INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

NRadek SafarikDovolená několikrát do roka, zpravidla u moře, které doma Čechům chybí, ale také návštěva exotických míst, o nichž dřívější generace jen snily. To vše se stává dnes samozřejmostí. Reagují na to i cestovní kanceláře a cestovní agentury, které nabízejí stále více možností, jak si během volna odpočinout a nejen v lokalitách, které už dobře známe a kam se rádi vracíme.

Invia v září seznámila s průzkumem mezi Čechy, Slováky a Poláky, který vypověděl o tom, čím se jednotlivé národy ve výběru zájezdů liší, co kdo více preferuje, podle čeho se lidé rozhodují. Data interpretoval Radek Šafařík, CCO Invia. Přidal i několik dalších informací:

Podle vašeho nejnovějšího průzkumu si Češi na rozdíl od Slováků a Poláků nejvíce kupují zájezdy na poslední chvíli. Tušíte, proč tomu tak je?

Rád bych upřesnil, že značná část českých rodin, zejména těch s jedním až dvěma dětmi, kupují nejčastěji zájezdy právě na first minute, neboť hotelových pokojů se dvěma (nebo více) přistýlkami je velmi omezené množství. Rodiny také nejčastěji volí právě nákup dopředu, protože pečlivěji vybírají, jezdí do oblíbených, předem vybraných, nebo dříve vyzkoušených hotelů. Nicméně páry většinou preferují komfort a vyšší standard služeb před konkrétní lokalitou či hotelem, což jim umožňuje čekat s nákupem až na poslední chvíli, zejména pokud si v práci mohou vzít dovolenou tak říkajíc „ze dne na den“. Letos byla nabídka letních last minute pestrá, takže kdo chtěl, skutečně výhodný zájezd našel.

FirstClipboard01Kam v posledních letech turisté z Česka míří nejčastěji?

Češi zůstávají věrní svým stálicím – nejčastěji míří do Řecka, Turecka a Egypta. V posledních letech ale výrazně roste obliba např. Albánie a Černé Hory, které jsou příjemnou alternativou k tradičně vyhledávanému Chorvatsku. Meziročně roste zájem rovněž o exotické destinace. Velmi populární jsou Spojené arabské emiráty, Kapverdské ostrovy, Dominikánská republika, Zanzibar nebo například Thajsko.

Údajně se zkracuje doba zahraniční dovolené. Není to škoda?

Data ukazují, že Češi častěji volí kratší pobyty s vyšším standardem. Raději investují do kvalitního čtyř- nebo pětihvězdičkového hotelu s all inclusive než do delších pobytů s nižším standardem. Díky tomu si často dopřejí i dvě dovolené ročně.

Módní volbou jsou zájezdy do exotických destinací. Která místa lákají zájemce z Čech?

Exotické destinace jsou u českých turistů stále populárnější. Velký zájem vidíme o Spojené arabské emiráty, Dominikánskou republiku, Kapverdy, Omán či Thajsko. Roste ale i poptávka po méně tradičních místech, jako je Zanzibar nebo Keňa.

Exotika je rovněž volbou životního stylu, záležitost mladší generace...

Pro mladší generaci je exotická dovolená často součástí životního stylu – mladší lidé hledají zážitky, kterými se mohou odlišit. Inspirují se sociálními sítěmi a volí destinace, které nabídnou něco výjimečného, ať už jde o safari v Keni, pláže na Maledivách, nebo džungli v Thajsku. Exotika ale láká i rodiny s dětmi či starší generaci, a to hlavně díky přímým letům z Česka, které výrazně usnadňují cestování do vzdálenějších míst, jež je tak o několik hodin kratší, a navíc odpadá pro někoho stresující přestup na velkých mezinárodních letištích.

NejpopClipboard02Máte speciální nabídku pro movitější klientelu?

Pro náročnější klienty jsme připravili službu Invia Premium. Ta zahrnuje sestavení dovolené na míru – máme v nabídce pečlivě vybrané hotely s vysokým standardem, privátní transfery, možnost business třídy a další benefity. Umíme zařídit i let soukromým letadlem a další. Zákazníci mohou využít i personalizované služby v destinaci – třeba soukromou večeři při západu slunce, osobního průvodce nebo výlety podle přání. Češi si stále více potrpí na to, aby si dovolenou užili bez kompromisů.

