INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Honeyview DSC05038ret kopieV roce, kdy si připomíná 25 let působení na českém trhu, PENNY expanduje. Na počátku roku jeho prodejní síť překročila hranici 400 prodejen. V prvním čtvrtletí roku otevřelo pro zákazníky tři nové prodejny, nyní pokračuje příprava a výstavba na dalších místech České republiky.

Připomeňme jen, že Penny Market s.r.o. je dceřinou společností mezinárodního obchodního řetězce REWE, který je jednou z největších světových obchodních sítí. Na český trh vstoupil Penny Market v roce 1997 a zaměřil se na rozvoj nových prodejen v regionech. Díky tomu dnes provozuje jejich nejširší síť v ČR, a poskytuje práci více než 6000 zaměstnancům, kteří ročně obslouží na 150 miliónů kupujících. Pravidelně slaví úspěchy v programu Volba spotřebitelů a svým zákazníkům poskytuje věrnostní program PENNY karta. Od začátku působení v ČR podporuje lokální dodavatele, nabízí široký sortiment českých produktů, a zároveň privátních značek, které zákazníci najdou exkluzivně jen v řetězci PENNY. Pochlubit se může sítí s nejvyšším počtem prodejen v České republice, v tomto roce kompletně dokončí její modernizaci. Na co všechno se mohou příznivci značky PENNY ještě letos těšit, a jaká je vlastně strategie při modernizaci a budování nových prodejních míst, jsem se zeptala Václava Šímy, vedoucího stavebního oddělení PENNY:

Otevíráte jednu novu prodejnu za druhou, stoupá také počet těch modernizovaných. Kde v nejbližších dnech přibyde další?

V letošním roce jsme otevřeli již tři nové prodejny, konkrétně v Ústí nad Labem, Kolíně a v Olomouci. Aktuálně máme v běhu několik dalších projektů, do konce roku chceme otevřít celkem až 15 nových prodejen. Například na podzim příjemně překvapíme obyvatele Českého Krumlova. Na ulici 5. května dokončujeme jednu z našich atypických prodejen tak, aby co nejpřirozeněji zapadla do atmosféry jednoho z nejkrásnějších českých měst. Bude výjimečná, věřím, že zaujme již na první pohled.

Honeyview DSC3552retVáclav ŠímaČím je tedy stavba ojedinělá?

Ve spolupráci s památkáři a místní samosprávou jsme s našimi architekty vytvořili koncept, který plně respektuje lokalitu tohoto proslulého města a nenásilně zapadá do stávající zástavby. Prodejna je rozdělena do dvou objektů a bude tak působit jako dvě menší budovy. Při její stavbě jsme využili tradiční materiály jako pálené tašky, štukové omítky a měděné oplechování, současně však bude prodejna technologicky vybavena podle našich nejaktuálnějších požadavků, například bych jmenoval vytápění/chlazení pomocí tepelných čerpadel, využití zbytkového tepla z potravinářského chlazení, vzduchotechniku s vysokým stupněm rekuperace. Myslím, že to bude velmi povedené dílo s řadou benefitů.

Jaké další prodejny mají následovat?

Bude to prodejna v Charvátské Nové Vsi, kde už jsou práce v plném proudu. Tato stavba bude zajímavá tím, že kombinuje klasické zdivo a dřevo jako střešní konstrukci. V těchto dnech již také PENNY zahájilo stavbu základové desky v Zásmukách, v nejbližších dnech pak začnou stavby v Hlučíně nebo Přibyslavi.

Je to jedno místo za druhým, kde se PENNY zabydluje...

Pro nás je tento rok výzvou. Samozřejmě proces výstavby je velmi složitý, to zná asi každý, kdo někdy stavěl, ale plánujeme otevřít až
15 nových prodejen. Na řadě míst pak realizujeme skutečně unikátní projekty, ať už je to zmiňovaný Český Krumlov, nebo Charvátská Nová Ves, a to jak z pohledu architektonického, tak z hlediska použitých materiálů. Jdeme cestou, kdy je naším cílem ještě více upřednostňovat přírodní a tradiční prvky, které kombinujeme s nejmodernějšími úspornými a ekologickými technologiemi. To znamená, že i letos vybavujeme prodejny, a to jak nové, tak modernizované, kromě jiného fotovoltaikou, tepelnými čerpadly, úspornými chladicími systémy, LED světly a tak dále.

Nač se tedy mohou zákazníci ještě těšit?

Do konce roku by se nových prodejen měli dočkat mimo jiné také obyvatelé Prahy nebo Skutče. Kromě výstavby těch nových se letos soustředíme na dokončení modernizace celé naší sítě. Na moderní podobu se mohou těšit zákazníci například v Novém Bydžově, Duchcově, Kopřivnici, Varnsdorfu či v Rosicích. Do rozvoje a modernizace sítě investovala PENNY od roku 2017 více než 1,5 miliardy korun. A skutečně do prosince plánujeme mít více než 410 prodejen a modernizovanou celou obchodní síť.

