INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 21. rokem

ctZ českých vývozců do Německa, kam míří jedna třetina tuzemského exportu, očekává podle aktuálního průzkumu 34 % meziroční zvýšení vývozu k našim západním sousedům, 28 % z nich naopak očekává pokles. Vyplývá to z výsledků průzkumu, který vypracovala agentura CzechTrade ve spolupráci s portálem BusinessInfo.cz.

„Každá osmá firma, která do Německa vyváží, zaznamenala propad objednávek do této země kvůli brexitu, protože jejich výrobky či služby jsou dále reexportovány do Velké Británie. Mezi exportéry panuje i obava z výkyvů kurzu koruny k euru. Na 72 % respondentů vnímá kurzové riziko jako významný problém, neboť zhoršení kurzu může podstatně ztížit exportní aktivity mnoha z nich,“ uvedl generální ředitel agentury CzechTrade Radomil Doležal. 

Firmy na základě průzkumu očekávají pomoc od státu, přičemž za nejpřínosnější považují zprostředkování poptávek od zahraničních firem, konkrétní asistenční služby ct1a organizaci společných účastí českých firem na veletrzích v zahraničí. „Zpětná vazba je pro nás velmi důležitá. Díky ní budeme moct agenturní služby ještě více přizpůsobit potřebám svých klientů,“ dodal Radomil Doležal.

Exportéři také požadují lepší propagaci Čes­ké republiky v zahraničí jakožto země s výrobky a službami s vyšší přidanou hodnotou a otevření druhé německé kanceláře agentury CzechTrade v Mnichově.

„V loňském roce jsme v Německu pracovali pro 229 českých firem. Dominovali klienti ze strojírenství, elektrotechnického a potravinářského průmyslu. V poslední době se na nás obrací více inovativních firem. Aktuálně pracujeme například pro výzkumné centrum Západočeské univerzity a hledáme uplatnění pro inovativní technologii laserového texturování pro vysokorychlostní vytváření funkčních povrchů,“ poznamenal Adam Jareš, ředitel německého zastoupení agentury CzechTrade v Düsseldorfu.

(tz)

Slovo ke dni

  • Český průmysl v úzkých

    Ti, co stále vyhlížejí příští krizi, dostali pádný argument. Průmyslová výroba v Česku z roku na rok klesla bezmála o čtyři procenta. A nezdá se, že by situace v druhé polovině r. 2019 měla otočit k lepšímu. Jak známo, naše továrny jsou zejména závislé na poptávce po autech. Když kupujících motorových vozidel ubývá v Evropě i ve světě, čísla o produkci musí jit také dolů. Ani výhled do dalších let není příliš růžový. Západní svět postupně přechází na elektromobilitu a do módy jde také celkové omezování spotřeby. Možná, že ekonomického vrcholu už naše automobilky a jejich dodavatelé dosáhli a čeká je pouze jízda z kopce. Je to špatně nebo dobře?

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Srpen 2019

INZERCE

Partneři

Generální partner:

logo gc 2018

Vyšlo u nás

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

logo KOBtsoft   EON EG 2017 107 icom
         

Partneři:

logo-grada3  ca2 logo-dtocz

Duševní vlastnictví

upv logo

Patentová ochrana v zahraničí prostřednictvím Smlouvy o patentové spolupráci 19. červenec 2019

České podniky si stále častěji (nebo spíše – stále ještě nedostatečně) uvědomují, že ochrana průmyslového vlastnictví představuje jeden z nástrojů, jak úspěšně rozvíjet a inovovat výrobu a stát se úspěšným na globalizovaném trhu. Jednou z možností, jak ochránit nové technické řešení – vynález, je patentová ochrana. Pokud se pro ni přihlašovatel rozhodne, zpravidla nejprve žádá o národní patentovou ochranu. Ta však sama o sobě nestačí, neboť český patent platí jen v České republice a jinde v zahraničí toto patentované řešení může kdokoliv využívat a prodávat. Proto je vhodné získat patentovou ochranu i v zemích, kde je předpoklad, že chráněné řešení má tržní potenciál.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma_web_iprosperita Sacm Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300 cps vetsi 300AVLOGOM3

INZERCE