Co oceňuje při sjednávání pobytu v zahraničí starší generace?

Starší cestovatelé volí spíše klidnější destinace a preferují termíny mimo hlavní sezónu. Oceňují komfortní ubytování u moře nebo bazénu, kvalitní služby a možnost fakultativních výletů. Často si také připlatí za vyšší komfort či asistenci, aby měli jistotu, že dovolenou prožijí bez starostí.

Určitě jste pro další letní sezónu nachystali překvapení, zajímavé novinky, konkurenční výhody. Oč půjde především?

Rozšířili jsme nabídku o zájezdy do Bosny a Hercegoviny s letoviskem Neum, které je cenově atraktivní alternativou k Chorvatsku. Novinkou byly také letní přímé lety na Zanzibar – chceme ukázat, že exotiku si lze užít i během letních prázdnin. Pro podzim a zimu pak přinášíme pestrý výběr exotických destinací s přímými lety z ČR, včetně nových spojů z Prahy bez přestupu až na Maledivy.

Další novinkou, kterou jsme letos spustili, jsou Invia Awards – přehled nejlépe hodnocených hotelů v populárních destinacích. Zákazníkům tím usnadníme výběr ubytování a pomůžeme jim najít ty nejlepší hotely na trhu.

ptala se Eva Brixi

Řecko, Turecko a Egypt
vévodí letním dovoleným ve střední Evropě. Češi jezdí spontánně a téměř polovina z nich kupuje zájezdy na poslední chvíli, Poláci naopak plánují dopředu a utrácejí v průměru přes 67 000 Kč. Slováci nejvíce ze všech objednávají luxusní hotely. Vyplývá to z dat cestovní agentury Invia, největšího online prodejce zájezdů ve střední Evropě, a Polské turistické komory (PIT). Ta ve svých statistikách vychází mimo jiné z údajů cestovní agentury Wakacje.pl, lídra polského trhu, vlastněnou společností WP Holding, stejně jako Invia.

Způsob rezervace odhaluje rozdílný přístup jednotlivých národů k plánování i financím. Téměř polovina tuzemských turistů (48 %) letos vyrazila na dovolenou v režimu last minute, což je více než dvojnásobek ve srovnání s Poláky (19 %). Ti jsou v nákupu obezřetnější a plánují dopředu, i proto dávají přednost first minute nabídkám (36 %). Podobně disciplinovaní jsou i Slováci, kteří si zájezdy zajišťují výrazně dříve než Češi.

Slovo ke dni

  • Bydlení jako dílek rovnice

    Hledáme zázračný recept na produktivitu a loajalitu mladých lidí. Snažíme se jít jejich zvyklostem naproti. Přetváříme pracovní prostředí, benefity i způsoby komunikace. Na základě studií a vědeckých šetření věříme, že se nám tyto investice vrátí. Odpověď je ale stejně nejistá jako perspektiva budoucnosti. Zapomněli jsme si položit základní otázku: proč se chování mladých lidí v pracovním prostředí tolik proměnilo? Mnozí se snaží najít odpověď ve výrazu work-life balance. A částečně to pravda je. Ale přeci jen to není všechno. Spíše jen zlomek toho, co na mladé lidi působí. Co to tedy z předchozích generací dělalo dříče, kteří byli schopní zatnout zuby? Vidina jistoty, vidina vlastního bydlení. Tyhle oblasti spolu souvisejí. Realitní trh je podstatným dílkem rovnice. Předchozí generace intenzivně usilovaly o to domov vybudovat se vším...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Říjen 2025

INZERCE

Partneři

 

Partneři plus:

 

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

predseda 2024

Úřad průmyslového vlastnictví je jedním z nejvíce digitalizovaných orgánů české státní správy 25. duben 2025

Získat patent na unikátní technologii zpracování listí stromů k výrobě ultra tenkých izolačních desek, díky nimž nebude třeba v objektech topit, nebo na využití kopřivy tak, že se znásobí její blahodárné účinky na poškozené kolenní klouby, to by jistě bylo terno. Ukázalo by se, že myšlenek, které dobře poslouží lidstvu, není nikdy dost, a že jsou, převedeny do praxe, stále vítané.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Speciální příloha

titulka web

Otevřít PDF

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto  cmsm105caim200 AVLOGOM3