INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 20. rokem

dva týdnyPrůměrný zaměstnanec stráví na pracovních schůzkách celkem 187 hodin ročně, tedy 23 dní. Podle nejnovějšího evropské studie je však více než polovina těchto schůzek (56 %) neefektivní a neproduktivní. Zaměstnanci tak z pracovní doby každoročně ztratí téměř 13 pracovních dnů. Dvě třetiny lidí se navíc schůzkám snaží vyhnout – předstírají, že obdrželi špatné datum a čas či simulují nemoc.

Z nejnovějšího průzkumu hotelové sítě Crowne Plaza Hotel & Resorts realizovaného mezi 2000 zaměstnanci vyplývá, že až 56 % pracovních schůzek je pro zaměstnance neproduktivních. Podle studie se navíc 66 % lidí snaží těmto schůzkám vyhnout. Jeden z deseti zaměstnanců předstírá, že obdržel špatný čas nebo datum schůzky, jeden z 20 dokonce simuluje nemoc.

Důvodů, proč se zaměstnanci snaží pracovním schůzkám vyhnout, je podle odborníků několik. Pracovních setkání je až příliš mnoho, některé schůzky zase trvají moc dlouho. Ze studie dále plyne, že více než třetina zaměstnanců se během dlouhotrvajících schůzek přestává koncentrovat a vnímat jejich obsah. Téměř čtvrtina zaměstnanců je navíc svědkem toho, že někdo zaspal, každý čtvrtý pak posílá osobní zprávy během pracovních schůzek.
„Pokud se pracovní schůzka přepočítá na čas, který na ní zaměstnanci stráví, a vynásobí se jejich počtem, může jít finančně o velmi náročnou záležitost,“ vysvětlila personalistka Gabriela Kodenková ze společnosti Talentica.cz, která se zabývá náborem technicky zaměřených zaměstnanců. „Proto je schůzky dobré svolávat kvůli řešení konkrétních pracovních témat, plánů, strategií či akutních problémů. Vyhnout bychom se měli naopak zdlouhavým a obecně zaměřeným schůzkám,“ dodala Kodenková.

Ideální schůzka:
40 minut, mimo kancelář s občerstvením

V rámci studie odborníci navíc zjistili, že pro většinu zaměstnanců je optimální délka pracovního setkání 40 minut. Pro schůzky obecně jsou pak lepší dopolední hodiny, v časovém rozmezí mezi 9.30 a 11.30. Z výzkumu dále vyplynulo, že zaměstnanci se budou chtít více scházet v případě, že setkání budou organizována mimo kancelář a jejich součástí bude nabídka bezplatného občerstvení. Více než třetina lidí pak preferuje setkání s uvolněnou přátelskou atmosférou, téměř dvě třetiny lidí dávají přednost tomu, aby schůzky organizoval někdo jiný. „Místo fyzických schůzek se navíc firmám doporučuje přesouvání pracovních schůzek do online sféry, tedy do podoby videokonferencí. Kromě toho, že mají stejné možnosti jako reálné setkání v zasedací místnosti, navíc výrazně snižují náklady vyjádřené v počtu pracovních hodin jednotlivých pracovníků,“ uvedla Gabriela Kodenková.

Lidem vadí mluvky, opozdilci
a technické problémy

Za nejvíce frustrující v kontextu pracovních schůzek zaměstnanci označili ty jedince, kteří příliš planě mluví, dále pak zasedací místnosti, které jsou příliš horké nebo studené, a také lidi, kteří přijíždějí pozdě. Více než čtvrtině lidí vadí technické problémy, jako je nefunkční Wi-Fi nebo připojení ke konferenčním hovorům.

(tz)

Slovo ke dni

  • Neomezené volno pro zaměstnance

    Direct pojišťovna přišla se zajímavým benefitem, který nabízí lidem ve firmě neomezené volno. Novinka funguje jednoduše: Pokud má zaměstnanec potřebu zůstat doma, nepřijde do práce. Po roce testování se ukázalo, že systém funguje velmi dobře. Navíc nad rámec dovolené se spotřebovalo 441 hodin, možnost využila třetina zaměstnanců. Většinou si volno vzaly ženy o vánočních svátcích nebo muži při stěhování a dalších mimořádných situacích. Potvrdilo se několik věcí. Pracovníci nemají zájem benefit zneužívat, naopak si váží důvěry, kterou jim pojišťovna dává. Jsem přesvědčený, že neomezené volno upevňuje vztahy uvnitř firmy a v důsledcích vede k větší spokojenosti zaměstnanců i k vyšší prosperitě. Podle mého soudu se rozšíří do dalších podniků, avšak nikdy zřejmě nebude rozšířen všude. Nedovedu si například představit, že by do zaměstnání...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2018

INZERCE

Partneři

Generální partner:

logo gc 2018

Vyšlo u nás

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

logo KOBtsoft   EON EG 2017 107 icom
         

Partneři:

logo-grada3  ca2 logo-dtocz

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma_web_iprosperita Sacm Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300

INZERCE