PENNY GALLERY INTERIORS BAKERY 003Přestavba prodejen v takovém tempu i výstavba dalších je velkorysý cíl. Jaké jsou dosavadní zkušenosti?

Do konce roku 2021 dostalo novou podobu Markthalle již 344 našich prodejen. Celý projekt odstartoval v Praze na Lehovci. Od té doby každý rok přestavujeme okolo 70 prodejen. U standardní základní modernizace je to pět dní, kdy prakticky vybouráme interiér prodejny, vyměníme osvětlení, chladicí technologie, obklady, regály, zkrátka vytvoříme zcela nové prostředí pro naše zákazníky, aby se cítili příjemněji, a co je důležité, současně to znamená významné ekologické úspory energií a nové komfortnější zázemí pro zaměstnance.

Koncept Markthalle, který je navržen v duchu tržiště s výrazným využitím přírodních prvků se v průběhu let, i na základě připomínek zákazníků a zaměstnanců, stále vyvíjí...

Od zahájení projektu, když první skici vznikly v roce 2015, jsme postupně přešli na druhou a třetí generaci naší představy. V průběhu let se měnil design, když jsme například hledali materiály s větší odolností a poskytující lepší komfort zákazníkům i zaměstnancům. Vývojem prošlo i LED osvětlení, kdy máme navržena unikátní světla jen pro naše prodejny, hledáme stále úspornější chladicí a mrazicí technologie apod. Zvýšil se například i důraz na zázemí pro zaměstnance, pro které jsme navrhli nový směr s cílem vytvořit pro ně prostředí, kde si mohou v průběhu náročného dne odpočinout a k tomu mít veškerý komfort.

Významná je vaše péče o životní a pracovní prostředí, což se stavebními aktivitami úzce souvisí. Co se vám již podařilo?

PENNY STUDIE CESKY KRUMLOV 001PENNY studie Český KrumlovDaří se nám snižovat energie rychleji, než jsme plánovali. Od roku 2014 jsme v prodejnách například snížili spotřebu elektřiny o 13 %, v rámci distribučních center pak o 25 %. Celkově klesla uhlíková stopa o polovinu. PENNY tak plní své cíle, když si před deseti lety stanovilo snížit do roku 2022 spotřebu energií o 9,3 %, a zároveň snížit emise CO2 o 23 %. Na poklesu energetické náročnosti prodejen má největší podíl právě modernizace celé obchodní sítě. V rámci přestavby každé prodejny vyměňujeme prakticky všechna elektrická zařízení. Dochází k obměně světel za LED svícení, a to jak vnější, tak vnitřní. Zavádíme nejmodernější chladicí a mrazicí boxy, loni jsme instalovali na desítkách prodejen solární technologii, využíváme zpětné odpadní teplo z mrazicí a chladicí techniky, a u nových prodejen navíc i tepelná čerpadla. Od roku 2020 také nakupujeme ze 100 % zelenou energii.

Mohou vámi zmiňovaná fakta přimět k zamyšlení i zákazníky?

Domnívám se, že ano. Když si spočítáte, že pouze v případě instalace LED osvětlení na všech prodejnách jde o úsporu takového množství elektrické energie, kterou spotřebuje více než 500 českých domácností, které mají byt 3+1, jsou to víc než zajímavá čísla. Solární technologie pak pokrývá u každé prodejny až 40 % její celkové spotřeby. Udržitelnost a ochrana životního prostředí je nejen pro celou skupinu REWE, ale i pro nás v České republice, jednou z nejdůležitějších oblastí. Uvědomujeme si, že naše činnost má dopad na životní prostředí, a právě proto je naší snahou ho nejen snižovat, ale současně se snažíme dávat i něco navíc. Kromě dlouhodobého programu energetických úspor tedy podporujeme výsadbu nových stromů v souladu s projektem Sázíme budoucnost, vracíme včelstva do přírody nebo pomáháme uklízet v rámci projektu Ukliďme Česko.
Rád bych zmínil i to, že PENNY je už od roku 2017 držitelem certifikace ISO 50001, která potvrzuje plnění mezinárodních standardů hospodaření s energiemi. Věnuje se také vzdělávání zaměstnanců v rámci projektu Energetického managementu. Vnímáme, že je potřeba zvyšovat obecné povědomí o tom, jak se chovat hospodárně a šetrně. Přitom stačí tak málo, a to nejen v práci, ale i doma. Vypínat nepoužívané spotřebiče, třeba po odchodu z kanceláře počítač, klimatizaci nebo i lampičku, zkrátka zbytečně nesvítit, hlídat námrazu, jak doma v lednici nebo v prodejnách v chladicích boxech, či hlásit závady na vybavení. Nejenže jde o ekonomický přínos, ale je spočítáno, že kdyby každá domácnost v České republice ročně ušetřila 54 kWh, pak by bylo možné odstavit 1,5 bloku klasické uhelné elektrárny. A kdyby to udělaly všechny domácnosti v Evropě, nemuselo by existovat
91 uhelných elektráren nebo 1,4 bloku jaderné elektrárny.

za odpovědi poděkovala Eva Brixi

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Březen 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3