ROSSMANN ve spolupráci s developerem CTP zahájil výstavbu nového logistického centra CTParku Prague North v Úžicích u Prahy. Moderní areál o rozloze více než 30 000 m2 bude po dokončení v roce 2026 největším zázemím společnosti pro distribuci drogerie v České republice. Pro ROSSMANN představuje jednorázovou investici ve výši více než půl miliardy korun do technologie a vybavení nového skladu, dosud největší za celou dobu jeho působení na českém trhu. Podpoří tak svou další expanzi i dlouhodobý růst. V rámci evropské skupiny ROSSMANN se podobně rozsáhlý projekt aktuálně dokončuje také v Maďarsku.
ROSSMANN nabízí nejširší drogistický sortiment na českém trhu, kde přední místo zaujímají inovace v oblasti beauty, ale i zákaznicky ověřené výrobky v péči o rodinu. Novinky přicházejí na pulty drogerií ROSSMANN každý měsíc, což klade vysoké nároky na logistiku. V nabídce řetězce je více než 17 000 produktů. Současná kapacita skladu již naráží na své limity, proto se firma v dlouhodobém horizontu rozhodla hledat další možnosti.
Denně se ze stávajících skladových kapacit odbaví zhruba 80 nákladních vozů, včetně kamiónů, a zaměstnanci při kompletaci objednávek urazí až 12 km za osmihodinovou směnu. Ročně projde skladem přes čtvrt miliónu palet. Podrobněji jsem o projektu hovořila s Tomášem Pimparou, ředitelem logistiky společnosti ROSSMANN:
Začala výstavba nejrozsáhlejšího skladového zázemí společnosti ROSSMANN v České republice. Zároveň je to vaše dosud největší investice. Co od tohoto kroku očekáváte?
Nové logistické centrum CTPark Prague North je pro nás, bez nadsázky, vstupem do nové éry naší logistiky. Jsme nejrychleji rostoucím drogistickým řetězcem na českém trhu a tomuto tempu musí odpovídat i skladové zázemí. Chceme posílit dostupnost našeho sortimentu v celé jeho šíři na prodejnách a současně být zázemím i pro náš e-shop. K tomu musíme myslet také na další expanzi a rozvoj naší prodejní sítě. Jen za poslední dva roky stavíme skoro 50 nových prodejen. Tato půlmiliardová investice nám přinese mimo jiné moderní technologie, díky nimž budeme efektivněji řídit zásoby, snižovat fyzickou zátěž pro naše zaměstnance i aplikovat udržitelnější principy v rámci logistiky.
Znamená to, že dosavadní prostory již nestačí rostoucí nabídce zboží? A zůstanou zachovány pro potřeby ROSSMANNu, nebo se celý skladovací prostor přesune do nového objektu?
Blížíme se limitu našich skladových potřeb, a proto musíme dlouho dopředu plánovat budoucí kapacity. S tím bude spojena i nezbytná modernizace logistického provozu, například využití umělé inteligence pro predikci zásob nebo vychystávání zásob metodou Pick by light, která sníží počet denně nachozených kilometrů našich zaměstnanců ze 12 na dva. Po dokončení stavby, zavedení nových technologií i požárně bezpečnostních opatření nás čeká přesun kompletního stávajícího skladu na nové místo v CTPark Prague North. Naštěstí to není daleko, je to prakticky v sousedství.
V tom vidíme velkou výhodu i pro naše zaměstnance, kteří nebudou muset svou každodenní cestu do práce výrazněji měnit. Po přesunu do nového logistického centra vrátíme stávající prostory pronajímateli.
Budou se z nového centra odbavovat také objednávky zákazníků vašeho e-shopu?
Ano, objednávky z e-shopu budeme podobně jako nyní ve stávajícím skladu v Úžicích kompletovat na stejném místě. Jen s tím rozdílem, že k tomu budeme mít ještě lepší technologie. Při zvětšujícím se množství objednávek bychom měli udržet náš současný standard pro vychystání objednávky – i s dopravou domů nejpozději do dvou pracovních dnů.
Počítáte se zajímavým zázemím pro zaměstnance, kteří dostanou k dispozici služby komunitního centra, kantýnu, restauraci, sportoviště i zdravotní ordinaci. Jak to bude ale s dopravou?
