INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 23. rokem

Milan Beutl reditel ceskeho zastoupeni Anytime carsharing 2Milan Beutl S autem bývá trochu radosti a hodně starostí. Ale proč ty nepříjemné věci nepřenechat specializované firmě a sám si užívat jen potěšení z jízdy? Ano, lze to snadno v systému sdílení vozidel. Hovořili jsme o tom s Milanem Beutlem, ředitelem českého zastoupení Anytime Carsharing:

Jak se prosazuje sdílení motorových vozidel v Česku?

Stále více obyvatel přichází na chuť sdíleným automobilům. Dnes například v Praze, kde my působíme, s nimi jezdí přes 17 % obyvatel. To představuje 6% nárůst oproti roku 2021, kdy jich tyto služby využívalo 11 %. Třetina lidí, kteří podlehli kouzlu carsharingu, dle šetření nepotřebuje mít vlastní auto. Vychází to z průzkumu, který nám zpracovala agentura STEM/MARK. My na tento růst reagujeme dalším rozšiřováním naší flotily sdílených aut. Letos ji plánujeme zdvojnásobit.

Kdo projevuje největší zájem a kde je rozšíření carsharingu největší?

Zejména mladí lidé jsou velkými fanoušky car­sharingu jako ekologického přístupu k dopravě. Ze zmíněného průzkumu plyne, že v hlavním městě carsharing využívá 31 % všech obyvatel hlavního města generace Z, tedy obyvatel mezi 18 a 26 lety. Nejčastěji je pak motivuje k využití vedle finanční výhodnosti, kdy nemusí platit drahé pořízení a provozní náklady, ekologický ohled sdílení, a to, že šetří životní prostředí a planetu. My navíc ve své flotile automobilů využíváme hybridní pohony, které dnes představují nejekologičtější variantu s jistotou dojezdu. Rozšíření je samozřejmě nyní největší ve městech, hlavně v naší metropoli. Lidé ale odtud samozřejmě vyjíždějí na výlety a cesty po celé republice, i do zahraničí.

Může být carsharing zajímavou alternativou k firemní flotile automobilů?

Pro firmy nabízíme službu nazvanou Anytime Business. Firma s ní získává k dispozici stovky spolehlivých vozů, a zcela bez závazku. Je to služba vhodná pro všechny typy společností. Ideální je, pokud firma potřebuje firemní auta jen občas. Pak je pro ni zbytečné draze je pořizovat a udržovat firemní flotilu. Zaměstnancům může nabídnout pohodlný a dostupný způsob přepravy, a to i jako benefit pro soukromé použití. Sdílení aut přináší firmám jak ekonomické, tak ekologické výhody.
Využití sdílených aut je pro firmu jednoduché. Anytime vytvoří firemní profil, kam přidá informaci o zaměstnanci firmy, které následně může firma upravovat. Uživatel služby si pak může libovolně přepínat mezi firemním a soukromým profilem a firma dostává pravidelné výpisy služebních jízd, kde vidí informace o všech jízdách, včetně vzdálenosti, času jízdy, ceny a jména řidiče. Vše je možné rychle vyřešit na business.anytimecar.cz.
Milan Beutl reditel ceskeho zastoupeni Anytime carsharing 1Zákazníci si u Anytime chválí jednoduchou online registraci, možnost rezervace vozu 24 hodin denně, parkování v parkovacích zónách zdarma po ukončení rezervace, zahrnutí nákladů na palivo v ceně služby. Cestovat pak zaměstnanci mohou po celé České republice a k dispozici je jim 24 hodin a sedm dní v týdnu zákaznický servis a asistenční služba.
V době boje o zaměstnance a budování ekologické firemní kultury tento způsob dopravy mohou využít jako zaměstnanecký benefit, který navíc šetří životní prostředí. Tento fakt je pro mnoho pracovníků v současnosti také velmi důležitý.

Pokud budou ceny PHM stoupat, s tím i další provozní náklady, může být carsharing řešením udržitelnosti dopravy?

Provoz automobilu je pro mnoho lidí černou dírou na peníze. Drahé pořízení, často na splátky, opravy, pojištění, pneumatiky a pohonné hmoty, všechny tyto náklady se postupně nasčítají a jde o nemalé částky. Ušetřit se přitom dá třeba tak, že budete jezdit právě sdílenými automobily. Pokud totiž nenajezdíte více než 10 000 km ročně, pak se vám vlastnit auto nevyplatí, to vyplývá ze zkušenosti i kalkulací expertů. Se sdíleným vozem pak platíte pouze za používání automobilu, všechny ostatní náklady jsou na provozovateli. Proto pro lidi, kteří automobilem tolik nejezdí, je výhodnější využívat flotilu vozů sdílených. Finančně to vyjde do hranice 10 000 km za rok opravdu levněji a jízdu máte navíc bez starostí. Stejně tak se sdílené auto vyplatí rodinám jako druhý vůz, který je občas potřeba.
Vidíme, že Češi vnímají také ekologický rozměr carsharingu. Ideální je pro carsharing podle našeho názoru hybridní pohon, protože je vstřícný k přírodě, a navíc dává jistotu dojezdu, což ryze elektrické vozy nemají. To je jeden z hlavních důvodů, proč hybridní auta od Toyoty v Anytime využíváme. Z našich dat vyplývá, že 52 % jízdy naše vozy jezdí na energii, kterou si automobil sám jízdou vytvoří. Naši službu využívá hodně mladá generace, která není k ekologii lhostejná, a toto považuje za důležité. Průzkum také ukázal, že o desetinu vzrostl počet těch, kterým vadí neekologičnost vlastního auta. Nyní jich je mezi Pražany plná třetina. Uživatelé sdílených aut se pak chovají zodpovědně a ekologicky. Třetina z nich nemá vlastní automobil a svou dopravu realizují v kombinaci s využitím MHD.

za odpovědi poděkoval Pavel Kačer

Slovo ke dni

  • Vláda chce znovu znárodňovat

    Mimořádná situace žádá mimořádné činy. Bezprecedentní zdražování základních životních potřeb a růst výrobních nákladů nemůže zůstat bez pozornosti a zásahu vládního kabinetu. Proslýchá se, že se chystá základní energetický tarif, jenž by snížil cenu elektřiny pro odběratele s nízkou spotřebou. K tomu by však stát potřeboval mít na dodavatele elektrického proudu potřebnou páku. Jenže největší z nich, polostátní ČEZ, má soukromé vlastníky, a tak si politici s ním nemohou dělat, co chtějí. Nabízí se tedy řešení na znárodnění společnosti, respektive na její rozdělení – na část v majetku státu a část privátní. Ano, je to řešení, i když přichází se zpožděním a jistě vyjde draho. Bude zřejmě třeba akcionáře vyplatit, a to v době, kdy jsou na burze akcie hodně vysoko. Nabízí se i otázka, zda bylo správné dát ze státních rukou také plynárenskou...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Květen 2022

Partneři

Hlavní partner:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

oslavy 2022 razitko modre 2 copy eon eg logo short  
         

Partneři:

logo-grada3   ca2 logo-dtocz upv logo 56 dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

judr karabec ip mediace

Proč IP mediátor naslouchá stranám 10. květen 2022

V minulém příspěvku jsme se seznámili s první fází mediace, ve které se IP mediátor stranám představí, vysvětlí jim proces IP mediace a roli, kterou v rámci mediace zastává. Současně se také domluví se stranami na základních pravidlech, která budou při mediaci dodržovat.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300AVLOGOM3