INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

CeralováMgr. Zuzana Ceralová PetrofováPetrof. Značka, která má víc než zvuk. Její tóny zní po celé zeměkouli. Loni oslavila 155. výročí na trhu. Není však samo sebou, že je ryze česká, žádaná a s image opírající se jak o tradici a léty prověřené hodnoty, tak o vlastenectví spojené s moderním pojetí businessu napříč kontinenty a empatickou komunikaci se zákazníkem. Petrof je značka plná osobních vztahů, otevřeného srdce i touhy experimentovat a okoušet nekonečné výzvy, které píší dějiny podnikání současnosti. Strategii úspěchu poodhalila Mgr. Zuzana Ceralová Petrofová, prezidentka skupiny PETROF:

Loňský rok jste slavili významné výročí. Jak moc se odkaz historie značky Petrof prolíná do současnosti?

Velmi. Jsme si vědomi, že bez našeho prapradědečka zakladatele Antonína Petrofa bychom tady nebyli. Nechali jsme mu proto udělat památník na jeho původním domě naproti Katedrále sv. Ducha v Hradci Králové, kde postavil v roce 1864 svůj první klavír. Myšlenka patří mému tatínkovi, realizace renomovanému sochaři Josefu Novákovi, to vše za laskavého přispění města Hradce Králové. Také po něm máme pojmenovanou ulici nedaleko naší továrny a již pátým rokem úspěšně prodáváme trojici pian té nejvyšší kvality pod jeho jménem.

Každý vnímá tradici jinak. Pro vás je významná. Čím především?

Prodáváme rodinný příběh, který jde napříč šesti generacemi. Moje sestra o tom poutavě vypráví v Muzeu PETROF. Je z toho patrné, že podnikání není žádná legrace, ale pěkná dřina. Někdy se daří lépe, jindy zase hůře. Člověk se ale k tomu musí umět postavit čelem a jít dál. Všechno už tu jednou bylo, každá situace má řešení. Tradice zkrátka zavazuje. Preferujeme v rodině dlouhodobou prosperitu před krátkodobým ziskem.

Jaké hodnoty firmy se snažíte rozvíjet, ctít a posilovat?

Říkat si mezi sebou pravdu, jak v rodině, tak mezi zaměstnanci, a především směrem ke svým zákazníkům. Proto je zveme k nám do továrny, aby viděli celý proces výroby od začátku až do konce, vyslechli si příběh v muzeu, zahráli si na sto a více let staré nástroje i na ty nejnovější. Top materiály, ruční práce, zkušenost našich zaměstnanců, to jsou věci, na kterých si zakládáme. Nejsme montážní dílna, stavíme klavíry a pianina celé. Piano má 7000 součástek, výroba je velmi složitá a trvá 6 až 12 měsíců, u speciální kolekce i déle. Takový nástroj musí přežít několik generací, není to spotřební zboží a tak je třeba se k tomu stavět.

P125 F1 limited 0801 7Které světové trhy jsou nejbližší vaší firemní filozofii?

Jsou to všechny trhy napříč světem, kde jsou zákazníci, kteří ocení kvalitu, dlouholetou stabilitu nástroje a respektují vyšší cenu. Zákazníci, kteří mají rádi náš dynamický romantický tón a špičkovou povrchovou úpravu.

Vy sama jste velkým vizionářem a obdivuhodným obchodníkem a mnohokrát jste si ověřila, že pouze dobré jméno či prestiž by pro úspěch v businessu byly málo. Nač sázíte dnes především?

Kromě tradice, ruční práce a výběru materiálu je třeba dbát na neustálou inovaci. Máme své výzkumné a vývojové oddělení, kde kromě zkoušení materiálů testujeme neustále zvuk svých nástrojů, vymýšlíme nové konstrukce za použití moderních technologií. Spolupracujeme s řadou vysokých škol jak v Čechách, tak v zahraničí, s Libereckým VÚTS, brněnskou firmou Sobriety s.r.o., která pracuje na vesmírných programech, ale také s řadou externích zahraničních odborníků z našeho oboru. To vše proto, abychom nástroje neustále uživatelsky vylepšovali. Tak snad to naši zákazníci ocení.

A z jakých obchodních vztahů máte ten nejlepší pocit?

Z takových, kde cítím, že prospěch je na obou stranách, tzv. win win situace. Jen takové vztahy mohou být dlouhodobé a vydrží. Některé zákazníky ve světě máme více než 70 let. Známe se celé rodiny a dokážeme si pomoci, když je třeba.

