INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Martin ŠrámekMartin ŠrámekKdo se rozhodl podnikat v motocyklové branži, ukrojil se pořádně tvrdý chleba. Jde o to, aby si na něm nevylámal zuby a zákazníkům chutnal. Pražská společnost VINTAGE GARAGE se stala velmi rychle takovou štikou v motorkářském rybníku. Dává o sobě pořádně znát a ještě víc je vidět její hlavní produkt – značka Royal Enfield. Co za tím je? Odpověď jsme hledali u jednatele Martina Šrámka, který dal společnosti ten hlavní impuls k rozvoji.

Co především podpořilo tak prudký růst firmy? Noví lidé, chytrá obchodní strategie, změna produktového portfolia, nebo něco úplně jiného?

Na prudkém nárůstu prodeje se podílejí zejména dva faktory. Jsou to nové modely motocyklů a naše marketingové aktivity, kterým jsme se začali mnohem intenzivněji od začátku roku 2019 věnovat. Royal Enfield je nejstarší značka motocyklů na světě s nikdy nepřerušenou výrobou. Na českém trhu byla přítomna už v době první republiky a pak po dlouhé pauze až od roku 2008. To je dlouhá cesta, ale nutno dodat, že k oživení zájmu o naše motocykly došlo teprve v roce 2018, kdy se na evropský trh dostal zcela bezkonkurenční model Himalayan. Toto cestovní enduro za sto dvacet tisíc korun nabízí neuvěřitelný poměr ceny a užitné hodnoty. Motocykl právem sklidil velký úspěch celosvětově, Českou republiku nevyjímaje. Na podzim téhož roku se uskutečnila celosvětová premiéra nových dvouválcových motocyklů Interceptor a Continental GT 650 Twin. Jejich vývoj probíhal od roku 2017 v nově otevřeném britském vývojovém centru, a nám bylo jasné, že si značka zaslouží větší péči, než jsme jí do této chvíle na českém trhu poskytovali. Doposud jsme se věnovali zejména prodeji a servisu motocyklů a nyní nastal čas začít dělat nějaký ten marketing, a začít budovat povědomí o značce a nabízených modelech. Ruku v ruce s tímto růstem přišlo i rozšíření týmu o nové lidi a nutnost další expanze firmy.

Výhradní dovozce motocyklů Royal Enfield během krátké doby posílil u českých motorkářů povědomí o této tradiční anglické značce. Jak se mu to podařilo, které marketingové nástroje použil, co se ukázalo jako více a co méně účinné?

Úplně na začátku jsme vsadili na sociální sítě. Zejména na Facebook. Za rok a kousek jsme získali z nuly dva tisíce fanoušků. Nyní se nám daří oslovovat měsíčně přes 60 tisíc lidí, kdy přibližně polovina z nich jeví nějaký zájem o náš obsah. Tohle představuje přes tisíc hodin práce a je to elementární základ růstu povědomí o naší přítomnosti na českém trhu. Takže lidé už o nás ví. Co dál? Prodáváme úžasné motocykly a k tomu jakkoli dobré obrázky a texty rozhodně nestačí. Naše motocykly si je třeba vyzkoušet! Rok 2019 byl pro nás přelomový i v počtu akcí, na kterých nás mohli naši potenciální zákazníci potkat. Sezónu jsme odstartovali českou premiérou nových dvouválců na letňanské výstavě Motosalon 2019 a pak pokračovali v účasti na dalších akcích a vlastních „demo dnech“. To se ukázalo jako správná volba. Prostě jsme si řekli, že bude pro nás vrcholem našeho marketingového snažení posadit potenciálního zákazníka na náš motocykl, a v tom hodláme i nadále pokračovat. V letošním roce přidáme do našeho stávajícího marketingového mixu i Copy e 1Interceptor z nové generace Royal Enfieldtěsnější spolupráci s vybranými motocyklovými časopisy. Přeci jen nejsou všichni naši zákazníci on-line. I jim chceme dát vědět, že tu jsme a máme českému motorkáři co nabídnout. Máme štěstí, že je o naše motocykly stále velký zájem, aniž bychom se museli zákazníkům podbízet slevovými akcemi. Víme, že máme kvalitní produkt za velmi rozumnou cenu. Kdo touží po ryzí radosti z motorkaření, ten si k nám cestu najde a bude maximálně spokojen. Velký prostor vidíme v prodeji dalšího značkového Royal Enfield sortimentu, počínaje oblečením od triček až po bundy, a konče originálními do plňkovými díly na motocykly. Na toto se chceme v letošním roce více zaměřit.

Budete opět vidět na největším domácím veletrhu motocyklů počátkem příštího měsíce v Brně. Na co se mohou vaši fanoušci i náhodní návštěvníci vaší expozice těšit a proč věnujete tolik prostředků a námahy právě specializovaným výstavám?