Naši zaměstnanci budou do práce dojíždět podobně jako dosud, tedy veřejnou hromadnou dopravou nebo vlastními auty. Jen s tím rozdílem, že v novém areálu CTPark Prague North budou moci využít mnohem více služeb pro odpočinek po práci nebo pro své nejbližší. Současně si budou moci sami vyzvednout své objednávky z e-shopu v blízkém Kozomíně, kde jsme v letošním roce také otevřeli novou prodejnu ROSSMANN.
Nedalo by se toto místo využít také jako předváděcí a komunikační centrum například pro influencerky?
To je možná více otázka pro vedení CTParku, které tu zcela jistě bude pořádat i zajímavé doprovodné akce pro své klienty. Takže i tato myšlenka se určitě nabízí.
Kolik zaměstnanců v Úžicích má působit? Najdou u vás uplatnění rovněž brigádníci, ženy v důchodovém věku, třeba před vánočními svátky?
V novém logistickém centru budeme mít stejný počet pracovníků jako nyní, tedy zhruba 200. Jsme moc rádi, že můžeme našim lidem tuto pracovní jistotu nabídnout, protože bychom neradi o kohokoliv přišli jen z toho důvodu, že se stěhujeme do modernější lokality. Na začátku ani neplánujeme nabírat nové zaměstnance, ale může se stát, že později taková potřeba vznikne. Budeme ji včas komunikovat. A pokud jde o sezónní výpomoc, tu vítáme vždy bez ohledu na věk uchazečů.
Oč se zde bude starat umělá inteligence?
Umělá inteligence je v segmentu logistiky významným pomocníkem pro predikci zásob. V našem tempu stále potřebujeme mít optimalizovanou zásobu vůči poptávce zákazníků a potřebám našich prodejen nebo e-shopu. A to už je složité soukolí dat, objednávek, příjmu, skladových kapacit, pickování i odvozu zboží. Umělá inteligence přitom nebude nahrazovat naše zaměstnance, naopak se stane jejich velkým pomocníkem.
Co si slibujete od nových technologií? Půjde o úsporu času, finančních prostředků, zmírnění fyzické zátěže obsluhy?
Ideálně všechno dohromady. Technologie by měly optimalizovat celý skladovací proces tak, abychom byli maximálně připraveni na jakoukoliv sezónu či promo akci. Sklad je srdcem prodejní sítě, a pokud by nebyl v pořádku, projeví se to velmi rychle. Naším cílem je hladký provoz, dostatečné skladové zásoby, zajímavá práce pro naše zaměstnance a spokojený zákazník v prodejnách i e-shopu ROSSMANN.
Jak ovlivní kvalitnější logistika tržby vašeho řetězce?
Může je ovlivnit zcela zásadně. Pokud bychom nebyli schopni zásobit prodejny i e-shop v dostatečném předstihu, množství a kvalitě, ztratili bychom nejen tempo růstu, ale i konkurenceschopnost. A to zcela jistě nechceme, naopak. Už jsem řekl, že jsme nejrychleji rostoucím drogistickým řetězcem na českém trhu, který se v letošním roce obratově dostává na pozici dvojky trhu. A tomu musí odpovídat i naše logistika.
A pocítí změnu zákazník?
Již nyní děláme všechno pro to, abychom zabezpečili maximálně možnou dostupnost zboží na našich prodejnách a aby i objednávky
z e-shopu byly vychystány kompletně a v co nejkratším čase. Naše zásilky balíme ručně, aby bezpečně došly na místo svého určení. Soudě podle nezávislého spotřebitelského hodnocení, jsme v tom nejlepší na trhu.
Nové distribuční centrum by mělo tento náš „standard“ ještě více podpořit. Pro dostupnost zboží na prodejnách bude klíčovou roli hrát navazující nástroj pro predikci zásob s využitím umělé inteligence. A stejně tak by mělo nové logistické centrum pozitivně ovlivňovat i další rozvoj našeho e-shopu.
za odpovědi poděkovala Eva Brixi



Otevřít PDF


Otevřít PDF