Zákazníci se rekrutují z nejrozmanitějších zájmových skupin a doslova celé zeměkoule. Přesto – kdo je nejstabilnějším odběratelem klavírů a pianin?

Obecně Asie, pro nás hlavně Čína, je velmi dobrý trh. Odpovídá to mentalitě a vůli učit se hře na hudební nástroj a také koupěschopnosti, která zde stále roste. Jinak pro nás jsou i velmi dobré trhy Evropa, Rusko a země SNS. Letos máme v plánu věnovat se po delší odmlce i USA.

Chtěli jste více zacílit na rodiny, které mají vztah k umění, domácímu muzicírování, ale také na firmy, jejichž kultura se dá posílit hraním a zpíváním... Vychází to?

Ano, určitě. Tomu odpovídá i náš projekt PETROF Gallery v Hradci Králové. Je to nové místo pro setkávání lidí, kteří mají rádi hudbu a kulturu obecně. Chodí sem lidé napříč věkem a každý si zde najde ten svůj „šálek kávy“, a to doslova.

Velkým otazníkem jsou školy, které by vaše hudební nástroje potřebovaly, ale nemají tolik prostředků na nákup. Našli jste již nějakou kompromisní cestu?

To je velmi těžké. Jedna věc jsou peníze, druhá ochota nakupovat české značky. Tady je stále ještě pole neorané a hodně práce. Ale nakonec od toho jsme tady, abychom s tím něco udělali. Myslím, že řada našich spoluobčanů jsou vlastenci a naučili se již kupovat české značky, protože vědí, že tím dávají práci českým lidem a společnost bohatne. U institucí je to však složitější. Snad se začíná blýskat na lepší časy, například Ostravská univerzita si od nás loni pořídila čtyři klavíry a pět pianin.

44. PETROF GalleryKdysi jste hovořila o tom, že i do nemocnic, wellness, lázní by bylo pěkné umístit tu a tam nový hudební nástroj. Hudba, jak známo, stmeluje, boří mýty komunikace, ukazuje cestu, čistí hlavu a otevírá srdce...

Ano, to je krásná myšlenka, ale realita je, že když se staví wellness, většinou již investorovi nezbydou peníze na piano. Více se nám daří v hotelech, restauracích nebo kavárnách. Velkým úspěchem je pro nás klavír se samo­hrajkou v hotelu Pupp v Karlových Varech a kooperace s novým panem ředitelem, který prosazuje ve svém hotelu české značky. Velmi si této spolupráce vážíme.

Také rozvíjíte designovou cestu výroby pian. Umíte vyrobit „cokoli“ i podle extravagantního přání klienta, hudební nástroj vykládaný perletí, zdobený českými granáty nebo v neobvyklé barevnosti. Platí to stále?

Ano, platí. Na přání uděláme cokoliv. Je to jen otázka času a peněz. Ke 155. výročí jsme vyrobili limitovanou edici pianin, kde dominuje exotická dýha, a také unikátní klavír Stingray, který má nádherný zvuk a speciální povrchovou úpravu kombinovanou s rejnočí kůží. Momentálně si na tento jediný kus můžete zahrát v našem showroomu v PETROF Gallery.

Co pro podnikání a historický předěl let uplynulých dvanáct měsíců pro Petrof znamenalo?

V minulém roce jsme kromě oslav 155. výročí založení firmy, které byly opravdu velkolepé a na pokračování, řešili rozvoj nového projektu PETROF Gallery, z kterého máme opravdu radost. Naučilo se k nám za ty dva roky chodit velké množství lidí na koncerty, odborné workshopy a konference, výstavy, večírky nebo jen tak si posedět a dát si dobrou kávu a domácí dort u nás v kavárně. No a my jsme moc rádi, že se jim tady líbí. Loni jsme otevřeli druhou PETROF Gallery v čínském Xianu, a šíříme tak myšlenku projektu dál.
Mimo to v zahraničním obchodě jsme řešili expanzi na nové trhy, jako je například Vietnam, Barma, JAR. Hodně jsme se také věnovali personálním věcem. Máme mnoho nových kolegů, kteří potřebují podat pomocnou ruku od starších, zkušenějších odborníků. Generace se prolínají a musíme si pomáhat. Takže běžné věci.

Jsou pro vás pojmy jako konkurenceschopnost, inovativnost, dynamický marketing stále důležité?

Jsme si vědomi toho, že nejsme jediní výrobci pian na světě a své místo si musíme udržet a stále vylepšovat. Máme nové kolegy v marketingu a po ruce spoustu nápadů, tak snad se nám to všechno podaří zrealizovat!

za rozhovor poděkovala Eva Brixi

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3