Výstava je taková pomyslná výkladní skříň, kde máme možnost nejen naše motocykly ukázat, ale hlavně vidět naše zákazníky a jejich reakce. Zároveň je to jedinečný prostor pro komunikaci tváří v tvář mezi námi a našimi zákazníky, a to jiné aktivity nenahradí. Letos jsme si připravili několik zajímavostí, které, věříme že nadchnou jak řadového návštěvníka, tak i odbornou veřejnost. Nechceme teď příliš prozrazovat, a tak jen nastíním, že se mohou návštěvníci těšit na námi upraveného Interceptora do podoby tolik žádaného scramblera. Dále ve spolupráci s plzeňskou Fakultou designu a umění Ladislava Sutnara ukážeme veřejnosti studentský projekt upraveného designu modelu Continental GT. Ze stejného modelu představíme i naší ultimativní úpravu, která se nebude zdaleka týkat jen designu, ale i technických parametrů motocyklu. Čeká nás vyhodnocení prvního ročníku naší akce Royal KickStart Battle, která je zaměřená na custom úpravce motocyklů a samozřejmě ukážeme návštěvníkům i všechny naše aktuální sériové modely včetně legendárních modelů Bullet a Classic 500, jejichž výroba a prodej letos definitivně končí. Mimochodem, model Bullet je od roku 1932 vůbec nejdéle vyráběným motocyklem na světě! Pokud by ho ještě chtěl někdo vlastnit, měl by si rychle pospíšit. Brzo nebudou.

Jak se podniká v motocyklové branži člověku, který je sice srdcem motorkář, ale přišel z úplně jiného oboru?

Já myslím, že na tom odkud člověk přišel vůbec nezáleží, protože v motocyklové branži v ČR se podniká poměrně těžko úplně každému, kdo naplňuje – podle mě správné – pojetí tohoto byznysu. Mám na mysli obchod se službami. Motocykl (snad kromě malého městského skútru) u nás není primárně dopravním prostředkem, ale spíše volnočasovou aktivitou a koníčkem. Motorku nevlastníme a nekupujeme si jí jako věc, ale vidíme v tom především tu oblíbenou činnost – že něco chceme dělat a máme to rádi. Čili veškeré procesy nejen kolem servisu ale i ohledně prodeje charakterem spadají spíše do oblasti poskytování služeb. Zákazníkovi se musíte mnohem více věnovat, je to mnohem více o osobním kontaktu a individuální podpoře… a čím více toto platí, tím více záleží na jednotlivých lidech – zaměstnancích – kteří tuto službu poskytují. A jak se říká „vše je o lidech“, tak ve službách to platí dvojnásob. 20191010Autor rozhovoru s Royal Enfield HimalayanJe mimořádně důležité najít ty správné lidi, kteří budou zodpovědně a i s nutnou dávkou nadšení poskytovat zákazníkům tyto služby na vysoké úrovni. Dnes, kdy je o zaměstnance nouze větší než kdy dřív, je to hodně obtížné. I proto vidíme spoustu „malých garáží“ (servisů), o jednom člověku, maximálně o dvou lidech. Ale „větší servisy“ (zejména neznačkové – neautorizované), které by měly třeba 4-5 mechaniků jen na dílně, u nás prakticky nejsou. A pozor – to přesto, že práce je strašně moc a všichni jsou zavaleni! To je zvláštní, že? Já tvrdím, že je extrémně náročné zvládnout jak organizaci většího motocyklového servisu, tak kvalitní lidi najít a pak si je hlavně udržet.

Vidíte další možnosti růstu a expanze, kam by se chtěla VG dál posunout a čím překvapit?

Určitě ano. Rádi se svezeme se stále rostoucím zájmem o klasické motocykly. V letošním roce neplánujeme jen další nárůst prodeje motocyklů Royal Enfield, ale chceme se soustředit i na vylepšení poskytovaných služeb, a tak intenzivně hledáme nové, a hlavně větší prostory, kam se už musíme definitivně přestěhovat. Stávající místo nám začíná být velmi těsné. Naše moravské zákazníky jistě potěší, že v průběhu letošního března otevřeme naší zbrusu novou pobočku v Brně. Tím budeme blíž novým zákazníkům a zároveň těm stávajícím přiblížíme místo na servis jejich motocyklů. Nebudeme ani tajit, že nás výhledově zajímají i další lokality, ale chceme tomu nechat volný průběh a netlačit na pilu.

mnoho spokojených motorkářů s Vintage Garage a značkou Royal Enfield popřál Pavel Kačer

Více na http://vintage-garage.cz/

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Březen 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3