INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 23. rokem

15 s lodoorMartin DozrálKdo z pamětníků si ještě vzpomene, jaký býval kdysi problém sehnat pěkné dveře do rodinného domku nebo bytu? Jistě mi dá za pravdu, že dnes je nabídka víc než široká a mimořádná. K předním výrobcům patří společnost SOLODOOR a.s. v Sušici. Za svých více než dvacet let existence vyrostla tato firma v jednu z největších, které vyrábějí interiérové dveře. Těch dodá na trh více než 170 000 ročně. Zaměstnává v regionu 220 lidí a pomocí své stále se rozšiřující franšízové sítě maloobchodních prodejen přináší příležitosti pro další podnikatele po celé České republice a na Slovensku. V současnosti má v obou zemích celkem 16 franšízových prodejen a chystá se otevřít další.

„Pomocí našeho konceptu daleko lépe uspokojujeme potřeby a přání našich zákazníků, celý prodejní proces máme jednoduše pod kontrolou, smyslem je nenabízet pouze kvalitní výrobek, ale i kvalitní služby od objednání přes prodej a až po instalaci,“ popsal Martin Dozrál, generální ředitel společnosti SOLODOOR:

I přes covidové období v roce 2020 dosáhla společnost SOLODOOR téměř stejných tržeb jako v roce předchozím. Na českém trhu dodává výrobky jak developerským projektům, tak maloobchodním a velkoobchodním řetězcům. Za posledních sedm let investovala do modernizace a kompletní obměny výroby dveří a zárubní a zateplení budov zhruba 250 miliónů korun, v roce 2019 zakoupila dvě robotické linky na výrobu zárubní, a tím došlo ke zvýšení výrobní kapacity a snížení zmetkovosti. Jde v současné době o nejmodernější výrobu interiérových zárubní v České republice. Martina Dozrála jsem se zeptala:

SOLODOOR je značkou, která roste. A to například díky investicím, které jsou nemalé. Jaká je v tomto smyslu vaše strategie?

Naše strategie byla a je maximálním způsobem výrobu automatizovat a robotizovat. Informační systém, který je propojen s výrobou, chceme výrazně zdokonalit, převážně část týkající se plánování výroby a systém pro práci s výrobními daty. V co největší míře chceme i tyto procesy automatizovat. Důležitým faktorem pro nás je flexibilita, to znamená, že při investici jsme museli dát přednost dražším strojům, které se mohou snadno přizpůsobit a vyrábět produkty i s minimální sériovostí, včetně atypických výrobků. Díky tomu, že využíváme různých prodejních kanálů, potřebujeme reagovat na požadavky našich odběratelů, profilujeme se jako komplexní dodavatel.

 DSC5383Čeho byste rádi letos docílili?

Hlavním cílem je zajištění dostatečné materiálové a personální kapacity, abychom dokázali uspokojit všechny objednávky, doposud máme oproti loňskému roku rekordní počty zakázek. Díky fungujícímu pandemickému plánu, který jsme zavedli již od léta loňského roku, máme v současnosti nízký podíl nemocnosti, který doufám, že udržíme. Aktivně také provádíme mezi zaměstnanci osvětu vakcinace proti covidu-19, abychom zvýšili podíl proočkovanosti na pracovišti. Pokud budeme mít dostatek materiálů a potřebnou pracovní sílu, rád bych letos s tržbami pokořil hranici 400 miliónů Kč. Objednávkově tuto příčku s velkou pravděpodobností výrazně převýšíme. Velkou obchodní výzvou pro nás letos bude obhájení si cenového zvýšení u našich odběratelů a konečných zákazníků, které je ve velké míře způsobeno rostoucími cenami vstupních materiálů.

A počítáme s tím, že zdražovat se letos bude opakovaně. Současnou situaci s cenami a dostupností materiálu jsme v takové míře ještě nezažili. Jedním z podstatných výrobních cílů je zvýšit výkon našich robotických linek na výrobu zárubní na pravidelný výkon srovnatelný s tím, jakého jsme dosáhli při kapacitním testování, a tento výkon udržet konstantně na každodenní bázi.

Velmi dbáte na inovace sortimentu. Jaké dveře dnes zákazníci požadují? Hezčí, designově vytříbenější, bezpečnější, více odolné vůči ohni, vodě, nárazu?

Zákazníci požadují jednoduchý, udržitelný design, který je kombinovatelný s jakýmkoliv nábytkem, zaměřující se přitom na detaily. Je zájem o větší výběr v doplňcích s důrazem na detaily, jako jsou zámky, kování, panty, zákazníci ale hledají i nové dekory povrchů dveří a jak je správně sladit s doplňky. Roste zájem o bezfalcové dveře nebo o dveře s reverzním otvíráním, které jsou vhodně doplněny zajímavým designovým kováním.

Rozšiřujete franšízovou síť prodejen. Co musí splnit podnikatel, který by s vámi rád spolupracoval? Jakou podporu mu dáte?

