celkem náročné období. Samozřejmě standardně běží vzdělávací aktivity, certifikace organizací, certifikace osob a vydávání publikací. Uzavíráme a bilancujeme však rok současný, doháníme, co jsme nestihli a konkretizujeme plány na další rok.
Rád bych upozornil na čtyři oblasti, které budou (nejen) na podzim aktuální. Tou první oblastí, spíše tématem, bude kampaň pro zapojení dalších organizací do programu CZECH MADE. Česká společnost pro jakost je nově správcem tohoto programu a má zájem rozšiřovat okruh držitelů vůbec jedné z prvních zákaznických/spotřebitelských značek. Vážíme si toho, že tato značka je neustále v povědomí veřejnosti a že je dokladem o kvalitě produktu či služby jak v B2C, tak B2B segmentech. Další oblastí je rozšiřování aktivit Centra excelence, jakožto platformy pro organizace, které chtějí sdílet nejlepší manažerské praxe. Nově se členy Centra excelence mohou stát kromě organizací i jednotlivci – odborníci, kteří se zabývají zlepšováním. Dále chystáme setkání s personalistkami, se kterými budeme jednat o potřebách vzdělávání v oblasti managementu kvality a sdílet zkušenosti a aplikováním GDPR. A samozřejmě připravujeme tradiční mezinárodní konferenci.

Ta má mezi odborníky vynikající renomé. Letos uzavře Listopad – měsíc kvality, ale odehraje se až začátkem prosince. O čem toto setkání odborníků bude a na jaké osobnosti se můžeme těšit?

Letošní mezinárodní konference se uskuteční ve dnech 3.–4. prosince 2018 v Hotelu Clarion v Praze ve Vysočanech. Má motto „Kvalita a svět 4.0“ a my jsme se samozřejmě snažili vybrat aktuální témata, která do tohoto motta zapadnou. Určitě stojí za zmínění, že letos do Prahy zavítá například generální ředitel Evropské organizace pro kvalitu Eric Jannsens či Thomas Fritsch, ředitel pro zlepšování firmy Bosch Blaichach, která uspěla v Evropské ceně za kvalitu.

Podle jakého principu jste volili obsah a co budete chtít sdělit především?

Během prvního dne konference proběhne plenární zasedání, v rámci kterého budou prezentovány názory a zkušenosti zástupců důležitých zainteresovaných stran na aktuální témata v oblasti kvality v kontextu průmyslu 4.0. Druhý den budeme jednat ve třech sekcích, první sekce na téma Zdroje pro průmysl 4.0, druhá sekce na téma Služby 4.0 a v rámci třetí sekce zorganizujeme workshop, který bude řešit otázku řízení lidí – konkrétně dorůstající a nově nastupující generace. Jsme přesvědčeni, že návštěvníci z jakéhokoliv oboru si najdou pro sebe vždy něco zajímavého.

Všimla jsem si, že o kvalitu se napříč mnoha obory zajímají ženy. Čím to? Budou i ony mezi přednášejícími?

I my vidíme mezi návštěvníky našich kurzů velmi silné zastoupení žen. A já musím říct, že se ženy určitě do tohoto oboru hodí, neboť mnohdy mají větší smysl pro pořádek a systematičnost než muži. A na naší konferenci ženy také vystoupí, především v rámci HR témat. Rád bych zdůraznil, že celá sekce Zdroje pro průmysl 4.0 byla připravena a bude vedena naší předsedkyní Elenou Stibůrkovou, pro kterou je kvalita skutečně „srdcovou“ záležitostí.

Nemalou pozornost věnujete studentům. Počítá se také s vystoupením některého z nich?

S tím, že by na této konferenci vystupovali přímo studenti, zatím nepočítáme. Ale rád bych připomenul, že jsou vždy na tyto naše podzimní konference studující zváni jako účastníci, a to ti, kteří se věnují oboru kvality ve školách napříč celou Českou republikou. A každým rokem tedy se na tyto naše konference v počtu desítek studenti sjíždějí. Na jednáních však s motivujícími příspěvky vystupují pedagogové. K pozornosti studentům však ještě důležitá poznámka: na konferenci budou oceněny nejlepší studentské práce Cenou Františka Egermayera.

ČSJ organizuje řadu soutěží, které mají za cíl podporovat zájem o kvalitu, ať již managementu, výroby, služeb, činnosti jednotlivců. I o nich budete na konferenci hovořit?

Máte pravdu, soutěží a ocenění máme hned hned několik. Ať už tradiční jako jsou Manažer kvality roku či Cena Anežky Žaludové. Kromě toho jsou připravena i nová ocenění, mezi která patří Ambasador kvality České republiky nebo CSR GURU. Všechna ocenění, která vyhlašuje Česká společnost pro jakost, budou udělena na slavnostním galavečeru 3. prosince ve zmíněném pražském Hotelu Clarion.

Kdo se na konferenci může přihlásit a za jakých podmínek? Jsou ještě nějaká místa volná?

Podmínky účasti na konferenci a galavečeru jsou uvedeny na webu qc2018.csq.cz. Účastnit se může samozřejmě každý, koho kvalita zajímá a kdo má chuť seznamovat se s kolegy z oboru. Místa jsou volná, ale s ohledem na zvýšený zájem zahraničních účastníků doporučujeme provést registraci na konferenci i rezervaci hotelu včas. A samozřejmě se těšíme na všechny nové zájemce o kvalitu, kterých v poslední době opravdu přibývá.

otázky připravila Eva Brixi

Slovo ke dni

  • Výrobce nezůstane utajen

    Kdo nakupuje potraviny v nadnárodních obchodních řetezcích, dobře ví, že musí dobře vybírat, aby získal kvalitu za rozumnou cenu. Zatímco cenovka u nabízeného zboží bývá zpravidla na první pohled jasná, hodnota výrobku je skrytá. Hypermarkety sice tvrdí, že nic, co prodávají, není špatné, ale můžete se na jejich sliby opravdu spolehnout. Zákazník často věří určité značce, zemi původu, prověřenému dodavateli, ale na všech obalech takové označení nenajde. U tzv. privátních značek bývá uvedeno jen jméno obchodu, jenž si nechal zboží pro sebe vyrobit. Ministerstvo zemědělství chce tuto praxi změnit a připravuje zákon, podle něhož musí nést každá potravina i označení, kdo ji vyprodukoval. Proč ne, taková informace rozhodně má svou cenu pro toho, kdo chce např. nakoupit hezky česky. Dosud je totiž běžnou praxí, že stejnou privátní značku...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Říjen 2018

INZERCE

Partneři

Generální partner:

logo gc 2018

Vyšlo u nás

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

logo KOBtsoft   EON EG 2017 107 icom
         

Partneři:

logo-grada3  ca2 logo-dtocz

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma_web_iprosperita Sacm Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300

INZERCE