INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

B12T9499František BoudnýBýt dobrým vedoucím vyžaduje kombinaci mnoha vlastností, které jsou často v protikladu. Jak by měl vypadat ideální lídr pracovního týmu, nedávno mapovala anketa, kterou uskutečnila personální agentura Předvýběr.CZ s.r.o. mezi zájemci o práci. Asi nepřekvapí, že dobrý šéf by měl především umět motivovat. Avšak nejen to uvedl v našem rozhovoru ředitel personálky František Boudný.

Předvýběr.CZ je česká personální společnost, která působí na trhu od roku 2008. Zaměřuje se na předvýběr vhodných kandidátů, kdy oslovuje uchazeče přes online pracovní portály, online databáze a rozsáhlou interní databázi kontaktů. O kvalitní vyhledávání a relevantnost kandidátů se stará 30 zaměstnanců pracujících v pražské centrále a v regionálních kancelářích na Vysočině, v Brně a Ostravě. Předvýběr.CZ je partnerem klubu Technology Florbal Mladá Boleslav, fotbalového klubu FC Vysočina Jihlava a podporuje činnost Nadačního fondu Toník. Jako partner Hráčské fotbalové unie pomáhá profesionálním sportovcům se začleněním do běžného života po ukončení kariéry.

Pravidlo číslo jedna pro vedoucího týmu tedy zní?

Jednoznačně schopnost motivovat své podřízené. Tato schopnost je důležitá pro 85 % účastníků průzkumu.

Které další vlastnosti zaměstnanci u šéfů oceňují?

Pro osm z deseti lidí je stejně důležité na misce vah odbornost šéfa a schopnost budit respekt. 70 % lidí si cení empatie.

Jsou lepšími vedoucími muži, nebo ženy?

Pro tři čtvrtiny lidí to není důležité. Ve zbývající čtvrtině je ale čtyřikrát víc zastánců názoru, že lepším šéfem je muž.

Jak lidé se svými šéfy vycházejí?

Každý druhý zaměstnanec považuje svůj vztah se šéfem za dobrý. Třetina dokonce vnímá svého nadřízeného za kamaráda. A třetina lidí se svým vedoucím běžně probírá nejenom pracovní výsledky a plány, ale i osobní záležitosti.

Kamarádství, ale zároveň vyžadovat splnění úkolu, to nejde vždycky dohromady. Proč je tak těžké být dobrým šéfem?

Řekl bych, že šéf musí umět dobře porozumět svým lidem, ocenit jejich schopnosti a eliminovat slabé stránky. Avšak přitom zachovávat určitou diskrétnost. Na jedné straně zaměstnanci chtějí, aby se o ně vedoucí zajímal. Na druhé by jim vadilo, aby ve vztazích zacházel příliš daleko, aby se k nim stavěl až příliš osobně. Vztah šéfa a zaměstnance musí také být založený na oboustranné důvěře. Znalost některých osobních informací často může pomoct manažerovi, aby svým lidem vytvořil lepší pracovní podmínky.

Co nejčastěji lidé nechtějí, aby se o nich vedoucí dozvěděl?

Asi nepřekvapí, že jsou to názory na politiku a společnost. Za citlivé lidé považují také informace o svých majetkových poměrech a zdravotním stavu.

A co si naopak přejeme, aby o nás šéf věděl?

Úplně nejvíc chceme, aby nadřízený chápal naše představy o další kariéře. Měl by také vědět, kdy slavíme narozeniny. O tom, že vztah nadřízený – podřízený není tak neosobní, svědčí i to, že každý druhý zaměstnanec si přeje, aby šéf věděl, co ho trápí a z čeho má radost.

za rozhovor poděkoval Pavel Kačer

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Březen 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3