INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Lukáš HartlLukáš HartlDiskuze nad tím, jak nejlépe zacházet s finančními prostředky, jsou stále živé. Někdo více fandí zlatu, jiný nemovitostem, další spořicím produktům či dluhopisům. Turbulentní vývoj na českém trhu v oblasti financí znamená stále více možností, jak zhodnotit ušetřené finanční prostředky. Rozšířit svoji už tak zajímavou nabídku depozitních produktů se rozhodlo i NEY spořitelní družstvo a nově svým střadatelům nabízí i výhodný spořicí účet.

„Spořicí účet obohatil naši nabídku o produkt krátkodobého ukládání a zhodnocování peněz. Umožní nám flexibilně reagovat na vývoj situace a operativně upravovat výši úrokové sazby pro zhodnocení,“ vysvětlil Lukáš Hartl, předseda představenstva NEY spořitelního družstva. Spořicí účet je možné založit s minimálním vkladem 20 000 korun a výpovědní lhůta je jeden měsíc. Peníze jsou přitom úročeny sazbou 4,00 % ročně. A ze zákona se na takto uložené peníze vztahuje pojištění do výše ekvivalentu 100 000 euro, tedy přibližně 2,5 miliónu korun.

„Zatímco u termínovaných vkladů jsou finance vázány po celou dobu trvání smlouvy a jejich předčasná výpověď je sice možná, ale pro klienty ne příliš výhodná, spořicí účet jim umožňuje v případě potřeby flexibilnější nakládání s uspořenými financemi. Domnívám se, že jde o produkt, který osloví například rodiny s dětmi nebo mladé páry, jimž se mohou finanční nároky náhle změnit z různých důvodů. Peníze, které se jim daří spořit a které na svoje využití teprve čekají, mezitím nemusejí ztrácet svoji hodnotu,“ dodal Lukáš Hartl.
Spořicí účet tak jednoznačně dokonale doplnil celou spořicí a investiční řadu produktů NEY spořitelního družstva. To již šestým rokem vévodí žebříčkům díky nejvýhodnějším sazbám u termínovaných vkladů a stejné ambice má i v případě spořicích účtů. Lukáši Hartlovi patřily i naše otázky:

Vašemu spořitelnímu družstvu je 22 let. Dospělo a má se k světu. Jak hodnotíte jeho pozici na finančním trhu?

Spořitelní družstvo má svoji stálou roli na finančním trhu, historicky si našlo své klienty a je charakteristické individuálními službami, které klasické bankovní domy nenabízejí. Ekonomické výsledky spořitelního družstva za rok 2021 dokazují, že i v době nevysokého růstu ekonomiky dokážeme najít prostor a zajímavý způsob zhodnocení pro své členy.

DSC 9086 chosen copyV čem je jiné než velké bankovní domy? Je rychlejší, pružnější v orientaci na potřeby klientů?

Zakládá si na tom, že pracuje s každým klientem individuálně. Má tak možnost pružněji reagovat na jeho potřeby, pochopit lépe jeho podnikatelský záměr nebo investici, případně pomoci s navržením co nejlepšího řešení zamýšlené transakce.

Na čem vlastně vztah s klientem stavíte?

Koncentrujeme se na to, abychom klientovi vždy dodali špičkový servis, ať už jde o produkty depozitního charakteru, tedy termínované vklady nebo spořicí účty, či výhodné financování s využitím produktu Americké hypotéky, a samozřejmě obsluhu našeho SME segmentu. Jdeme vždy dál než velké bankovní domy a jsme schopni navrhnout řešení i těm, kteří byli právě bankou odmítnuti.

Jaké procento vašich příznivců tvoří firmy? A je cílem jejich počet zvyšovat?

Dá se říci, že polovina úvěrových klientů jsou firemní zákazníci a druhá polovina fyzické osoby. V případě našich depozitních produktů jsou našimi klienty s drtivou převahou fyzické osoby, a to právě proto, že u obou produktů máme nejvyšší zhodnocení na českém trhu.

Roste zájem firem o úvěry? Z jakých oborů především? A nač si firmy úvěry berou? Na provozní financování, na koupi nemovitosti, na pořízení strojů, nové technologické vybavení?

Zájem o úvěry poskytnuté spořitelním družstvem kontinuálně roste, je to dáno zejména rychlostí zpracování úvěrových žádostí a právě naším individuálním přístupem. Tento servis využívají klienti napříč odvětvími, typicky bych zmínil developerské financování, investiční transakce s nákupem a následným pronájmem nemovitostí nebo úvěry na pořízení technologií a strojů.

A komu opravdu půjčit nelze?

Neposkytujeme úvěrování tam, kde nejsme přesvědčeni, že je to vzhledem k podnikatelskému záměru nebo stavu zástavy bezpečné, a to jak pro klienta, tak pro nás jako věřitele. Vždy hledáme cestu, jak financování poskytnout, ale na prvním místě je zodpovědný přístup ke klientským prostředkům.

Úvěry zajišťujete pouze nemovitostí, nebo i jinak?

Vždy je pro nás klíčové zajištění nemovitostí.

Pro koho je vhodná Americká investiční hypotéka?

Americká investiční hypotéka je vhodné řešení pro každého, kdo chce koupit nemovitost, potřebuje okamžitý zdroj peněz bez dokládání příjmu a má možnost úvěr splatit prodejem této nemovitosti či z jiných zdrojů na konci splatnosti úvěru.

Budete portfolio produktů či služeb rozšiřovat? Nebylo už vše vymyšleno?

Právě jsme spustili velmi oblíbený depozitní produkt, a to spořicí účet, u něhož klientům přinášíme nejvyšší zhodnocení u pojištěného produktu. Zajímavou novinkou je i produkt syndikovaného úvěrování, kdy se s námi na velkých úvěrech nově mohou podílet i další investoři, a jsme tak schopni poskytnout úvěr až do výše 60 miliónů korun.

Změnila uplynulá dvě covidová léta pohled běžných střadatelů na úspory, zhodnocování peněz, na možnosti finančních institucí?

Pozorujeme, že klienti mnohem více uvažují nad zhodnocením svých prostředků, protože vnímají vysokou inflaci, která jejich volné zdroje znehodnocuje. Hledají tak spořicí nebo termínované účty, které jim přinesou nejvyšší možné zhodnocení na trhu. Případně využívají produkt Americké investiční hypotéky k nákupu investiční nemovitosti, kterou by mohli pronajímat a spekulovat na udržení hodnoty takového aktiva.

Do čeho se vyplatí podle vás dnes drobnému klientovi investovat? A do čeho byste poradil vložit peníze tomu movitějšímu právě v dnešní mezinárodně rozkolísané době?

Vždy platí pravidlo diverzifikace, tedy rozložení prostředků do různých produktů. Peníze, které nebudu delší dobu potřebovat, se vyplatí vložit na některý z delších termínovaných vkladů, kde je vklad pojištěn a má nejvyšší úrokový výnos. Část peněz, jež bych mohl potřebovat v případě nenadálé situace, lze uložit na spořicí účet, u nějž je rovněž vysoká míra zhodnocení a produkt je pojištěn, ale peníze je snazší vybrat. Lze také investovat do dluhopisů prověřených společností, které celkově nesou vysoký úrok, avšak je nutné upozornit, že takový vklad není pojištěn. Proto se vyplatí nechat si s nákupem dluhopisu poradit a zjistit si o emitentovi více informací. Nějakou část volných prostředků by měl mít klient vždy k dispozici na běžném účtu, aby s nimi mohl nakládat bez jakéhokoliv omezení.

otázky připravila Eva Brixi

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3