INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 24. rokem

Tomáš KubíkTomáš KubíkČeská chuťovka je soutěž pro tuzemské výrobce potravin, v níž měří své mistrovství od jednotlivců až po velké firmy ti, kteří se rozhodli vycházet chuti českých spotřebitelů vstříc a nabízet od džemů přes rohlíky až po špičkové šunky nebo sýry, med i kečup nejen výrobky vynikající kvality, ale především chuti. Jak se v letošním ročníku dařilo PENNY, na to odpovídal tiskový mluvčí Ing. Tomáš Kubík:

Letos jste do České chuťovky přihlásili opravdu velké množství výrobků. Proč jste se tak rozhodli?

Českou chuťovku považujeme za jedno ze nejprestižnějších ocenění u nás, které potravinářské produkty mohou získat. Hodnotí je skuteční odborníci, kteří ale zároveň hodnotí tak, jak je to pro spotřebitele nejvíce srozumitelné a jak se v důsledku rozhoduje on. Žádné chemické rozbory, žádné složité hodnoticí matice. Kritérium je na první pohled prosté, a přitom geniální. Hodnotí se chuť výrobků.
I když zákazníka zajímá celá řada aspektů od ceny, přes kvalitu až po čerstvost, rozhodujícím kritériem, zda si bude produkt kupovat opakovaně, je nakonec chuť. Pokud mu výrobek nebude chutnat, nebude si ho do nákupního vozíku vkládat. I děti se o svém oblíbeném jídle rozhodují především na základě jeho vzhledu a chuti. Zároveň jsme rádi, že se v rámci soutěže hodnotí pouze české produkty, což pomáhá zviditelnit nejen je, ale také jejich výrobce. V rámci našeho řetězce dlouhodobě podporujeme právě české výrobce a jsme přesvědčení, že například i tato soutěž pomáhá zvyšovat povědomí o vysoké kvalitě a skvělé chuti tuzemských produktů.

A jaká jste měli očekávání? Splnila se?

Naše očekávání jsou vysoká každý rok. Letos jsme ale proměnili nejvyšší počet nominací, na což jsme náležitě hrdí.

Kolik ocenění jste získali? Jak se dobroty prodávají?

Do soutěže jsme přihlásili celkem 43 výrobků a označení Česká chuťovka jich získalo 34. To znamená, že ze všech přihlášených výrobků jich ocenění získalo 79 %. To považujeme za skutečný úspěch! Je to pro nás skvělá zpětná vazba a potvrzení toho, že produkty, které nabízíme zákazníkům pod privátními značkami, jsou chutné a kvalitní. Kvalitě se věnujeme systematicky a dlouhodobě. Zároveň naši zákazníci od nás očekávají, že vysokou kvalitu svých oblíbených výrobků dostanou za tu nejnižší cenu na trhu. Nestačí ale jen najít ten správný poměr ceny a kvality, je třeba zajistit, aby kvalita byla stále stejná. Tu kontrolujeme denně na různých úrovních od centrálních skladů až po prodejny. Mezi metody posuzování kvality patří neustálé porovnávání se s konkurencí. Hodnocení kvality výrobků se pravidelně účastní i vedení společnosti. A může se do něj zapojit i každý náš zaměstnanec.
PENNY kmotrova klobasa pikant 75g reznikuv talirNaše každoroční úspěchy v soutěži Česká chuťovka jsou pro nás důkazem, že svoji práci děláme dobře a že potraviny pod našimi privátními značkami vyráběné ve spolupráci s českými dodavateli jsou vysoce jakostní a chutné. Celá řada dalších ocenění nás v tom pravidelně utvrzuje a my věříme, že jsou dobrým vodítkem i pro naše zákazníky.

Trvá dlouho, než si na novinky v sortimentu zákazník zvykne?

Dlouhodobě nabízíme produkty, které mají spotřebitelé rádi, a to za výhodné ceny. Díky těmto stálicím a vysoké kvalitě produktů, které společně s našimi českými dodavateli dodáváme do regálů našich prodejen, si zákazníci velmi oblíbili naše privátní značky, tedy ty, které najdou exkluzivně v našem řetězci. A oceňují především jejich vysokou kvalitu za výhodnou cenu; a podíl těchto značek na celkovém prodeji narostl v posledních letech na téměř 40 %. V současné době nabízíme celkem 35 řad privátních značek, v nichž kupujícím nabízíme přes 500 produktů. Mezi nejpopulárnější se kromě mléčných produktů Boni vypracovaly minerální vody Tanja a masné výrobky Dobré maso, Karlova koruna nebo Řezníkův talíř či Crip Crop. Do svého portfolia postupně přidáváme jak zcela nové značky, tak nové produkty pod zavedenými značkami. Kombinace dlouhodobě oblíbených produktů a novinek je ten správný recept na to, aby zákazníci byli spokojení a opakovaně se do našich prodejen rádi vraceli.

