INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

ru kouPříchod nového člena do statutárního orgánu akciové společnosti nebo společnosti s ručením omezeným je většinou spojen s následným nárůstem hospodářského výsledku firmy. To je jeden ze závěrů analýzy poradenské společnosti Bisnode provedené na vzorku 22 000 firem, u kterých došlo v posledních deseti letech ke změně ve statutárním orgánu. Největší benefit firmám přináší, pokud do statutárního orgánu výhradně mužského složení nastoupí nový muž.

Do analýzy byly zahrnuty společnosti, které zveřejňovaly finanční výkazy alespoň čtyři roky před změnou ve statutárním orgánu a tři roky po ní a současně nový člen musel ve statutárním orgánu následně působit po dobu nejméně tří let. „Každá zkoumaná změna ve složení statutárního orgánu vedla ke zlepšení hospodářského výsledku,“ zhodnotil průzkum analytik Bisnode Milan Petrák.

„Nastoupila-li do statutárního orgánu žena, buď protože rozšířila počet jeho členů, nebo někoho nahradila, došlo k největšímu nárůstu zisku, pokud bylo dosavadní složení tvořeno výhradně muži. V tomto případě vzrostl zisk po třech letech působení nejčastěji o 48 %. Pokud bylo původní složení statutárního fa forgánu smíšené, zisk po třech letech nejčastěji narostl o 36 %, v případě výhradně ženského složení pak o 7 %,“ uvedl Milan Petrák.

Stejně tak i nástup nového muže do statutárního orgánu měl největší efekt, pokud bylo dosavadní složení výhradně mužské. „Po třech letech u sledovaných firem vzrostl zisk o 80 %,“ sdělil dále Milan Petrák z Bisnode s tím, že v případě smíšeného statutárního orgánu byl nárůst 56 % a ještě menší efekt pak měl příchod muže do doposud výhradně ženského statutárního orgánu, kdy se zisk zvýšil o 44 %.

„Důvodem pro uvedený rozdíl může být vyšší náchylnost mužských jednatelů a členů představenstev k riskování, zatímco ženy mají spíše sklon k opatrnosti. Vliv nově nastoupivší ženy tak spočívá v omezení riskantních, potenciálně ztrátových aktivit. S tím může souviset skutečnost, že po nástupu ženy do mužského či smíšeného statutárního orgánu dochází k mírnému poklesu tržeb.

Naopak nově nastoupivší mužský člen statutárního orgánu přinášel největší benefit tehdy, pokud bylo dosavadní složení výhradně mužské. Větší počet členů vede k větší opatrnosti při rozhodování, byť zůstalo složení orgánu uniformní. V souladu s tímto pohledem k jedinému výraznému nárůstu (o 34 %) tržeb ze všech kombinací došlo, pokud nový muž nastoupil do statutárního orgánu dosud ženského složení. Riskantnější přístup vedl v tomto případě k expanzi firmy, nicméně nárůst zisku byl méně impozantní,“ uzavřel Milan Petrák.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3