00 solo oČlověk, který s námi chce začít podnikat, musí především projevit zájem a chuť prodávat naše výrobky, nepožadujeme žádné odborné znalosti a zkušenosti, do začátku potřebuje vstupní kapitál zhruba půl miliónu korun, vše ostatní mu dodáme, zajistíme a maximálně pomůžeme s rozjezdem prodejny. Náš franšízový koncept je založen na tom, aby byl dostupný pro každého, nesvazujeme nikoho přílišnými pravidly. Ze zkušenosti se nám jeví, že je vhodnější, pokud majitel franšízy zároveň aktivně v prodejně pracuje nebo se jiným způsobem věnuje intenzivní obchodní činnosti s cílem prodávat výrobky Solodoor. Jediným omezením je region, kde se chystá prodejnu otevřít, nechceme, aby si vzájemně jednotlivé prodejny konkurovaly, proto otvíráme tam, kde to dává smysl a prodejna se ještě v dané spádové oblasti nenachází.

Franšízantovi pomůžeme s navržením a zařízením prodejny, dostane od nás vyčerpávající zaškolení. Dále je mu k dispozici obchodní zástupce, který pomáhá s rozběhem, ale i přivádí první zákazníky. Máme také k dispozici tréninkovou prodejnu v Sušici a naše franšízové prodejny si nekonkurují, ale naopak si pomáhají a dělí se o své zkušenosti mezi sebou. Velkou pomocí je pro franšízanty objednávkový systém MAX, který je vyvinut tak, aby se prodejci soustředili na prodej, a ne na to, jak celý proces zrealizovat. Díky tomuto systému se snížil počet chyb ze strany prodejců a systém je také méně náročný na jejich zaškolení.

Velmi dbáte na kvalitu, a to nejen výrobků, ale i řízení. Charakterizoval byste váš management kvality?

Základním pilířem pro řízení kvality jsou certifikáty ISO 9001 nebo ISO 14001, kterými se vedení společnosti zavazuje k neustálému zlepšování kvality poskytovaných služeb a výrobků, standardizaci a prevenci znečišťování životního prostředí. Před třemi lety jsme zřídili samostatné oddělení kvality, jehož vedení se zodpovídá přímo generálnímu řediteli.

Management kvality je postavený na pokročilých statistikách vnitřního a vnějšího řízení kvality, analyzujeme opakující se chyby, máme několikaúrovňovou kontrolu (kontrola pracovníky na jednotlivých stanovištích, kontrola kvality mistry, technology až pracovníky oddělení kvality). Díky vybudování nového oddělení řízení kvality se nám výrazně snížil počet reklamací, v současné době se pohybujeme pod 2 %, největší zlepšení jsme dosáhli při výrobě zárubní, spolu se zavedením nové technologie.

Dokážete nastínit, jak budou dveře vypadat za 20 let? Jakou budou plnit funkci, kromě té zásadní, co všechno uživateli nabídnou jako do určité míry dominantní prvek interiéru? Nepůjde možná jen o design...

Neumím si představit, že by dveře prošly nějakou zásadní designovou změnou. Trendem je v současnosti orientace na nové dekory, povrchy dveří, detaily, ale i nové systémy otevírání dveří. S rostoucím zmenšováním plochy bytu se může vyvíjet trend k posuvným dveřím. Částečně může dojít k elektronizaci otevírání dveří.
Největší proměnu čekám v samotném materiálu, z kterého se dveře vyrábějí, bude se posilovat důležitost ochrany životního prostředí. Bude se prosazovat udržitelná výroba dveří, výroba z recyklovaného materiálu, a bude se stupňovat tlak na co nejmenší spotřebu dřeva a plastu při výrobě.

za odpovědi poděkovala Eva Brixi

Slovo ke dni

  • Stravenkový paušál uspěl

    Jedna z nejvíce kontroverzních věcí, které hýbaly podnikatelskou věřejností, bylo zavedení stravenkového paušálu, tedy rozšíření možností v poskytování obědů zaměstnancům. Proti byly vydavatelé stravenek a odbory. Argumentovalo se rozbitím osvědčeného systému, který léty prokázal své kvality. Příznivci paušálu poukazovali na to, že změna poskytuje více možností, zjednoduší administrativu a skoncuje s vysokými provizemi. Po dvou letech fungování se ukazuje, že čtyři z deseti firem dávají přednost stravenkovému paušálu. Zejména vyhovuje malým a středním zaměstnavatelům. Ti velcí mohou poskytnout občerstvení ve vlastních podnikových jídelnách. Ale nestalo se, že by lidé v práci přestali obědvat a raději získané finanční prostředky vydali za něco jiného. Myslím, že nynější praxe, i když možná do značné míry ovlivněná pandemií koronaviru, prokázala...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červen 2021

INZERCE

Partneři

Hlavní partner:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

eon eg logo short  
         

Partneři:

logo-grada3   ca2 logo-dtocz upv logo 56 dk logo 2

Duševní vlastnictví

14 Karabec

Jak je to s promlčecí lhůtou při mimosoudním řešení sporů 3. květen 2021

Ve srovnání se zahraničím se alternativní metody řešení sporů (ADR) v České republice používají v oblasti ochrany duševního vlastnictví nedostatečně. S tím souvisí i nedostatek mediátorů odborně připravených vést mediační spory v této specifické oblasti práva. Mediace má přitom nezastupitelnou úlohu zejména v případech, kdy strany nejsou schopny vyjednávat, jejich vzájemné vztahy jsou vyhrocené, soudní řešení nemusí přinést očekávaný výsledek, v dané věci je nejednoznačný výklad práva, hrozí vysoké náklady na vedení sporu, existuje časová či ekonomická tíseň stran nebo spor je příliš komplexní.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300AVLOGOM3 

INZERCE