Ostatně, kolik nových či inovovaných potravin se v nabídce PENNY letos objevilo?

V průběhu letošního roku jsme inovovali desítky produktů. Jak už jsem říkal, kvalita je pro nás na prvním místě. Neustále se chceme zlepšovat, a proto i v průběhu roku vylepšujeme celou řadu produktů, ať už jde o chuť, nebo složení. Ne vždy to jsou změny zásadní, velmi často to jsou změny drobné a postupné. Dlouhodobě se například snažíme snižovat počet aditiv nebo množství cukru. Proto ty změny nemohou být radikální, aby to neovlivnilo chuť produktu, na který jsou zákazníci zvyklí.

Oč má běžný spotřebitel dnes zájem především? O potraviny produkované českými řezníky, pekaři, zemědělci? Nebo o zboží, které nezničí jejich peněženku? Je stále ještě poptávka po „zdravé stravě“, například po výrobcích s nižším obsahem cukru či soli?

Naši kupující mají rádi české a regionální produkty. V tom jim vycházíme vstříc a soustředíme se právě na tuzemskou nabídku. V posledních letech také vidíme jednoznačný příklon k produktům privátních značek na úkor značkových výrobků. Pro nás jsou tyto značky důležité, protože jimi podporujeme loajalitu našich spotřebitelů. Vědí, že své oblíbené produkty dostanou za nízkou cenu exkluzivně jen v našem řetězci. Navíc v řadě případů jde o čes­ké produkty, a zákazníci tak společně s námi podporují domácí producenty. Obliba těchto značek dlouhodobě roste a my to vnímáme jako ocenění naší letité snahy při přípravě těchto produktů ve spolupráci s našimi dodavateli. Právě ona unikátnost a úzké propojení s dodavateli už při návrhu samotného produktu dává našim zákazníkům jistoty nejvýhodnější ceny za nejvyšší kvalitu.

PENNY crip crop ryzova kaseCo zajímavého chystáte na vánoční stůl?

V předvánočním období se naši příznivci již tradičně mohou těšit na celou řadu produktů privátní značky Selection, kterými nabídku obohacujeme. Do řady Selection jsou zásadně vybírány produkty, které nabízí neobvyklé spojení chutí, a najdete v ní i prémiové produkty, které nekoupíte v obvyklé nabídce. Nechybí sortiment těch nejkvalitnějších salámů a uzenin, těstovin, pesto mandlové nebo tuňákové, a samozřejmě je k mání i řada sladkých dobrot jako lanýžové pralinky nebo marcipánová štola.

za odpovědi poděkovala Eva Brixi

Slovo ke dni

  • Proč skončili živnostníci?

    Loni ukončilo činnost 1300 nejmenších podnikatelů. Asi není žádným překvapením, že řada z nich si spočítala, že ve stále těžších ekonomických podmínkách se prostě neuživí a „zavřeli krám“. Ale je tu ještě jeden významný faktor. Jen v mém okolí se rozhodly dvě osoby samostatně výdělečně činné zrušit živnostenský list z administrativních důvodů. Nechtěly si totiž otevřít datovou schránku, která je od nového roku 2023 k podnikání nutná. Pro někoho jen obvyklá operativa, pro jiného však další „papírování“ a možná až nepříjemný dohled státu. Uvidíme, zda je úbytek živnostníků jen mimořádný jev, který se v příštích letech nebude opakovat, nebo byl nastoupen nový dlouhodobý trend. Ti, co zůstali, brzy zjistí, že se vlastně nic podstatného nestalo, nebo naopak se s datovými schránkami nesžijí. Podle mého názoru převáží první skupina. Každá...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Leden 2023

Partneři

Hlavní partner:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

oslavy 2022 razitko modre 2 copy  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

karabec 4

O společensky užitečné činnosti v oblasti ochrany duševního vlastnictví 6. prosinec 2022

Povědomí o duševním vlastnictví, jeho významu v podnikání i celé ekonomice země, nutnosti je chránit a odpovídajícím způsobem usilovat o výhody, které nabízí, to jsou témata, která ne vždy rezonují ve strategiích firem či organizací. Je to škoda. Proto nejen Úřad průmyslového vlastnictví, ale také například IP mediační centrum Praha, zapsaný ústav, vyvíjí množství aktivit na podporu správného chápání nehmotného majetku a péče o něj. Hovořila jsem o tom s JUDr. Davidem Karabcem, MPA, LL.M., ředitelem centra a špičkovým odborníkem v tomto směru:

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300AVLOGOM3